led licht waar kopen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Dimme
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: do 07 mei 2009 09:47
Rijdt met: Trigon - Trek - Flyxii - no name

Re: led licht waar kopen

Bericht door Dimme »

ivm de batterijen die erbij geleverd zijn... Sommige zijn goed, sommige zijn minder. Vochtigheid is echt een ramp voor dit type batterijen. Wel goed opletten als je erbij besteld dat je het juiste type besteld want sommige aansluitingen zijn net iets anders (zit soms 1mm op tss 8400 en 6400) en dan zijn ze bij wijze van spreken waardeloos.

ivm die signalisatie... ik stel er me toch vragen bij hoor want soms gaat het wel heel snel leeg :) In principe ist groen-blauw-oranje-rood als ik mij niet vergis, maar ik heb al meegemaakt dat batterij volledig geladen is en direct al op blauw springt maar gaat wel lang genoeg mee.

Wat ook heel goed werkt: de batterij van een laptop :wink:
-JR-
Mountainbiker
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 19 okt 2011 19:50
Rijdt met: S-Works Epic '11 - Specialized Enduro '10 - Demo '08

Re: led licht waar kopen

Bericht door -JR- »

Dimme schreef:ivm de batterijen die erbij geleverd zijn... Sommige zijn goed, sommige zijn minder. Vochtigheid is echt een ramp voor dit type batterijen. Wel goed opletten als je erbij besteld dat je het juiste type besteld want sommige aansluitingen zijn net iets anders (zit soms 1mm op tss 8400 en 6400) en dan zijn ze bij wijze van spreken waardeloos.

ivm die signalisatie... ik stel er me toch vragen bij hoor want soms gaat het wel heel snel leeg :) In principe ist groen-blauw-oranje-rood als ik mij niet vergis, maar ik heb al meegemaakt dat batterij volledig geladen is en direct al op blauw springt maar gaat wel lang genoeg mee.

Wat ook heel goed werkt: de batterij van een laptop :wink:
Ha, laptopbatterijen, helaas niet op overschot liggen...
Kun je me eens vertellen welke batterij van een telegeleid autotje je juist gekocht hebt?
Want zou ook wel rond de 3 uur willen raken eigenlijk met mijn lichtje ;)

Wist wel niet dat vochtigheid niet echt hun vriend was, kwam ook al sommige versies tegen waar de batterijen een volledig plastic geheel zijn, zouden deze beter zijn dan? Of zijn het vooral de koppelingen die er niet tegen kunnen.
Deze bv., http://www.aliexpress.com/item/2012-Hot ... 11388.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
henkieboy
Mountainbiker
Berichten: 681
Lid geworden op: wo 14 nov 2007 23:06
Rijdt met: orbea satelite , cannondale scalpel

Re: led licht waar kopen

Bericht door henkieboy »

Zo te zien aan mijn lichtjes(batterijen ) zijn ze toch wel SPATwaterdicht hoor .
'T is ook niet de bedoeling om er mee te gaan duiken denk ik + ne handige harry gaat er wel iets op vinden om de batterij zo waterdicht mogelijk te gaan verpakken ALS hij in de gietende regen gaat rijden.
Dimme
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: do 07 mei 2009 09:47
Rijdt met: Trigon - Trek - Flyxii - no name

Re: led licht waar kopen

Bericht door Dimme »

Batterijen zijn idd wel spatwaterdicht, maar niet waterbestendig. Heb een tijdje geleden eens geprobeert met een soort neopreen maar dat bracht ook niet de correcte oplossing.

Volgens mj simpelste oplossing: plastic zakje + ducktape :-D
Gebruikersavatar
henkieboy
Mountainbiker
Berichten: 681
Lid geworden op: wo 14 nov 2007 23:06
Rijdt met: orbea satelite , cannondale scalpel

Re: led licht waar kopen

Bericht door henkieboy »

Dimme schreef:Batterijen zijn idd wel spatwaterdicht, maar niet waterbestendig. Heb een tijdje geleden eens geprobeert met een soort neopreen maar dat bracht ook niet de correcte oplossing.

