Schwalbe procore

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Re: Schwalbe procore

Bericht door K2-er »

Ik zou het wel eens willen proberen!
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Schwalbe procore

Bericht door Reflex »

Headshot schreef:Ik bedoel gewoon dat ik met ztr velg en gewone swalbe met latex rij. Rij ook nooit lek en band komt ook niet van velg. Dus kost mij geen 180€ en geen extra gewicht
Het feit dat je met 400 gram banden fietst zegt al genoeg in dit verhaal lijkt mij... Dit is een systeem wat niet ontwikkeld is voor de XC mannen maar voor All Mountain op de wat ruigere terreinen. Een systeem afkraken omdat het niet voldoet voor een tak waar het niet voor ontwikkeld is zou ik persoonlijk niet zo snel doen.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Schwalbe procore

Bericht door Headshot »

Kraak het niet af maar voor mij persoonlijk zou het geen meerwaarde zijn. Mijn lichte gewicht heeft speelt ook nog mee, iemand van 100kg zal ook meer kans hebben om zijn velg te beschadigen
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Schwalbe procore

Bericht door Reflex »

Nogmaals het feit dat je praat over banden van 400gram zegt mij al dat je niet aan all Mountains/enduro doet en het dus logisch is dat het voor jou niks is. Maar voor de enduro mannen kan dit toch een mooi systeem zijn.
wasbeer2006
Mountainbiker
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 31 mar 2006 10:22
Rijdt met: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Re: Schwalbe procore

Bericht door wasbeer2006 »

Zeker een mooi systeem voor die discipline.

Als XC rijder heb je er weinig aan, maargoed ook niet alles hoeft voor XC te worden gemaakt.
Ward81
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 05 nov 2012 21:48
Rijdt met: Stumpy, ne zwarten

Re: Schwalbe procore

Bericht door Ward81 »

Even het stof van dit topic blazen. :lol:
Afgelopen zondag in Pepingen een XC ritje gedaan. Op 61 km heb ik er zeker 20 aan de kant zien staan met platte banden, en zelf met deuken in de velg. Mijn tubeless liep ook plat na een 'burb', een geluk dat ik een binnenband mee had.
Nu niet om de hele discussie terug te starten of dit nu XC is of niet, maar wie heeft hier dit systeem al eens geprobeerd?
Ik rij vooral XC maar ben nogal hevig en met 85 kg worden de velgen steeds op de proef gesteld. Ik zie het dan als velgbescherming :lol: .
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Schwalbe procore

Bericht door BertG »

Ward81 schreef:Even het stof van dit topic blazen. :lol:
Afgelopen zondag in Pepingen een XC ritje gedaan. Op 61 km heb ik er zeker 20 aan de kant zien staan met platte banden, en zelf met deuken in de velg. Mijn tubeless liep ook plat na een 'burb', een geluk dat ik een binnenband mee had.
Nu niet om de hele discussie terug te starten of dit nu XC is of niet, maar wie heeft hier dit systeem al eens geprobeerd?
Ik rij vooral XC maar ben nogal hevig en met 85 kg worden de velgen steeds op de proef gesteld. Ik zie het dan als velgbescherming :lol: .
Type band speelt soms ook veel rol hé. Ik zie hier veel mensen rondrijden met lichtgewicht pruldingen terwijl je met een band met extra bescherming (Schwalbe Snakeskin, Double Defense, Continental Protection etc...) door de stuggere flanken en extra lekbescherming veel miserie kunt vermijden.
Plons Racing
Mountainbiker
Berichten: 157
Lid geworden op: vr 04 jan 2013 11:27

Re: Schwalbe procore

Bericht door Plons Racing »

Nog even wachten
Staat nog niet op punt

Als het werkt...game-changer
Maar nog een paar kinderziektes
Gebruikersavatar
ES64F4
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 21 nov 2011 09:25
Rijdt met: 2009 Radon QLT Team Transalp summitrider x12 27.5

Re: Schwalbe procore

Bericht door ES64F4 »

BertG schreef:
Ward81 schreef:Even het stof van dit topic blazen. :lol:
Afgelopen zondag in Pepingen een XC ritje gedaan. Op 61 km heb ik er zeker 20 aan de kant zien staan met platte banden, en zelf met deuken in de velg. Mijn tubeless liep ook plat na een 'burb', een geluk dat ik een binnenband mee had.
Nu niet om de hele discussie terug te starten of dit nu XC is of niet, maar wie heeft hier dit systeem al eens geprobeerd?
Ik rij vooral XC maar ben nogal hevig en met 85 kg worden de velgen steeds op de proef gesteld. Ik zie het dan als velgbescherming :lol: .
Type band speelt soms ook veel rol hé. Ik zie hier veel mensen rondrijden met lichtgewicht pruldingen terwijl je met een band met extra bescherming (Schwalbe Snakeskin, Double Defense, Continental Protection etc...) door de stuggere flanken en extra lekbescherming veel miserie kunt vermijden.

+1
Gebruikersavatar
ES64F4
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 21 nov 2011 09:25
Rijdt met: 2009 Radon QLT Team Transalp summitrider x12 27.5

Re: Schwalbe procore

Bericht door ES64F4 »

Plons Racing schreef:Nog even wachten
Staat nog niet op punt

Als het werkt...game-changer
Maar nog een paar kinderziektes

Heb gelezen dat de binnenkamer 4 tot 6 bar kan of moet hebben.
Dat is toch ver buiten de max wat men ZTR Flows mogen hebben wat druk betreft. :-k
Ik rijd met Conti's 2.4 breed 26" op 1,6 bar. Minder zie ik niet zitten met men 110Kg dan gaat het knotsen.

Als ik het zeker wist dat de velgen het aankunnen, dan wil ik het toch eens uitproberen op de Radon Slide. :-?
Plaats reactie