welke thule voor 29er

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
SBIKER
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 18 nov 2012 19:48
Rijdt met: scott rc 29er

welke thule voor 29er

Bericht door SBIKER »

Welke thule past het best voor een 29er
nu heb ik een euroride 941 en asl de fiets erop staat
hangen de wielen er buiten
die thule is juist te klein voor 29er
welke is groot genoeg
Gebruikersavatar
BramDR
Mountainbiker
Berichten: 2480
Lid geworden op: za 31 mei 2008 10:12
Rijdt met: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Contacteer:

Re: welke thule voor 29er

Bericht door BramDR »

Daar ben ik eens benieuwd naar.
Ikzelf heb ook een thule en deze is ook net te klein voor mijn 29er.
Voor mijn downhill is deze echter veel te klein, benieuwd of er versies bestaan die breed genoeg zijn.
Gebruikersavatar
bokske
Mountainbiker
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 20 feb 2013 20:08
Rijdt met: Cannondale scalpel 2017

Re: welke thule voor 29er

Bericht door bokske »

Wij hebben een euroclassic G6 929.

2, 29er fietsen erop en geen probleem.
Gebruikersavatar
Wybob
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 01 apr 2013 19:49
Rijdt met: Cube Reaction GTC SL 29 2015

Re: welke thule voor 29er

Bericht door Wybob »

Ik heb de thule euroway G2 923, is voor drie fietsen.

Gaat perfect voor 29er best een dragen kiezen met 3 fietsen om comfortabel 2 fietsen te plaatsen (anders gepuzzel)
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: welke thule voor 29er

Bericht door RigolleM »

Thule EuroClassic G6 LED 928, geen probleem voor 2 x 29'ers
Stanneke
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: do 31 mei 2012 10:36
Rijdt met: Specialized RH Pro 2013/Specialized Enduro Comp 2017

Re: welke thule voor 29er

Bericht door Stanneke »

Zowel mijn schoonbroer als ik hebben een Thule euroway G2 923. Er staan altijd minimum 2 29ers op, 1 medium en 1 L. We zetten ze altijd op de rails die langs elkaar liggen (de 2 dichtst bij de koffer) en we moeten eigenlijk nooit puzzelen om ze erop te krijgen.

De stukken waar de wielen opstaan zijn uitschuifbaar. Het enige dat mij stoort is dat die stukken uitschuiven, maar de bandjes om de wielen mee vast te hangen niet mee schuiven.
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Re: welke thule voor 29er

Bericht door rombaft »

Stanneke schreef:Zowel mijn schoonbroer als ik hebben een Thule euroway G2 923. Er staan altijd minimum 2 29ers op, 1 medium en 1 L. We zetten ze altijd op de rails die langs elkaar liggen (de 2 dichtst bij de koffer) en we moeten eigenlijk nooit puzzelen om ze erop te krijgen.

De stukken waar de wielen opstaan zijn uitschuifbaar. Het enige dat mij stoort is dat die stukken uitschuiven, maar de bandjes om de wielen mee vast te hangen niet mee schuiven.
+1
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Re: welke thule voor 29er

Bericht door LuckyIron »

Stanneke schreef:
De stukken waar de wielen opstaan zijn uitschuifbaar. Het enige dat mij stoort is dat die stukken uitschuiven, maar de bandjes om de wielen mee vast te hangen niet mee schuiven.
klopt, klein foutje toch.

Ik heb een Thule EuroWay G2 921 : ook perfect met 29-ers of koersfietsen !
craeye
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 24 nov 2013 11:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper HT Comp 29

Re: welke thule voor 29er

Bericht door craeye »

Een jaar geleden Thule EuroWay G2 921 gekocht. Ik had net hetzelfde probleem met die spanbanden. Basis voor de wielen kan je verschuiven maar die spanners niet. Ze lijken op het eerste zicht vast te zitten. Maar als je kijkt onderaan het fietsrek, zitten daar bouten die je met een umbraco kan losdraaien en toch verder naar de buitenkant kan opschuiven, zowel links als rechts en voor beide fietsen. Sindsdien, geen enkel probleem meer. Heb ze voor de twee fietsen wat tussen de twee vastgezet (niet helemaal naar buiten geschoven), ze werken nu alletwee voor 26 en 29er.
Gebruikersavatar
SBIKER
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 18 nov 2012 19:48
Rijdt met: scott rc 29er

Re: welke thule voor 29er

Bericht door SBIKER »

craeye schreef:Een jaar geleden Thule EuroWay G2 921 gekocht. Ik had net hetzelfde probleem met die spanbanden. Basis voor de wielen kan je verschuiven maar die spanners niet. Ze lijken op het eerste zicht vast te zitten. Maar als je kijkt onderaan het fietsrek, zitten daar bouten die je met een umbraco kan losdraaien en toch verder naar de buitenkant kan opschuiven, zowel links als rechts en voor beide fietsen. Sindsdien, geen enkel probleem meer. Heb ze voor de twee fietsen wat tussen de twee vastgezet (niet helemaal naar buiten geschoven), ze werken nu alletwee voor 26 en 29er.
en staan de wielen dan goed vast
maar op mijn euroride staan die wielen constant te schudden
Plaats reactie