Volgens mj simpelste oplossing: plastic zakje + ducktape :-D
Zoals ik zei , ne handige harry .......... :wink:
-JR-
Mountainbiker
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 19 okt 2011 19:50
Rijdt met: S-Works Epic '11 - Specialized Enduro '10 - Demo '08

Re: led licht waar kopen

Bericht door -JR- »

Inderdaad, moet wel lukken om dat volledig waterdicht te krijgen moest dat nodig zijn met het 'diepvrieszakje' die ik wel al eens gebruik voor andere elektronisch spul die beter droog blijft :wink:
-JR-
Mountainbiker
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 19 okt 2011 19:50
Rijdt met: S-Works Epic '11 - Specialized Enduro '10 - Demo '08

Re: led licht waar kopen

Bericht door -JR- »

Voila, knoop door gehakt en onderstaand lichtje voor 24.5 euro zou moeten onderweg zijn.
Liep ook een actie dat heel wat producten korting hadden en dit lichtje onder andere 10 % korting + dan nog eens 5 dollar korting omdat ik nieuwe klant was. Dus lijkt me geen slechte prijs :-D
http://www.aliexpress.com/item/3x-Cree- ... 93023.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu hopen dat het een goed lichtje is en de batterij wat lang mee gaat, misschien later nog eens experimenteren met grotere batterij, eerst maar eens proberen :-D
Want tot nu toe deed ik mijn nachttochten met zo een led-werklamp, breed en zo maar niet echt ver... Of goedkope led-lichtjes van de aldi eens gekocht dus zal zo i zo al grote verbetering zijn denk ik :lol:
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: led licht waar kopen

Bericht door vedet »

-JR- schreef:Voila, knoop door gehakt en onderstaand lichtje voor 24.5 euro zou moeten onderweg zijn.
Liep ook een actie dat heel wat producten korting hadden en dit lichtje onder andere 10 % korting + dan nog eens 5 dollar korting omdat ik nieuwe klant was. Dus lijkt me geen slechte prijs :-D
http://www.aliexpress.com/item/3x-Cree- ... 93023.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu hopen dat het een goed lichtje is en de batterij wat lang mee gaat, misschien later nog eens experimenteren met grotere batterij, eerst maar eens proberen :-D
Want tot nu toe deed ik mijn nachttochten met zo een led-werklamp, breed en zo maar niet echt ver... Of goedkope led-lichtjes van de aldi eens gekocht dus zal zo i zo al grote verbetering zijn denk ik :lol:
volgens mij zit daar helemaal geen batterij of lader bij.

Pakketje met batterij en lader was 54$
Gebruikersavatar
zwolle
Mountainbiker
Berichten: 1255
Lid geworden op: do 07 aug 2008 19:26
Rijdt met: scott scale RC , specialized epic expert , zanatta z88

Re: led licht waar kopen

Bericht door zwolle »

vedet schreef:
-JR- schreef:Voila, knoop door gehakt en onderstaand lichtje voor 24.5 euro zou moeten onderweg zijn.
Liep ook een actie dat heel wat producten korting hadden en dit lichtje onder andere 10 % korting + dan nog eens 5 dollar korting omdat ik nieuwe klant was. Dus lijkt me geen slechte prijs :-D
http://www.aliexpress.com/item/3x-Cree- ... 93023.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu hopen dat het een goed lichtje is en de batterij wat lang mee gaat, misschien later nog eens experimenteren met grotere batterij, eerst maar eens proberen :-D
Want tot nu toe deed ik mijn nachttochten met zo een led-werklamp, breed en zo maar niet echt ver... Of goedkope led-lichtjes van de aldi eens gekocht dus zal zo i zo al grote verbetering zijn denk ik :lol:
volgens mij zit daar helemaal geen batterij of lader bij.

Pakketje met batterij en lader was 54$

jawel erzit een batterij pack bij

succes met de aankoop
stilldro
Mountainbiker
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 18 jul 2004 19:20

Re: led licht waar kopen

Bericht door stilldro »

Er zijn veel zeer goeie voorlichten te vinden, maar wat gebruiken jullie als achterlicht?

In mijn ogen toch eigenlijk belangrijker om goed gezien te worden door de aanstormende auto's.

Grtz
Plaats reactie