Shimano XT (R) brakes of Magura MT6 Next

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Fulaks
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: do 03 jul 2003 17:01
Rijdt met: Cannondale M500 ('94) - Orbea Alma 29" HS50 ('12) - Orbea Oiz M10 29" (2016)

Re: Shimano XT (R) brakes of Magura MT6 Next

Bericht door Fulaks »

kazzz schreef:Wel nog een opmerking op wat hierboven nog staat: kameraad heeft een probleem met zijn remhendel van XT (fabricagefoutje) en wacht nu toch al bijna 3 weken op een nieuwe. Dus beschikbaarheid is niet altijd even top.
Dat is waarschijnlijk een garantiegeval, is iets anders dan een nieuw onderdeel kopen. Denk ik :oops:
Gebruikersavatar
henkdetank
Mountainbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: za 21 apr 2007 16:37
Rijdt met: Megamo Track xx1 gold ed.

Re: Shimano XT (R) brakes of Magura MT6 Next

Bericht door henkdetank »

ergens losse delen kopen op vakantie gaat toch moeilijk worden bijna geen LBS met losse onderdelen , als ik zoiets heb koop ik gewoon een goedkoop setje deore ter plaatse ofzo, wij hebben overigens een reserve set bij maar niet iedereen heeft die luxe

wat doseerbaarheid betreft das idd gewenning kom maar eens met mijn MT7 remmen zeker weten dat je over het stuur gaat maar ik rem overal met een vinger halve kracht en vind het zalig en moet ik echt een keer een noodstop maken zeker weten dat er 10 man in mijn wiel knalt
Giobiker
Mountainbiker
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 22:39
Rijdt met: Specialized epic 29 / Scott Scale 920

Re: Shimano XT (R) brakes of Magura MT6 Next

Bericht door Giobiker »

Voor mij geen andere remmen dan shimano meer, nooit problemen met slepende schijven en gemakkelijk te centreren, ook ontluchten enzo is kinderspel al moet je dat meestal maar eenmaal doen als je een leiding inkort ofzo.
Heb eens een set magura Louise gehad en kreeg die bijna niet gecentreerd dat ze niet sleepten...
Avid is ook al zo een rommel.
De enige keer dat shimano's even durven slepen is als je door een plas of diepe modder gereden bent maar na een keer goed doorremmen is het alweer weg ;-)
flip
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Orbea OIZ M10TR 2019

Re: Shimano XT (R) brakes of Magura MT6 Next

Bericht door flip »

Ook belangrijk, als je in het buitenland bent, bij shimano heb je altijd meer kans op wisselstukken.

Afgelopen zomer zelf aan de hand gehad. Dag voor de start van een etappewedstrijd een trainingsritje gaan doen, niets aan de hand. De ochtend van de start: stukken aan mijn magura MTS remmen (lek) en nergens geen stukken te vinden. Had ik op dat moment XT remmen of eender welke shimano hadden zowel technische bijstand van de organisatie als een lbs mij uit de nood kunnen helpen.
Gebruikersavatar
Fulaks
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: do 03 jul 2003 17:01
Rijdt met: Cannondale M500 ('94) - Orbea Alma 29" HS50 ('12) - Orbea Oiz M10 29" (2016)

Re: Shimano XT (R) brakes of Magura MT6 Next

Bericht door Fulaks »

flip schreef:Ook belangrijk, als je in het buitenland bent, bij shimano heb je altijd meer kans op wisselstukken.
Inderdaad, zoals ik op 3/12 al kwam te melden is dat voor mij ook een zeer goed argument.
Powerflor
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 11:01
Rijdt met: Speci

Re: Shimano XT (R) brakes of Magura MT6 Next

Bericht door Powerflor »

Iemand de mt7 al in huis?
eerste ervaring?
Gebruikersavatar
henkdetank
Mountainbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: za 21 apr 2007 16:37
Rijdt met: Megamo Track xx1 gold ed.

Re: Shimano XT (R) brakes of Magura MT6 Next

Bericht door henkdetank »

ik rij al een poosje met de mt7, wat een ankers heb ze zo dat ik met 1 vinger een noodstop kan maken maar ze zijn ook zo af te stellen dat ze meer doseerbaar zijn,
Heb hiervoor Xt gehad maar deze zijn niet te vergelijken hoor
Gebruikersavatar
Kevin82
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: zo 07 aug 2011 17:43
Rijdt met: Trek Superfly 29" en Scott Spark 29" RC
Contacteer:

Re: Shimano XT (R) brakes of Magura MT6 Next

Bericht door Kevin82 »

Ben al jaren een tevreden Magura rijder. Heb me laten verleiden vandaag om een setje MT6 next te bestellen. Alhoewel mijn huidige MT6 set amper gebruikt is...
Dus als er iemand een MT6 set zoekt in perfecte staat, het is de moment...
Powerflor
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 11:01
Rijdt met: Speci

Re: Shimano XT (R) brakes of Magura MT6 Next

Bericht door Powerflor »

henkdetank,

voelen de knopjes voor u betrouwbaar aan?
ik heb in een test gelezen dat de hendels en de knopjes niet zo goed waren, en dat de mt5 eigenlijk een beter gevoel/koop is.

Mt5 als getest, ten opzichte van de vorige mt6,hoe zou je situeren en beoordelen?

Ik ben allang aan het twijfelen welke ik zou aankopen shimano XTR trail of MT5-7.
Ik ben zeker niet van de lichtste en volgens vrienden knal ik nogal hard naar beneden. :-D
Ik heb louise bat gehad met een steelflex leiding, dat waren beesten van stoppers, maar vind geen onderdelen meer(leiding 90°)
Gebruikersavatar
henkdetank
Mountainbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: za 21 apr 2007 16:37
Rijdt met: Megamo Track xx1 gold ed.

Re: Shimano XT (R) brakes of Magura MT6 Next

Bericht door henkdetank »

de knoppen is niks mis mee en als ze kapot gaan ze zijn als spare te verkrijgen, ik heb geen Bait knoppen omdat ik test remmen erop heb zitten van magura .
ik denk dat de mt 5 ook voldoet en die zijn zeer gunstig geprijst en zijn niet sponzig zoals de oude mt serie.
de mt 6 next heb ik niet mee gereden maar wel met de mt 8 next en die remmen ook echt super en zijn vederlicht, enig nadeel aan de mt 7 is dat de blokken niet overal te verkrijgen zijn, ik zit dicht bij het vuur maar niet iedereen heeft die luxe dus zorg dat je een setje extra heb liggen
Plaats reactie