continental mountainking racesport 2.2 29 inch

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gtcbiker
Mountainbiker
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 13 nov 2011 23:17
Rijdt met: cube reaction gtc race 29

continental mountainking racesport 2.2 29 inch

Bericht door gtcbiker »

Hallo, iemand ervaring met de continental mountainking racesport 2.2 29inch als voorband , voor gebruik in deze modderige tijden ???
Died
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 07:40
Rijdt met: Specialized

Re: continental mountainking racesport 2.2 29 inch

Bericht door Died »

Ik heb hem als protection 2.2 vooraan liggen, voor mij de ideale winterband! Kan je niet veel mee mis doen ;-)
Gebruikersavatar
gtcbiker
Mountainbiker
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 13 nov 2011 23:17
Rijdt met: cube reaction gtc race 29

Re: continental mountainking racesport 2.2 29 inch

Bericht door gtcbiker »

Heb momenteel vooraan de x-king racesport 2.2 en achteraan de race-king 2.2 maar de x-king vooraan zwalpt nogal van links naar rechts in de modderstroken en de race-king vanachter slipt nogal rap door op de vettige beklimmingen, ook op lagere druk. Dus dacht ik eraan om vanvoor de mountainking en vanacter de x-king te leggen.
Died
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 07:40
Rijdt met: Specialized

Re: continental mountainking racesport 2.2 29 inch

Bericht door Died »

Race king is echt wel zomerband dus kan ik gel oven dat die wat doorslipt.
Maar je hebt idd al zelf een mogelijke oplossing gegeven.
Mountain king vooraan leggen en xking achteraan gaat al serieuze verbetering zijn.
In het voor jaar leg je Dan gewoon terug de setup die je nu liggen hebt.
Zo hoef je ook maar 1 extra band te kopen ;-)
Gebruikersavatar
gtcbiker
Mountainbiker
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 13 nov 2011 23:17
Rijdt met: cube reaction gtc race 29

Re: continental mountainking racesport 2.2 29 inch

Bericht door gtcbiker »

OK bedankt, dan zullen we die mountainking eens gaan testen. Reed vroeger altijd op combinatie's van schwalbe maar continental valt eigenlijk ook goed mee.
Died
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 07:40
Rijdt met: Specialized

Re: continental mountainking racesport 2.2 29 inch

Bericht door Died »

Ik heb ook even schwalbe gereden, maar had daar meer problemen mee.
Ik was vroeger een zwaar ventje, nu eigenlijk nog wa ma al minder :roll: , en reed snel
De flanken kapot van die schwalbes wnn ik op wat lagere druk reed. Die scheurden gwn open na een Lange tijd omdat die zo dun werden. Toen ben ik met continentals beginnen rijden.
Ik kies meestal de protection versie, die is wat duurder en zwaarder, maar heeft een zeer stevige flank. Ik vind het gewicht persoonlijk minder belangrijk Dan dat ik vaak plat zou staan...
Ik rijd deze banden tubeless, perfect mogelijk als je dat zou willen.
Moest je nog meer banden willen testen, specialized ground control komt beetje over een met de mountain king en de fast track is ook een geweldige band, waar je ver mee komt. Als ik deze moet situeren zou ik zeggen zo snel als de raceking in de zomer, maar zeker zoveel grip als de x-king in het voor en na jaar en in de winter. Kan je eigenlijk hele jaar door laten liggen achteraan.
Van maxxis is de crossmark een leuke achterband, en in de zomer de ikon.
Je kan dus gerust nog wat Uittesten. :wink:
Gebruikersavatar
gtcbiker
Mountainbiker
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 13 nov 2011 23:17
Rijdt met: cube reaction gtc race 29

Re: continental mountainking racesport 2.2 29 inch

Bericht door gtcbiker »

De flanken van de schwalbe evo tlr zijn inderdaad snel versleten, je ziet de witte draden er snel doorkomen. Blijf dan maar bij de conti's.
Bedankt Died voor de uitleg !!!
Plaats reactie