Wanneer gebruiken jullie de lock-out?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
docsje
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 03 mar 2005 13:03
Rijdt met: commencal

Bericht door docsje »

Ivo schreef:Bij een klim 'en danseuse'.
Die LO van die Manitou Splice zou ik zeker niet opzetten off-road en helemaal niet bergaf off road. Het is nogal een zwak punt van die vork.
fox 80x dan zul je nooit problemen hebben
Gast

Bericht door Gast »

wa en vraag is me da nu "wanneer gebruik ik een lock out"?
ikke gebruik mijne tijdens zware met rotsen bezaaide afdalingen!!!!!
tsssssssssss =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

docsje schreef:
Ivo schreef:Bij een klim 'en danseuse'.
Die LO van die Manitou Splice zou ik zeker niet opzetten off-road en helemaal niet bergaf off road. Het is nogal een zwak punt van die vork.
fox 80x dan zul je nooit problemen hebben
Misschien budgetaire.
Gast

Bericht door Gast »

The Metalgod schreef:wa en vraag is me da nu "wanneer gebruik ik een lock out"?
ikke gebruik mijne tijdens zware met rotsen bezaaide afdalingen!!!!!
tsssssssssss =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
dat doe ik ook
ander botom ge toch maar uw vork uit
mss anders vaste vork steken bij zware technische afdaleing heb je meer controle over uw vork
=D>
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

ik heb geen lockout en ik heb tot nog toe ook nog niet echt de behoefte gehad.. MXcomp 105.. en die pompt echt niet overdreven.. mss zou ik ietwat sneller omhoog gaan maar echt noodzakelijk is het voor mij absoluut niet..
Willempie
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: do 21 aug 2003 16:58
Rijdt met: bulls comp 4.5 lxt marzocchi mx pro

Bericht door Willempie »

als ik echt moe ben en nog een stevige klim moet doen...een verende vork moet vooral veren. :wink: grtzzz
Gebruikersavatar
kjiratsiekoedel
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: vr 25 mar 2005 13:04
Rijdt met: Ermelo, Nederland
Contacteer:

Bericht door kjiratsiekoedel »

VOOR: Ik heb voor de RockShox Psylo SL 2003 met 'climb-it-control'. Houdt in dat ik de compressie kan aandraaien tot lockout. De tussenstappen gebruik ik eigenlijk niet. De lockout gebruik ik op asfalt en langere klimmtjes. Kortere klimmetjes die snel weer dalen niet omdat de knop op de vork zit. Maar ik krijg deze week de 'RockShox Black Box' (de remote control) in huis. Dan zal ik de LO zeker gewoon bij iedere klim gebruiken, het scheelt echt veel.
De vork zit op LO stand trouwens echt vast en deint totaal niet. Heef twel blow-off erop zitten.

Overigens ben ik technisch wel redelijk met klimmen en kan zonder LO ook redelijk zonder pompen bovenkomen.

Verder help een trage rebound bij mensen zonder LO op de vork om minder te pompen.

ACHTER: De Magura Rond Air Pro siert achterop mijn fiets (compressie, rebound en LO in te stellen). Deze LO gebruik ik op langer asfalt en klimmetjes die lang duren. Ik moet ook wel lang de tijd hebben om hem uit te zetten omdat de demper en dus ook de hendel achter/onder het zadel zit (zie mijn bike foto).
Op de LO stand kan de demper nog best wel deinen.

Maar het pompen achter valt toch wel best mee dus een echte noodzaak is het toch niet.
Een trage rebound en wat hogere compressie helpt hier trouwens wederom om geminder te pompen.
Gebruikersavatar
HIM-250
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 04 jan 2004 20:45
Rijdt met: canyon grand canyon AL SLX 9.9

Bericht door HIM-250 »

Ik gebruik menne lockout praktisch nooit.

Dus bij men volgende vering hoeft er voor mij eigelijk gene op te zitten.
Maarja de meeste hebben dit toch standaard erop zitten, dus...
Plaats reactie