Cranckbrothers of Time

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Gunther11
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: di 29 jun 2004 22:18
Rijdt met: Specialized Epic HT

Cranckbrothers of Time

Bericht door Gunther11 »

Ik ben van plan om mijn platform pedalen te vervangen door klikpedalen (na 8 maanden biken wordt het stilaan tijd). Na wat threads te lezen op het forum ben ik aan het twijfelen om ofwel de Time ATAC Allum S of de cranckbrothers eggbeater aan te schaffen. Daar je de spanning niet kan instellen van de cranckbrothers schrikt mij dit wat af. Ik zou in het begin nog wat losjes willen staan om bij plotse obstakels vulg uit de pedalen te zijn. Daartegenover staat wel dat de cranckbrothers zeer goed de modder afvoert. De time daarentegen heeft blijkbaar het voordeel dat je nog wat bewegingsvrijheid hebt in het pedaal. Wat zouden jullie me aanraden?
Gast

Bericht door Gast »

bij beide heb je vrij veel bewegingsvrijdheid tov shimano pedalen
en beide kun je de spanning niet regelen
verder heb ik er geen ervaring mee
alleen met shimano pedalen
het is ook een echte persoonlijke voorkeur
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

manitou. schreef:bij beide heb je vrij veel bewegingsvrijdheid tov shimano pedalen
en beide kun je de spanning niet regelen
verder heb ik er geen ervaring mee
alleen met shimano pedalen
het is ook een echte persoonlijke voorkeur

Bij de Time's kan je de spanning enkel regelen op de versie XS carbon.Maar die zijn wel wat duurder.Ik test nu de Speedplay's en daar is geen enkele spanning op om je voet te verwijderen,je moet maar even je voet naar buiten draaien en zonder dat je het voelt ben je uitgeklikt.Ik heb met deze pedalen nog niet in de modder gereden,dit ga ik de volgende dagen testen.
Gebruikersavatar
Olibiker
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 12 nov 2003 23:23
Rijdt met: Canyon RC8

Bericht door Olibiker »

Wegens geen ervaring kan ik niets zeggen over Crankbrothers. Ik ben wel zeer tevreden over mijn Time pedalen. Je zit vast genoeg om technische hoogstandjes uit te voeren en los genoeg om daarbij niet op je gezicht te vallen. Bovendien blijven ze ook onder extreme modder goed werken en veroorzaken door de bewegingsruimte geen blesures. Time is voor mij de max. Pas toen ik de shimano pedalen had vervangen door Time had ik echt het gevoel met een Cannondale te rijden.
Gebruikersavatar
Quadrifoglio
Mountainbiker
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 23 dec 2002 12:23

Bericht door Quadrifoglio »

Heel tevreden van eggbeaters/look 4x4. Bieden veel zijdelings vrijheid en werken erg goed. Voornaamste nadelen zijn de putjes in je schoenzolen en het sleet van de plaatjes. Dit laatste is wel een "ingebouwde" zwakhied teneinde de rest van de pedalen te beschermen...

Geen ervaring met Time.
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Naar werking zijn ze gelijkaardig, maar bij de times heb je nog wat steun van het platform.
De prijs van de eggbeaters ligt wat hoger, maar ze zijn lichter.

Om een of andere reden slijten mijn time pedalen tegenwoordig supersnel, de bruggen tonen na 500 km al slijtage, dit was vroeger nooit het geval. Ik denk dat ik op zoek kan naar andere zomerschoenen.
Gebruikersavatar
Gunther11
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: di 29 jun 2004 22:18
Rijdt met: Specialized Epic HT

Bericht door Gunther11 »

roger schreef:
manitou. schreef:bij beide heb je vrij veel bewegingsvrijdheid tov shimano pedalen
en beide kun je de spanning niet regelen
verder heb ik er geen ervaring mee
alleen met shimano pedalen
het is ook een echte persoonlijke voorkeur

Bij de Time's kan je de spanning enkel regelen op de versie XS carbon.Maar die zijn wel wat duurder.Ik test nu de Speedplay's en daar is geen enkele spanning op om je voet te verwijderen,je moet maar even je voet naar buiten draaien en zonder dat je het voelt ben je uitgeklikt.Ik heb met deze pedalen nog niet in de modder gereden,dit ga ik de volgende dagen testen.
Dit interreseert me wel. Welk model ben je aan het testen? En waar kan je die kopen? Kun je de plaatjes op elk model schoen monteren?
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Bericht door JanMan »

Picca schreef:
roger schreef:
manitou. schreef:bij beide heb je vrij veel bewegingsvrijdheid tov shimano pedalen
en beide kun je de spanning niet regelen
verder heb ik er geen ervaring mee
alleen met shimano pedalen
het is ook een echte persoonlijke voorkeur

Bij de Time's kan je de spanning enkel regelen op de versie XS carbon.Maar die zijn wel wat duurder.Ik test nu de Speedplay's en daar is geen enkele spanning op om je voet te verwijderen,je moet maar even je voet naar buiten draaien en zonder dat je het voelt ben je uitgeklikt.Ik heb met deze pedalen nog niet in de modder gereden,dit ga ik de volgende dagen testen.
Dit interreseert me wel. Welk model ben je aan het testen? En waar kan je die kopen? Kun je de plaatjes op elk model schoen monteren?
Kosten bij bike-discount nu 150€ als ik me niet vergis. Ik heb met deze pedalen ook gereden en ze bevielen me wel.
Gebruikersavatar
TARGA
Mountainbiker
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 07 jun 2004 17:36
Rijdt met: Specialized Epic M4 COMP

Bericht door TARGA »

Heb 1 j gereden met Cranck Brothers en toen was het roulementje van één der pedalen kapot. Het is een lichte pedaal maar het is inderdaad licht gemaakt. Nu na 5 maand heb ik nog steeds geen nieuwe of herstelde pedaal teruggezien ondanks dat daar normaal 2 jaar waarborg op zit. Dus als je het mij vraagt, Cranck Brothers zeker ni kopen.
Gebruikersavatar
Barny
Mountainbiker
Berichten: 506
Lid geworden op: do 27 jan 2005 20:11
Rijdt met: Nicolai Helius RC / Lapierre Spicy 916

time pedalen

Bericht door Barny »

JanMan schreef:
Picca schreef:
roger schreef:
Bij de Time's kan je de spanning enkel regelen op de versie XS carbon.Maar die zijn wel wat duurder.Ik test nu de Speedplay's en daar is geen enkele spanning op om je voet te verwijderen,je moet maar even je voet naar buiten draaien en zonder dat je het voelt ben je uitgeklikt.Ik heb met deze pedalen nog niet in de modder gereden,dit ga ik de volgende dagen testen.
Ik heb al 3500km gereden met time XS carbon en ze zijn super in de modder. nooit ongewild uit de pedalen gekomen en practisch altijd tijdig eruit bij problemen.
Door sleet op de veren heb ik wel de veerspanning 1 stap hoger moeten zetten om dezelfde beginspanning te krijgen.
Een lichte speling op de lagers is momenteel voelbaar, maar ja na zoveel km labuer door de bagger is dit niet abnormaal.
Dit interreseert me wel. Welk model ben je aan het testen? En waar kan je die kopen? Kun je de plaatjes op elk model schoen monteren?
Kosten bij bike-discount nu 150€ als ik me niet vergis. Ik heb met deze pedalen ook gereden en ze bevielen me wel.
Plaats reactie