Kona UnitSS 2015

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThomasVdb
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: za 21 sep 2013 15:29

Kona UnitSS 2015

Bericht door ThomasVdb »

Hello guys

Ik heb recent een Kona Unit SS aangeschaft, wat een plezier! MAAR er dringen zich wat upgrades aan... denk ik :-)

Remmen = de mechanische avids even inrijden, nadien evalueren of het goed zit of niet. Eventueel overstap naar SLX,XT of X9
Wielen = mogen een paar grammetjes af, maar is nog niet beslist
Momenteel OEM 32 X 18 => vlak kom ik iets te kort. Bergop valt het mee.
Ik zie dat er tandwielen in promotie staan op ON-ONE, dacht een 17 en 16 aan te schaffen...
Wat denken jullie hiervan? Rij vooral Rond het Brusselse (Pajottenland, Waals Brabant(wordt al wat moeilijker, maar heb m'n gewone bike ook nog, overeise, meise, ...)

THX (o)
Gebruikersavatar
Zotte Marre
Mountainbiker
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 13:53
Rijdt met: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Contacteer:

Re: Kona UnitSS 2015

Bericht door Zotte Marre »

ik rij op vlakke meestal 34-16, anders gaat ge op goed bollende stukken echt niet vooruit ;-)
maar ik heb wel een hele range tandwielen & kroontjes liggen;
- koop u er gewoon een 14T, 16T, 20T bij (voor wat het kost), een extra ketting (mocht de huidige te kort of te lang zijn), kettingen heb je voor 10€
- ev een 33 of 34 T voorraan (On one heeft er ook goedkope)
Sunnie
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: di 25 sep 2012 19:36
Rijdt met: Litespeed

Re: Kona UnitSS 2015

Bericht door Sunnie »

32x16 hier, veel vlakker dan hier kan de omgeving niet worden. Af en toe een puistje waar je met genoeg snelheid al half boven bent. 2 bultjes net na een bochtje waarbij je van 0 moet vertrekken blijven een uitdaging :)

Die mech avids gaan u nog aangenaam verrassen denk ik. Heb niet het gevoel dat ik remvermogen te kort kom maar zoals gezegd: t is hier plat ...
Gebruikersavatar
ThomasVdb
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: za 21 sep 2013 15:29

Re: Kona UnitSS 2015

Bericht door ThomasVdb »

Thx beide voor de reacties, webshop en onderdelen ON-ONE aan te raden, nog andere webshops? :-)

Bedankt
Gebruikersavatar
kovan
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: za 24 sep 2011 20:44
Rijdt met: ene mee eps, en ene mee kees

Re: Kona UnitSS 2015

Bericht door kovan »

On one
Superstar components
Singlespeed.nl

Allemaal goeie ervaringen mee...
Plaats reactie