voorvork Pace RC 38 : instellingen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wallie
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 29 aug 2004 16:33
Rijdt met: Xcluziv 054 Carbon, Trek Topfuel Carbon

voorvork Pace RC 38 : instellingen

Bericht door Wallie »

In het bijhorende boekje en op de website van Pace vind je enkel de startwaarden :
- bovenaan rechts, eerste positieve kamer : 4,5 bar (65 PSI);
- onderaan links, tweede positieve kamer : 2,5 bar (35 PSI);
- onderaan rechts, negatieve kamer : 5,5 bar (80 PSI).
Ik weeg 75 kg.
Heeft er iemand ervaring met de instellingen in deze 3 kamers ?
Wie heeft deze instellingen verandert en naar hoeveel bar (PSI) gebracht in functie van zijn gewicht ?
Gebruikersavatar
ivan
Mountainbiker
Berichten: 235
Lid geworden op: ma 05 jan 2004 14:08
Rijdt met: TREKoclv

Re: voorvork Pace RC 38 : instellingen

Bericht door ivan »

Wallie schreef:In het bijhorende boekje en op de website van Pace vind je enkel de startwaarden :
- bovenaan rechts, eerste positieve kamer : 4,5 bar (65 PSI);
- onderaan links, tweede positieve kamer : 2,5 bar (35 PSI);
- onderaan rechts, negatieve kamer : 5,5 bar (80 PSI).
Ik weeg 75 kg.
Heeft er iemand ervaring met de instellingen in deze 3 kamers ?
Wie heeft deze instellingen verandert en naar hoeveel bar (PSI) gebracht in functie van zijn gewicht ?
De waarden die Pace opgeeft zijn niet uit de lucht gegrepen, en zijn dus een zeer goede basis afstelling. Van daaruit kan je je persoonlijke instelling bepalen.Het is wel belangrijk dat je goed onder de knie hebt wat al die verschillende kamers (+reboundregeling)beduiden.Ik rij met de zelfde vork.

Met genegen groet...Ivan
Joybiker
Mountainbiker
Berichten: 213
Lid geworden op: vr 03 jan 2003 00:45
Rijdt met: Thompson.
Contacteer:

voorvork Pace RC 38 : instellingen

Bericht door Joybiker »

Ik zet de positieve kamers vrij hoog, en durf de negatieve kamer ietsje minder zetten, om de vork zo 'n beetje uit te rekken (range 63mm), geloof 'k....Tijdens de wintermaanden gebruik 'k ze nie, dus ja, 'k zal da nog 's moeten checken. In ieder geval staat ze bij mijn nie zo heel soepel.....Hebben jullie ook die black coating op de binnenpoten ? En hoelang bleef die coating er dan op, want bij smelt da precies als sneeuw voor de zon.....

Groeten,

Joybiker
Gebruikersavatar
ivan
Mountainbiker
Berichten: 235
Lid geworden op: ma 05 jan 2004 14:08
Rijdt met: TREKoclv

Pace rc38

Bericht door ivan »

Ik weeg 74 kg.Tijdens het vochtige winterseizoen rij ik met volgende afstelling: De beide positieve kamers staan op 3.0 bar en de negatieve kamer op 5.0 bar, en meestal rij ik met full rebound.zo staat de vork redelijk soepel en met ongeveer 15mm zag. ik rij meestal TT's in West-Vl. dus redelijk vlak en weinig zeer agressief terein.
Voor de zomer wordt de vork harder afgesteld.
Mijn principe is zo dat ik er steeds naar streef om de volledige veerweg te benutten.
Mgg...Ivan
Gebruikersavatar
Wallie
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 29 aug 2004 16:33
Rijdt met: Xcluziv 054 Carbon, Trek Topfuel Carbon

Bericht door Wallie »

Ivan, is het niet zo dat de verhoogde of verlaagde instellingen verhoudingsgewijs moeten gebeuren ?
Gebruikersavatar
ivan
Mountainbiker
Berichten: 235
Lid geworden op: ma 05 jan 2004 14:08
Rijdt met: TREKoclv

Pace

Bericht door ivan »

[quote="Wallie"]Ivan, is het niet zo dat de verhoogde of verlaagde instellingen verhoudingsgewijs moeten gebeuren ?[/quote]

Normaal wel, maar je hoeft niet altijd de voorschriften van de constructeur op de letter te nemen.Door andere waarden in te stellen kan je tot verassend goede resultaten komen.En zo de vork aanpassen aan je eigen manier van rijden.
Gebruikersavatar
Wallie
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 29 aug 2004 16:33
Rijdt met: Xcluziv 054 Carbon, Trek Topfuel Carbon

Bericht door Wallie »

Ivan en Joybiker bedankt voor de inlichtingen.
In verband met de coating is het voor mij effe afwachten.
Plaats reactie