22/34 is het ideale verzet voor u motorbiker!Motorbiker schreef:Voor mij zal het spannen tussen een Niner Jet Carbon, Specialized Epic, of de Canyon Lux29r.
De eerste twee kunnen door de verkopende handelaar aangepast worden naar 22/36 of 22/38 crank.
De Canyon dat word het betere doe-het-zelf. Hij staat nu met een 24/38, en 11/36 cassette.
Hoe kan deze naar een 22 blad omgebouwd worden?
Ik lees het hier graag uitgelegd door de mannen met ervaring. En met detail opgave van de nodige onderdelen / prijzen.
Link Canyon:
http://www.canyon.com/_nl/mountainbikes ... ab-reiter2
Ik heb een sworks carbon crank met triple spider gestoken. De originele Direct mount derrie geeft ook geen problemen met die vertanding.
Ik veronderstel, als ik je merken keuze lees, je wsl zal kopen bij dupont. Bij hem kan een 22/34 vertanding plaatsen geen probleem opleveren. Een 36t buitenblad is minder ideaal omdat je dan de kleine kant van je cassette minder zal gebruiken.
Eigenlijk is 22/32 voldoende om te mtb-en, je kan daar nog vlot 35km/h mee halen wat je zelden haalt op een deftige mtb rit. Bergaf rusten de meesten toch uit ipv bij te trappen