Tubeless melk

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Noby Nick
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: do 03 jun 2010 13:55
Rijdt met: Scott Scale premium

Tubeless melk

Bericht door Noby Nick »

Ik rijd momenteel met Furious Freds voor op de weg en heb ze tubeless gemaakt met NoTubes tire sealant. Nu heb ik al enkele keren plat gereden en de melk spuit gewoon door het gaatje uit. Met andere woorden, het dicht dus niet. Ligt het probleem bij de banden ? Zijn deze gewoon te dun ? of moet ik eens andere melk proberen ? Zoja, welke melk raad je me dan aan ?
Alvast bedankt. Gr Nick
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Tubeless melk

Bericht door Reflex »

Ik denk dat het meer aan jezelf ligt. Je zal nu wel een groepje mensen krijgen die hun eigen merkje aanbevelen maar Notubes moet normaal ook prima werken. Ik denk dat je niet goed schud voordat je de sealant in je banden doet. Hierdoor heb je weinig kristallen in je band. Zelf al meer dan genoeg gaten gedicht met Notubes onder problemen.
Noby Nick
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: do 03 jun 2010 13:55
Rijdt met: Scott Scale premium

Re: Tubeless melk

Bericht door Noby Nick »

Ja, ik rij al een tijdje met Notubes sealent en werkt tot nu toe altijd perfect, maar had de combinatie met furious fred nog niet geprobeerd en blijkbaar krijgt hij bij deze banden de gaatjes niet dicht. Ik denk dat de melk een voldoende dikke wand nodig heeft waartussen de melk zich kan zetten in het rubber. En deze wand is bij een furious Fred uiteraard beperkt.
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Re: Tubeless melk

Bericht door nothing 's impossible »

Als het iets of wat van scheurtje is heb je met stans meestal pech, ik heb liever joe's elite racer!
TopBike
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: vr 23 nov 2012 16:55
Rijdt met: Open One+ & Open U.P
Contacteer:

Re: Tubeless melk

Bericht door TopBike »

In je furious fredjes zal je veel meer druk steken dan in andere banden, waardoor de vloeistof onder hogere druk naar buiten komt ...
Joe No flat elite bevat meer deeltjes en is iets beter geschikt voor hoge druk (maar dat droogt dan weer sneller op dan stans)
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Tubeless melk

Bericht door madskatingcow »

Niks beter dan NoZisch : bevat microvezels. In tegenstelling tot kristallen (vergelijkbaar met zandkorrels) die toch zo naar buiten spuiten, dichten de vezels het lek snel en effectief.

Ik heb destijds een scheur van 12mm met NoZisch gedicht (heeft me wel 10min gekost).

Voor het overige, op 2 jaar tijd geen enkele keer lek gereden :drunk:

Lees hier wat mountainbike.be erover te zeggen had.

Wij ervaren wel degelijk een meerwaarde doordat het product er in slaagt om banden beter en eenvoudiger te dichten. Daarnaast slaagden we erin om grotere gaten te dichten met een minimaal drukverlies
G-love
Mountainbiker
Berichten: 1166
Lid geworden op: ma 21 mar 2005 14:39

Re: Tubeless melk

Bericht door G-love »

@cow
Gij hebt daar aandelen hé :-D
Gebruikersavatar
jimmyvlb
Mountainbiker
Berichten: 587
Lid geworden op: za 06 mei 2006 20:34
Rijdt met: VN Tuareg 650b & VN Zion SS

Re: Tubeless melk

Bericht door jimmyvlb »

Is wel herkenbaar bij fredjes. Eerst denk je dat het regent, tot je beseft dat de latex je om de oren vliegt. Rijdend krijg je het gat niet gedicht, maar als je even stopt en het lek naar onder houdt lukt het meestal wel. (Desnoods even schudden zodat de kristallen goed naar het lek zakken).
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Tubeless melk

Bericht door kenny »

Ik rij nu sinds 2 maand met Vredestein Tyre sealant. Ik moet zeggen dat het verschil met stans no tubes groot is. Na 2 maand gebruik is het product nog hetzelfde als op het moment dat ik het erin deed. Enkel de hoeveelheid is geminderd. Er is geen klontervorming en je kan ook mooi zien waar het product zijn werk heeft gedaan. Een aanrader wat mij betreft.
Noby Nick
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: do 03 jun 2010 13:55
Rijdt met: Scott Scale premium

Re: Tubeless melk

Bericht door Noby Nick »

Ok, alvast bedankt voor de reacties. Ga eerst eens een ander melkje proberen vooraleer ik mijn bandjes weg doe. Denk dat ik eerst Nozisch eens ga proberen.
Plaats reactie