vervanger racing ralph 29er

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: vervanger racing ralph 29er

Bericht door Dickie »

madskatingcow schreef:Ikon's zijn top, zeer aangename band. Volume mocht wel wat meer zijn, leunt dichter bij een 2.1 aan dan een echte 2.2.

Wat ik ook een zeer goede band van in de Specialized S-Works Fast Trak 29x2.2 - met de juiste druk (lees niet te hard), een echte top- band. Dit zowel qua grip als rolweerstand. Profiel lijkt op de oude Michelin XCR Dry²'s.

Ondertussen ook de Continental Race King getest - rolt zeer snel, sneller dan alle bovenstaande, maar weinig noppen aan de zijkant, je dient hier dus rekening mee te houden bij het plat leggen van de fiets in de bochten. Heeft ook iets minder grip bij vochtig weer.

De Racing Ralph is echt een zeer goede band, qua all-round eigenschappen moeilijk te kloppen.
+1 ivm met de Race King 2.2 vs Racing Ralph 2.25.
Heb de Racesportversie er nu achteraan opliggen ter vervanging van een afgesleten Ralph (centernoppen tot op 1/3 afgereden).
Had die eig al liever nog wat laten liggen, zodra wat vochtigheid, steilte en wortels op het menu staan slipt die Conti door.
Deze versie van de band is ook allergisch aan asfalt, maakt ondanks die doorlopende centernoppen meer lawaai dan verwacht.
Gebruikersavatar
tek-zotic
Mountainbiker
Berichten: 1449
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 22:42
Rijdt met: Fuji SLM

Re: vervanger racing ralph 29er

Bericht door tek-zotic »

Dickie schreef: Deze versie van de band is ook allergisch aan asfalt, maakt ondanks die doorlopende centernoppen meer lawaai dan verwacht.
niet mee eens, de mijne maakt niet meer lawaai dan normaal is. en bolt super op asfalt
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5027
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: vervanger racing ralph 29er

Bericht door madskatingcow »

tek-zotic schreef:niet mee eens, de mijne maakt niet meer lawaai dan normaal is. en bolt super op asfalt
+1 :wink: Er is wel een verschil tussen de recentere 'RaceSport' versie met Black Chili compound en de eerste 29'er versie.
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Re: vervanger racing ralph 29er

Bericht door MC Jo »

madskatingcow schreef:Ikon's zijn top, zeer aangename band. Volume mocht wel wat meer zijn, leunt dichter bij een 2.1 aan dan een echte 2.2.

Wat ik ook een zeer goede band van in de Specialized S-Works Fast Trak 29x2.2 - met de juiste druk (lees niet te hard), een echte top- band. Dit zowel qua grip als rolweerstand. Profiel lijkt op de oude Michelin XCR Dry²'s.

Ondertussen ook de Continental Race King getest - rolt zeer snel, sneller dan alle bovenstaande, maar weinig noppen aan de zijkant, je dient hier dus rekening mee te houden bij het plat leggen van de fiets in de bochten. Heeft ook iets minder grip bij vochtig weer.

De Racing Ralph is echt een zeer goede band, qua all-round eigenschappen moeilijk te kloppen.
Ik vind de raceking ook super voor achteraan, vooraan never again. Ik vraag mij af of de x-king meer zijdelingse grip heeft? Is deze iets om vooraan te leggen?
Gebruikersavatar
Mountain JOhler
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: di 14 apr 2009 14:02
Rijdt met: Racing Rohler 29" Idworx
Contacteer:

Re: vervanger racing ralph 29er

Bericht door Mountain JOhler »

Ik rij nu al een tijdje met deze rond bij het kwakkel weer van de voorbije weken en ik moet zeggen dat hij, ondanks de minimale profiel hoogte van de noppen, in de modder nog verwonderlijk veel grip heeft, ook bij het bochtenwerk. En het is een type band met een zeer lage rolweerstand.

Afbeelding

In vergelijking met de Racing Ralph loopt hij totaal niet vol met modder, hij geeft onmiddellijk weer grip. Dit is een probleem dat ik bij de racing ralph wel een nadeel vindt.

Enkel de zijdelingse grip had nog wat beter gemogen.

En daarom kijk ik alvast uit naar de komst van deze nieuwe exemplaren.

Hetzelfde kleine noppen profiel als bij de Renegade maar hogere noppen op de zijflanken wat sowieso meer grip in de bochten zal leveren.

Thunder Burt:
Afbeelding

Rock Razor:
Afbeelding
Gebruikersavatar
tek-zotic
Mountainbiker
Berichten: 1449
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 22:42
Rijdt met: Fuji SLM

Re: vervanger racing ralph 29er

Bericht door tek-zotic »

MC Jo schreef:
Ik vind de raceking ook super voor achteraan, vooraan never again. Ik vraag mij af of de x-king meer zijdelingse grip heeft? Is deze iets om vooraan te leggen?
momenteel rijdt ik met een X-king vooraan, en bevalt me heel erg.
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Re: vervanger racing ralph 29er

Bericht door rombaft »

Mountain JOhler schreef:Ik rij nu al een tijdje met deze rond bij het kwakkel weer van de voorbije weken en ik moet zeggen dat hij, ondanks de minimale profiel hoogte van de noppen, in de modder nog verwonderlijk veel grip heeft, ook bij het bochtenwerk. En het is een type band met een zeer lage rolweerstand.

Afbeelding

In vergelijking met de Racing Ralph loopt hij totaal niet vol met modder, hij geeft onmiddellijk weer grip. Dit is een probleem dat ik bij de racing ralph wel een nadeel vindt.

Enkel de zijdelingse grip had nog wat beter gemogen.

En daarom kijk ik alvast uit naar de komst van deze nieuwe exemplaren.

Hetzelfde kleine noppen profiel als bij de Renegade maar hogere noppen op de zijflanken wat sowieso meer grip in de bochten zal leveren.

Thunder Burt:
Afbeelding

Rock Razor:
Afbeelding

welke band is dat op die eerste foto ?
Gebruikersavatar
Mountain JOhler
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: di 14 apr 2009 14:02
Rijdt met: Racing Rohler 29" Idworx
Contacteer:

Re: vervanger racing ralph 29er

Bericht door Mountain JOhler »

Specialized S-Works Renegade (deze ligt op mijn voorwiel):

http://www.specialized.com/us/en/ftb/mt ... w-renegade

Specialized Renegade Controle (deze ligt op mijn achterwiel):

http://www.specialized.com/us/en/ftb/mt ... de-control
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Re: vervanger racing ralph 29er

Bericht door Byorka »

Renegade is een geweldig achterbandje, net als the Raven van Stans.
Als voorband durf ik hem er niet op te leggen, bang voor vette afdalingen.
Binnenkort gaat er een Sworks Fast Track op als voorband, eens kijken hoe dat bevalt.
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: vervanger racing ralph 29er

Bericht door _alain_ »

Die Rock Razor ziet er in het echt een heel geschikte en snelle band voor de wat lossere ondergrond,
helaas komt hij pas op de markt na eurobike.
En hij is bedoeld als achterband voor enduro wedstrijden.
Daar zullen de XC weightweenies weer niet blij mee zijn :lol:
Plaats reactie