manitou voorvorken

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Jeunesse
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: di 15 feb 2005 18:47
Rijdt met: Orbea Vuelta '02 / Orbea comp'air official '03

Bericht door Jeunesse »

ik heb een manitou black
is idd heel goed
kan ook geblokkeerd worden tijdens het rijden
altijd handig bij langere stukken asfalt
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Bericht door kenny »

met pa is zeer tevreden over zen Black elite. Weet iemand iets over de Manitou Splice?
Gebruikersavatar
viper c'est bon
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: wo 08 dec 2004 20:21
Rijdt met: viper supreme

Bericht door viper c'est bon »

ik heb een manitou elite met lockout en 80 mm veer weg en ben daar heel content van ik kan wel niet zo goed vergelijken met andere goede vorken want daarvoor reed ik met iets van rst (weet niet precies wat maar allesinds toch niet goed) maar ik ben toch tevreden van die manitou skareb.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

kenny schreef:met pa is zeer tevreden over zen Black elite. Weet iemand iets over de Manitou Splice?
Dat is een middenklasse vork met lock out op het vorkbeen.
Gebruikersavatar
garagist
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: za 22 jan 2005 23:57
Rijdt met: cube ltd 3

manitou axel met rebound control

Bericht door garagist »

is er iemand die iets afweet van de manitou axel model 2005 met rebound control. Ik zou ook graag de prijs weten met rebound control en zonder.
alvast bedankt
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Bericht door Motorbiker »

Mijn Rockrider 8.1 is uitgerust met een Manitou Axel Elite 100mm, met Lock-out, rebound adjust en luchtondersteuning. Reeds een tiental tt's mee gereden en tot op heden geen enkele opmerking. De rebound half om half (ik weeg 73kg) en de lock-out (meer of minder compressie) wordt enkel gebruikt bij bergop of bij lange asfalt stukken, waar de vork harder of vast wordt gezet.
Het feit dat ik, en mijne maat (dezelfde fiets ) geen opmerkingen hebben lijkt mij de beste publiciteit voor deze vork.
Gebruikersavatar
VoRtX
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: za 06 nov 2004 17:32
Rijdt met: Gary Fisher Marlin 2005

Bericht door VoRtX »

Ik heb een vraagje ivm mijn Manitou Axel Comp voorvork...
Bij aankoop van mijn Gary Fisher zat die vork erop en blijkbaar was er te weinig olie in (was een gekend probleem). Ik heb dit laten nakijken bij mijn fietsenhandelaar en hij heeft dit gefixed. Nu vraag ik mij wel af of hij er geen te dikke olie in gedaan heeft. Ik weeg maar 65 kg en de vork veert precies toch maar een centimeter of 3 door op de maximumstand... Zou dit opgelost kunnen worden door er dunnere olie in te doen?
Gast

Bericht door Gast »

ik denk dat je meer zult hebben aan lichtere veren voor die vork ipv van lichter olie
die lichter olie zal als gevolg hebben dat uwe rebound sneller
met het inveren heeft dat niet zo veel te maken
peter
Mountainbiker
Berichten: 305
Lid geworden op: vr 12 jul 2002 02:00

Bericht door peter »

VoRtX schreef:Ik heb een vraagje ivm mijn Manitou Axel Comp voorvork...
Bij aankoop van mijn Gary Fisher zat die vork erop en blijkbaar was er te weinig olie in (was een gekend probleem). Ik heb dit laten nakijken bij mijn fietsenhandelaar en hij heeft dit gefixed. Nu vraag ik mij wel af of hij er geen te dikke olie in gedaan heeft. Ik weeg maar 65 kg en de vork veert precies toch maar een centimeter of 3 door op de maximumstand... Zou dit opgelost kunnen worden door er dunnere olie in te doen?
Minder olie dat is de oplossing.
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Vraag: Zijn de standaard veren in een Axel niet berekend voor iemand eerder in de orde van 75 kilo?

Staat er niks in de handleiding?
Plaats reactie