2de wielset

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
voilbak
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 16 aug 2009 16:23
Rijdt met: trek 8000

2de wielset

Bericht door voilbak »

ik ben op zoek naar 2de wielset om met slicks te kunnen rijden.

26 inch
Disc remmen 6 gaats
9 speed casette (of maakt dit niet uit?)
QR

Ik heb deze gevonden

http://www.mantel.com/mavic-crossone?r= ... NzdGFydDQ=" onclick="window.open(this.href);return false;

en deze,

http://www.chainreactioncycles.com/be/e ... -prod53889" onclick="window.open(this.href);return false;

Welk zouden jullie kiezen?

Of hebben jullie een ander voorstel in deze prijsklasse?
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: 2de wielset

Bericht door _alain_ »

Hou het tweedehands gedeelte een tijdje in de gaten.
Goofman
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: do 12 aug 2004 22:51
Rijdt met: Canyon Nerve AL 7.9

Re: 2de wielset

Bericht door Goofman »

En houd er rekening mee dat je een setje van deze nodig hebt: http://www.syntace.com/index.cfm?pid=3&pk=757" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb ook 2 wielsets bij mijn MTB: de originele Sun Ringle set waar ik slicks op heb liggen en een Hope set met MTB banden.
Om dat geen enekel naaf gelijk is, heb ik de remschijven uit moeten lijnen met die Syntace shims. Het zou zelfs kunnen dat de positie van je cassette bij de ene wielset net wat anders is dan bij de andere, maar daar zijn de toleranties wat groter. Ik heb daar iig geen problemen mee met mijn 2 wielsets.

PS ik zou voor de Mavic set gaan. Is gewoon degelijk en in geval van problemen is het wat makkelijker communiceren EN evt bezoeken van Mantel (in Arnhem - NL) dan CRC (in Ierland?)
voilbak
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 16 aug 2009 16:23
Rijdt met: trek 8000

Re: 2de wielset

Bericht door voilbak »

@Goofman : dat is waardevolle info, bedankt!

PS : is het haalbaar om telkens bij het verwisselen van je wielen ook je cassette te vervangen, want 2 cassettes en één ketting, dat is om problemen vragen waarschijnlijk?
Laatst gewijzigd door voilbak op ma 05 mei 2014 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Goofman
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: do 12 aug 2004 22:51
Rijdt met: Canyon Nerve AL 7.9

Re: 2de wielset

Bericht door Goofman »

Het overzetten van een cassette is een paar minuutjes werk, dus daar hoef je het niet voor te laten.
Ik heb zelf 2 cassettes en 3 kettingen. Ik prefereer voor op de weg een racecassette omdat de verschillen in het aantal tandjes per kransje minder groot zijn dan bij mijn MTB cassette. Op mijn 'wegwielset' zit een 10 speed 11-25 Ultegra cassette en op mijn 'mtb wielset' een 10 speed 11-32 XT cassette. Ik probeer na iedere 10 ritten (maakt niet uit of dat op de weg of offroad is) de kettingen de wisselen. Ik werk met Shimano HG95 kettingen icm met een sluitschakeltje van KMC. Wel opletten dat je die kettingen op de juiste manier monteert. Ze zijn namelijk looprichting gebonden ;-)
Plaats reactie