BBB / Pro onderdelen: kwaliteit ?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Van Cot
Mountainbiker
Berichten: 1045
Lid geworden op: za 20 mar 2004 01:34
Rijdt met: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Bericht door Van Cot »

van BBB pedalen afblijven, heb de mijn op 2 weken uit elkaar gereden, heb er wel nieuwe gekregen maar ze liggen nu in de kast want tegen mijn shimano's kunnen ze niet op.
Gebruikersavatar
madness
Mountainbiker
Berichten: 145
Lid geworden op: di 29 jul 2003 22:26
Rijdt met: Trek Superfly 9.8 XT 2016

Bericht door madness »

Ik denk dat bbb wel ok is als je het gebruikt waar het voor dient. Ik heb een zadelpen van BBB om eens te proberen. De rest (stuurpen, barends ed.) zijn van Ritchy WCS. Nu niet goedkoper maar ook weer niet veel duurder. De cassettes van BBB zal je mij nooit meer zien kopen. Deze zijn echt wel sneller versleten, zelfs op de weg. Het gereedschap voldoet dan weer wel aan de normen. Ik heb ook wat kledij (handschoenen, overtrekschoenen ed.) en daar ben ik dan weer wel tevreden van. Een beetje uitkijken wat je koopt en wat ervaring opdoen in functie van je eisen.
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Bericht door kenny »

manitou. schreef:BBB top is veel gezegd
der tandwieltjes zijn niet veel waard
remblokken voor ceramische velgen ook niet echt
en achterste tandwielen (casette) is niet deftig afgesteld te krijgen omdat de tandwielen niet allemaal even ver van elkaar staan
zadelpen heb ik nog niet gehad maar op een nederlands forum hebben ze het niet op die zadelpennen omdat die gemakelijk zouden plooien
Hun voorplateua's gaan dubbel zo lang mee dan die van shimano en ik heb nog nooit zo lang met remblokken gereden als met de BBB tricolor's, ik heb er ook bijgezegt dat ik niet tevreden was over de casette. Van de rest weet ik niets af want men bike is afgemonteerd met Ritchey WCS
(de der. wieltjes zijn ook ok)
Gast

Bericht door Gast »

kenny schreef:
manitou. schreef:BBB top is veel gezegd
der tandwieltjes zijn niet veel waard
remblokken voor ceramische velgen ook niet echt
en achterste tandwielen (casette) is niet deftig afgesteld te krijgen omdat de tandwielen niet allemaal even ver van elkaar staan
zadelpen heb ik nog niet gehad maar op een nederlands forum hebben ze het niet op die zadelpennen omdat die gemakelijk zouden plooien
Hun voorplateua's gaan dubbel zo lang mee dan die van shimano en ik heb nog nooit zo lang met remblokken gereden als met de BBB tricolor's, ik heb er ook bijgezegt dat ik niet tevreden was over de casette. Van de rest weet ik niets af want men bike is afgemonteerd met Ritchey WCS
(de der. wieltjes zijn ook ok)
met de tricolor's heb ik niet gereden omdat die niet specief zijn voor ceramische velgen
de rode van hun wel,ze zijn welgeteld 150km meegegaan met droog weer
der tandwieltjes idem dan zaten ze vast en ik vertikt het om industrielagers open te peuteren
die afdichtingen ervan zouden beter moeten zijn
van de rest weet ik ook niks af want mijn bike is verder afgemonteerd met race face en dt-swiss
Gebruikersavatar
Johan
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: za 20 sep 2003 14:40
Rijdt met: Cube Reaction 2004

Bericht door Johan »

Heb enkel gereedschap en HS-33 remblokjes van BBB.
Van de remblokjes ben ik zeer tevreden. Ze gaan minstens even lang mee dan de Magura-blokjes en ze zijn iets beterkoop.
Wat de gereedschappen betreft vind ik dat BBB degelijke gereedschappen bouwt voor relatief weinig geld.
Plaats reactie