Shimano XT Ice tech rotors

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Jochem1
Mountainbiker
Berichten: 277
Lid geworden op: ma 14 jun 2010 16:16
Rijdt met: Cannondale Six 13, Niner EMD, Niner Air RDO

Shimano XT Ice tech rotors

Bericht door Jochem1 »

Yo,

Ik heb gisteren nieuwe schijfremmen gemonteerd op de wielen van mijn reservefiets. De schijven zijn XT Ice tech rotors (160 mm) met zesgaats bevestiging. Op de montage instructies staat er tussen schijven en bevestigingsbouten een bevestigingsring afgebeeld. Deze zat niet bij de schijven bij. Lijkt mij ook niet echt een functie te hebben.

Iemand ook laatst deze schijven gemonteerd? Is dit iets dat je normaal gezien apart moet bijkopen of gewoon verkeerd afgebeeld?

Grtz
Gebruikersavatar
Pasta
Mountainbiker
Berichten: 209
Lid geworden op: wo 12 dec 2012 09:05

Re: Shimano XT Ice tech rotors

Bericht door Pasta »

Voorbeeld v complete set zoals ik er één heb gekocht

http://m.ebay.com/itm/281157824267?cmd=VIDESC&gxo=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Jochem1
Mountainbiker
Berichten: 277
Lid geworden op: ma 14 jun 2010 16:16
Rijdt met: Cannondale Six 13, Niner EMD, Niner Air RDO

Re: Shimano XT Ice tech rotors

Bericht door Jochem1 »

Zo heb ik de schijven ook gekocht (incl. bouten, schijven en drie afdekplaten per schijf (die je moet omplooien))

Maar op de manual staat nog een bevestiginsring die er tussen zou gemonteerd moeten worden (http://bike.shimano.com/media/techdocs/ ... 750014.pdf), die is er niet bij bij mij.
Bassie_1985
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: za 16 jul 2005 21:29
Rijdt met: Trek Elite 8.5 (Geüpgraded naar Deore XT brakes, shifters en cassette)

Re: Shimano XT Ice tech rotors

Bericht door Bassie_1985 »

Dat is een fout in de handleiding. Die fixing washer zit er nooit bij... Chance dat ik centerlock heb :-D
Plaats reactie