MTBbanden (80% verharding)

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
vinokourov
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 14 sep 2014 10:01

MTBbanden (80% verharding)

Bericht door vinokourov »

Hallo,

Als nog niet zo lang MTB'er (heb jaren op de weg gekoerst) ben ik nog niet zo goed thuis in de verschillende soorten banden voor mountainbikes (ik heb 26 inch nodig).

Ik fiets hier in Vlaanderen meestal op de weg ( neem iets van een 80%) en modder probeer ik beetje te vermijden. Als ik het veld in duik, is het meestal in droge omstandigheden.
Mijn doelen situeren zich eerder buiten Vlaanderen (Ardennen, Duitsland, eind dit jaar Zwart-Afrika) welke dan natuurlijk wel zoveel mogelijk offroad zijn. :wink:

Wat is een goeie geschikte band voor mijn profiel, voornamelijk op de weg, maar toch ook offroad aankunnen. Mijn nonkel is heel erg te spreken over Continental Race King, passen deze in mijn profiel? Prijs kwaliteit zoek ik een goeie band...

Suggesties ?
vk1238
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 04 sep 2013 16:19
Rijdt met: Gt zaskar Carbon - sportivo fiandra

Re: MTBbanden (80% verharding)

Bericht door vk1238 »

Ik ben een grote voorstander van Schwalbe, prijs kwaliteit wel een goede optie.

2.1 of 2.25 Rocket Rond-Racing Ralph EVO tubeless hebben mij vorige zomer niet in de steek gelaten in de Zwitserse bergen :-)

grtz
Gebruikersavatar
steviejanneke
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: do 25 okt 2012 14:09
Rijdt met: Mtb

Re: MTBbanden (80% verharding)

Bericht door steviejanneke »

mijn 26" reed ik meestal met RacingRalf 2.25 achter & Rocket Ron 2.25 voor
daar kan je zowat overal mee rijden (bedoelt voor droog/nat bosgrond) maar loopt in de modder ook nog (enkel is de 2.25 te breed voor in de modder dan heb je beter crossbanden, maar dat zoek jij niet)
BlijDatIkGlij
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: za 26 apr 2014 10:13

Re: MTBbanden (80% verharding)

Bericht door BlijDatIkGlij »

De conti raceking 2.20 heeft een bijzonder lage rolweerstand, ideaal als je veel verhard doet. Het zachte rubber biedt heel veel grip op asfalt, maar slijt achteraan ook snel hoor. Pas als het heel vettig wordt vervang ik de raceking door iets zwaarders.
Gebruikersavatar
JWP
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: do 01 nov 2012 15:03
Rijdt met: SC

Re: MTBbanden (80% verharding)

Bericht door JWP »

Ik denk dat je beter meerdere sets banden koopt. Als ik het goed hebt vraag je een band die vlot op asfalt loopt, maar ook in de ardennen uit de voeten kan. = bestaat niet.

Bandenkeuze en bandenwissels horen eigenlijk een beetje bij mtb'en vind ik. Uiteraard kan je met elke band op asfalt rijden, maar uw prestaties zullen naar gelang de geschiktheid van de band navenant zijn.

Gebruik een band waarvoor de fabrikant die gemaakt heeft. Anders zal die snel verslijten en kan het zijn dat je duurder uitkomt dan gewoon van in het begin te investeren in 2 paar banden.

Ik rij zelf met Conti race kings, en X-kings (heel goed imo) en Schwalbe The One Tubeless 28mm voor op asfalt.

JW
trainingsbeest
Mountainbiker
Berichten: 960
Lid geworden op: ma 31 aug 2009 20:03
Rijdt met: Gaea2 lefty xlr carbon mavic slr carbonice montage

Re: MTBbanden (80% verharding)

Bericht door trainingsbeest »

De shwalbes thunder burt band is in u geval een van de betere bandenkeuze maar de shwalbe banden slijten nogal snel.
Deze kun je zowel op verhard als op droge ondergrond gebruiken (zelfs in de ardenne)
Welke ik nog kan aanraden is hier al gezegd. De conti raceking
Slijt veel minder hard dan de shwalbe en zijn ook zeer geschikt voor de offroad stukken die je wil doen

Op mountainbanden.be kan je per band kijken voor welke ondergrond hij geschikt is
Plaats reactie