XTR vbrake VS XTR disc

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

XTR vbrake VS XTR disc

Bericht door JanMan »

Mijn vader kan XTR disc aan een goedkoop prijske krijgen. Als hij 100€ bij op zijn vbrake XTR groep legt , heeft hij de disc versie ( inclusief crossmax SL ).

Voor wat zou jij kiezen ? disc of vbrake ?

Ik kom er niet uit en mijn vader weet het ook niet...

PS :

Groep moet op een Cube airmatic fully frame komen in combinatie met pace en crossmax sl wielen.
De biker weegt +- 75kg en rijd toertochten en af en toe is een chrono/marathon.
Van Cot
Mountainbiker
Berichten: 1045
Lid geworden op: za 20 mar 2004 01:34
Rijdt met: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Bericht door Van Cot »

ik zou schijfremmen steken, wel meer gewicht maar vele doseerbaarder dan v-brakes.
Gebruikersavatar
scott racer
Mountainbiker
Berichten: 1639
Lid geworden op: zo 02 nov 2003 11:54
Rijdt met: bolt als ik trap!

Bericht door scott racer »

Als ik nu moest veranderen worden het schijven ,zeker weten.

En zeker als je ze aan een prijske kunt kopen .

Dus KOPEN dat koopje :wink:
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

scott racer schreef:Als ik nu moest veranderen worden het schijven ,zeker weten.

En zeker als je ze aan een prijske kunt kopen .

Dus KOPEN dat koopje :wink:
Hey Scott!Heb jij al met schijven gereden?
Ik heb V-brakes.Ik heb nog niet met schijven gereden,maar ik kijk wel naar het gewicht.Dus in dat geval zullen het voor mij alleszins eerder V-brakes worden.Alles hangt er ook vanaf wat je vader wilt.Zoals je aangeeft rijdt ie graag tt'kes en wat chrono'kes.Is er dan wel nood om schijven te steken? :roll: Ik geef toe dat mijn V-brakes mij voldoende power en doseerbaarheid geven om te stoppen,relatieve eenvoudige onderhoud en natuurlijk lichtgewicht.Ik rij dan ook TT's,marathon's en vaste routes.Ikzelf ben sub70 kg :lol: :wink: Ik zou niet weten waarom ik dan voor schijven zou kiezen.Het is maar wat je zelf wilt een beetje...Succes bij je keuze!(Laat uiteindelijk dan weten waarvoor je gekozen hebt en hoe ze remmen! :wink: )
Groetjes,
$mokeyJoe
Gebruikersavatar
scott racer
Mountainbiker
Berichten: 1639
Lid geworden op: zo 02 nov 2003 11:54
Rijdt met: bolt als ik trap!

Bericht door scott racer »

$mokeyJoe schreef:
scott racer schreef:Als ik nu moest veranderen worden het schijven ,zeker weten.

En zeker als je ze aan een prijske kunt kopen .

Dus KOPEN dat koopje :wink:
Hey Scott!Heb jij al met schijven gereden?
Ik heb V-brakes.Ik heb nog niet met schijven gereden,maar ik kijk wel naar het gewicht.Dus in dat geval zullen het voor mij alleszins eerder V-brakes worden.Alles hangt er ook vanaf wat je vader wilt.Zoals je aangeeft rijdt ie graag tt'kes en wat chrono'kes.Is er dan wel nood om schijven te steken? :roll: Ik geef toe dat mijn V-brakes mij voldoende power en doseerbaarheid geven om te stoppen,relatieve eenvoudige onderhoud en natuurlijk lichtgewicht.Ik rij dan ook TT's,marathon's en vaste routes.Ikzelf ben sub70 kg :lol: :wink: Ik zou niet weten waarom ik dan voor schijven zou kiezen.Het is maar wat je zelf wilt een beetje...Succes bij je keuze!(Laat uiteindelijk dan weten waarvoor je gekozen hebt en hoe ze remmen! :wink: )
Groetjes,
$mokeyJoe
Mijn vader ????? je bedoelt Janman zeker :wink:

En nee ikzelf heb nog met geen schijven gereden ,ik kijk niet zo naar gewicht maar wil zeker eens schijven proberen ooit .
En zoals Janman zegt ,hij kan ze voor een mooi prijske krijgen dus.....
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

Hou ook rekening met wat ze LATER gaan kosten, door onderhoud, herstellingen enzo.
Gebruikersavatar
Milan
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 07 feb 2005 15:26
Rijdt met: Trek 6500 hs 33 evo 2, Sportivo track bike & GT Ruckus dj

Bericht door Milan »

ik heb met iemand gesproken die slechte erwatringen heeft met schijven twaren nogtans xt ( als je door modder rijdt slepen ze en ze blokkerden zelfs kompleet :bounce: ik heb een zwakje voor margura hs33 :D !!!
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

Milan schreef:ik heb een zwakje voor margura hs33 :D !!!
Idem hier :bounce:
Maar daar gaat het hier niet om zeker #-o
Gebruikersavatar
kogaboy
Mountainbiker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 07 aug 2004 03:33

Bericht door kogaboy »

ik rij nu met xtr schijfremmen (gewoon zalig)maar dat is mijn keuze he =D>
Gebruikersavatar
MacMan
Mountainbiker
Berichten: 523
Lid geworden op: wo 15 sep 2004 13:55
Rijdt met: EpicS-works & SJ Marathon.Scott addict Di2, canyon endurance Di2

Bericht door MacMan »

Milan schreef:ik heb met iemand gesproken die slechte erwatringen heeft met schijven twaren nogtans xt ( als je door modder rijdt slepen ze en ze blokkerden zelfs kompleet :bounce: ik heb een zwakje voor margura hs33 :D !!!
De xt 160 en lx schijfremmen scoren over het algemeen het slechts in vergelijkende tests...(formula, juicy louise.martha etc zijn beter)
vooral als je ze in afdalingen gebruikt.( slepen,stevigheid , slijten etc)
voor xc kun je ze gebruiken ,maar daarvoor opteer ikzelf ook voor v-brakes.(gewicht,onderhoud, kosten, geen slepen(modder))
Plaats reactie