Ergon GS1-L grips of ESI grips

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
flip
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Orbea OIZ M10TR 2019

Ergon GS1-L grips of ESI grips

Bericht door flip »

Ben aan het uitzien naar andere omdat ik de laatste tijd meer en meer last krijg van slapende pink en ringvinger.

Eerst had ik gedacht om ESI-grips te steken, maar aangezien het probleem steeds feller werd ben ik wat "meer ergonomische" gaan zoeken.

Iemand ervaring met deze grips:
http://www.bike-discount.de/shop/k1173/ ... tails.html
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: Ergon GS1-L grips of ESI grips

Bericht door eL Tee »

Yep... Heb ik gestoken omwille van dezelfde reden als jij. Initieel is 't een beetje zoeken naar de juiste stand, doch eens gevonden werkt dat perfect!
Laatst gewijzigd door eL Tee op di 13 aug 2013 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Phille81
Mountainbiker
Berichten: 832
Lid geworden op: zo 24 apr 2011 23:23
Rijdt met: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)
Contacteer:

Re: Ergon GS1-L grips of ESI grips

Bericht door Phille81 »

Ik heb op mijn 2 mtb's ook ergonomische handvatten o.w.v. hetzelfde probleem... dit helpt zeker !
Zoals eL Tee zegt is het een beetje zoeken naar de juiste hoek : de hoek tussen uw pols en hand zou niet te groot mogen zijn (m.a.w. het steunvlak aan de onderkant van uw stuur mag redelijk hoog gedraaid zijn).
Eigenlijk zou in uw normale rijpositie een groot deel van de druk op het brede steunvlak moeten liggen.

Ik heb de DEZE op mijn specialized : barends zitten erin verwerkt.
Barends zijn zeker aan te raden zodat ge gemakkelijker van hand-positie kunt wisselen.
Gebruikersavatar
JOBA
Mountainbiker
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 13 okt 2010 12:59
Rijdt met: Granville Pulse 29

Re: Ergon GS1-L grips of ESI grips

Bericht door JOBA »

Ik had ook wat last van m'n handen, ESI grips geprobeerd maar leken me toch niet de oplossing. Daarna Ergons met barends, zijn super ! Zijn kleine geïntegreerde barends, echt handig om eens even van positie te veranderen enz... ik zou toch aanraden om de barend optie erbij te nemen. Let ook wel bij Ergon dat ze verschillende maten hebben, ik ben voor de large optie gegaan met het "grootste" raakvlak. Leken me het best in de hand te liggen, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Je moet het ook wel even de tijd geven om de juiste afstelling te vinden, wat experimenteren...

Wat me wel is opgevallen is dat met die Ergons ik liever handschoenen gebruik zonder van die gel pads. Met gel pads voelt het voor mij te dik aan. Heeft iemand dezelfde ervaring ? Ergons best met handschoenen zonder (of weinig) gel ?
Gebruikersavatar
steviejanneke
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: do 25 okt 2012 14:09
Rijdt met: Mtb

Re: Ergon GS1-L grips of ESI grips

Bericht door steviejanneke »

werkt dat nog handig met gripshifters ??
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: Ergon GS1-L grips of ESI grips

Bericht door eL Tee »

Ergon heeft gewone modellekes, en modellekes voor gripshifters ;-)
Gebruikersavatar
Phille81
Mountainbiker
Berichten: 832
Lid geworden op: zo 24 apr 2011 23:23
Rijdt met: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)
Contacteer:

Re: Ergon GS1-L grips of ESI grips

Bericht door Phille81 »

Bij die ik heb, was een aanduiding op de verpakking hoeveel je er aan de smalle zijde (binnenkant) moet afhalen om te passen voor gripshifts (of je kan dit natuurlijk ook gewoon meten). Het brede stuk zit toch aan de buitenkant.
Gebruikersavatar
go2go2
Mountainbiker
Berichten: 350
Lid geworden op: za 11 nov 2006 11:18
Rijdt met: Niner Jet carbon, Niner Emd, Gaea voor het bos. Columbus, Chaos voor de weg

Re: Ergon GS1-L grips of ESI grips

Bericht door go2go2 »

Op fiets 1 heb ik de Ergon GS2, op fiets 2 ESI. Ergon is sowiezo super en helpt echt wel het beste tegen slapende vingers.
Mijn ervaring : banden, vork (vaste vs verend) maar vooral het stuur hebben zeker ook invloed. Een lichte aanpassing door stuur wat te kantelen heeft het comfort op fiets 2 met ESI verbeterd. Het tintelen is hierdoor sterk verminderd.

Heb zelf ook al gekeken naar de SQ labs 711 als mogelijk alternatief.
flip
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Orbea OIZ M10TR 2019

Re: Ergon GS1-L grips of ESI grips

Bericht door flip »

Ok, thx voor de reacties.

Het stuur kantelen heb ik al geprobeerd, ik merk slechts minieme verbetering.

Denk dat ik me die ESI's ga bestellen deze week.
Plaats reactie