Crankstel: welk?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
LOCCO
Mountainbiker
Berichten: 198
Lid geworden op: di 02 mar 2004 23:43
Rijdt met: scatto supercompetition

Crankstel: welk?

Bericht door LOCCO »

hey

ik ben op zoek naar een crankstel voor op men bike het moet dienen voor xc wedstrijden en marathon's en liefst race face of fsa maar ik weet niet het welk

mvg
coolpix
Gebruikersavatar
bikerju
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: do 03 jun 2004 19:02
Rijdt met: scott genius rc 30

Bericht door bikerju »

ik denk dat je beter af bent met chimano want die isis bracket zijn toch veel problemen mee
waarom geen xt cranck 2005 met de lagers aan de buitenkant is veel sterker dan in de as
Gebruikersavatar
LOCCO
Mountainbiker
Berichten: 198
Lid geworden op: di 02 mar 2004 23:43
Rijdt met: scatto supercompetition

Bericht door LOCCO »

mja maar ben een beke anti-shimano kga ook alle shimano eraf smijten zodus.

het mag eigenlijk alles zijn behalve shimano

mvg
coolpix
Gebruikersavatar
bikerju
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: do 03 jun 2004 19:02
Rijdt met: scott genius rc 30

Bericht door bikerju »

of een rf deus Afbeelding

dit kan ook niet slecht zijn
Sifaka
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: di 11 nov 2003 22:13
Rijdt met: Surly Long Haul Trucker

Bericht door Sifaka »

bikerju schreef:of een rf deus Afbeelding

dit kan ook niet slecht zijn
Ik rij zelf rond met dit crankstel en ik kan het enkel aanbevelen. Vooral wat betreft de levensduur van de lagers scoort Race Face veel beter dan Shimano, volgens mijn fietsenmaker toch :)
Dit crankstel is enorm goed en ook prachtig afgewerkt. Op dit moment trouwens goedkoop te vinden bij Barracuda. Let wel op, het moet nauwkeurig gemonteerd worden. Ik heb het door mijn fietsenmaker laten doen, ondanks het feit dat ik normaal gezien alles zelf doe.
Gebruikersavatar
ToM5
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: zo 07 sep 2003 18:48
Rijdt met: Specialized Sworks M5(04) SID XTR04 XmaxSL

Bericht door ToM5 »

Sifaka schreef: Dit crankstel is enorm goed en ook prachtig afgewerkt. Op dit moment trouwens goedkoop te vinden bij Barracuda. Let wel op, het moet nauwkeurig gemonteerd worden. Ik heb het door mijn fietsenmaker laten doen, ondanks het feit dat ik normaal gezien alles zelf doe.
Ik rij nu zelf al meer dan 15 maanden met de Shimano XTR cranks en heb tot op heden nog geen problemen gehad met de lagers, ik denk da ge hier gewoon geluk mee moet hebben, en onderhoud zal er ook zeker zeer belangrijk aan zijn. Ik denk trouwens dat er weinig crankstellen onder de prijs van de XT zullen komen met gelijkaardige eigeschappen
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

ToM5 schreef:Ik denk trouwens dat er weinig crankstellen onder de prijs van de XT zullen komen met gelijkaardige eigeschappen
chain suck à volonté bedoelt ge? Voor die prijs hoeft dat niet voor mij hoor :D

Topicstarter, haal u een betaalbaar FSA afterburner of Race Face Evolve crankstelleke, al dan niet met uitwendige lagers... Dan bespaart ge niet enkel centen, maar ook tenminste die CS-miserie...
Gebruikersavatar
pr023473
Mountainbiker
Berichten: 490
Lid geworden op: za 17 jan 2004 10:31
Rijdt met: specialized s-works carbon HT en epic carbon
Contacteer:

Bericht door pr023473 »

Daarstraks een race face evolve xc x-type crankstel bij barracuda gaan kopen voor 129 euro.
Kwestie van mijn xtr niet te verslijten in de modder.
Zeg nu zelf, daar kunt ge niet voor sukkelen.

Daar ook nog een xt cassette en xtr ketting gekocht
Landini
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 14 nov 2004 19:39
Rijdt met: Giacomelli XTC

Bericht door Landini »

Hoeveel kost een Crankstel van Deore???
en wat schatten jullie zo als montagekosten???
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

bikerju schreef:ik denk dat je beter af bent met chimano want die isis bracket zijn toch veel problemen mee
waarom geen xt cranck 2005 met de lagers aan de buitenkant is veel sterker dan in de as
Ik denk dat eerder het tegendeel geldt.

@coolpix: wat is je budget voor een crankstel?
Bij een beperkt budget kan ik zeker de Raceface Evolve aanraden (minder dan 100€)
Plaats reactie