rollweerstand RaRa vs RoRo

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
steviejanneke
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: do 25 okt 2012 14:09
Rijdt met: Mtb

rollweerstand RaRa vs RoRo

Bericht door steviejanneke »

iemand een idee wat et verschil van rollweerstand is tussen Rara & Roro ???

en wie heeft niet eigenlijk de minste rollweerstand ???? (grip niet meegerekend.... beide hebben grip genoeg... enkel heeft Rara voor mij meer zijdelingse grip...)

op 26" had ik Roro vooraan en Rara achter... maar op 29" Rara voor en TT achter maar als de Roro minder rolweerstand heeft zou ik deze wel eens duren voorraan leggen

is voor zomerfiets...
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: rollweerstand RaRa vs RoRo

Bericht door _alain_ »

Ik durf te beweren dat rolseerstand voor 90% tussen de oren zit en van geen of miniem belang is.
Tenzij je wedstrijden rijdt en gaat voor winst.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: rollweerstand RaRa vs RoRo

Bericht door KrisMaes76 »

Ik voel nochtans een groot verschil tussen mn Conti MK II en mn Raceking en de snelheid op mn GPS is er ook duidelijk over, scheelt toch direct een 2-tal km/u op dezelfde route
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: rollweerstand RaRa vs RoRo

Bericht door RigolleM »

KrisMaes76 schreef:Ik voel nochtans een groot verschil tussen mn Conti MK II en mn Raceking en de snelheid op mn GPS is er ook duidelijk over, scheelt toch direct een 2-tal km/u op dezelfde route
En dan?
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Re: rollweerstand RaRa vs RoRo

Bericht door Swannie »

hebt ge meer tijd voor den après (o)
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: rollweerstand RaRa vs RoRo

Bericht door filiep72 »

KrisMaes76 schreef:Ik voel nochtans een groot verschil tussen mn Conti MK II en mn Raceking en de snelheid op mn GPS is er ook duidelijk over, scheelt toch direct een 2-tal km/u op dezelfde route

Op welk terrein vergelijk je dan de banden? Daredenne? Boerenslagen? Bos en singletracks ? Gewone toertochten in de streek ? Ik wil ook wel eens nieuwe zomerbanden. RaRa zou mij wel passen. Of misschien toch de Fast track ? Tis feitelijk maar om toertochten te rijden in de West- Vlaanders en terriltochten in N-Frankrijk. Ik kan toch niet het hele jaar met de Specialized Ground Control rijden é. Ik verwacht van mijn zomerband dat ie : 1.goed bolt. 2. Sterk is. 3. Voldoende grip in de bochten.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: rollweerstand RaRa vs RoRo

Bericht door Headshot »

als het beter rolt heb je toch een fijner gevoel op de fiets
neem nu 2km/uur sneller, stelt mss ni veel voor maar rijd toch wat anders

en het betreft hier over het rijden van een droge toertocht, niet de all mountain toestanden etc
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: rollweerstand RaRa vs RoRo

Bericht door KrisMaes76 »

Voor de locale toertochten wil dat zeggen dat ik meestal de langere routes neem en toch nog op tijd thuis ben in 't weekend om met het gezin ook nog iets te gaan doen. Jammer genoeg zijn die tochten rond Gent voor een groot deel op asfalt/half verharde weg, zodat banden met zwaar profiel hier geen zin hebben, die houd ik dan ook voor tochten over moeilijkere ondergrond.

En aangezien de rest van onze groep ook met racebanden rijdt op die tochten, is het anders redelijk moeilijk voor mij om te kunnen blijven volgen :)
mbangels
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 16 apr 2014 20:54

Re: rollweerstand RaRa vs RoRo

Bericht door mbangels »

Veel gebruikte combinatie tijdens de zomer is racing ralph achter en rocket ron voor. Racing ralph zal zeker op het asfalt gemakkelijker bollen.

Zelf rij ik nu met 2 rocket rons en als de winter komt leg de voorste band achter in combinatie met een nobby nic van voor.
Gebruikersavatar
steviejanneke
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: do 25 okt 2012 14:09
Rijdt met: Mtb

Re: rollweerstand RaRa vs RoRo

Bericht door steviejanneke »

NN komt hier niet meer zie er geen voordelen uit....

modder blijft gangen (west-vlaamse klei hier....)


maar een echt antwoord heb ik nog niet gevonden....


nog nooit niemand getest ? of ergens in een boekje.. soms zie je wel resultaten van sommige banden maar nog niet zoveel gevonden over vergelijkingen tussen beide...
Plaats reactie