FSA SL-K BB30 39-27 386

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chimaera
Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 19 jul 2005 11:10
Rijdt met: Flash Carbon 3 29er, Cannondale Supersix 105

FSA SL-K BB30 39-27 386

Bericht door Chimaera »

Hey bikers en bikerettes :-) ,

zoals sommigen onder jullie al gezien hebben verkoop ik m'n tune crank, of evt te ruilen met een evenwardige crank maar dan BB30.

Nu heb ik de aanbieding gekregen van een forumlid om te ruilen met een fsa sl-k crank. Deze zit qua prijs en gewicht op't niveau van Sram xx dus zeker een goede ruil als het hierom gaat.

Nu lees ik echter veel slechte commentaren over FSA cranks en dan vooral over chainsuck. Heeft iemand ervaring met dit type crank en chainsuck ? Het zou spijtig zijn als ik doorga met deze ruil, ik niks anders daan problemen zou hebben en door chainsuck mijn carbonnen flash zou beschadigen.

Het gaat om onderstaande crank

Afbeelding
Gebruikersavatar
kevinvt
Mountainbiker
Berichten: 458
Lid geworden op: di 20 jan 2009 18:32
Rijdt met: Ednine vhd

Re: FSA SL-K BB30 39-27 386

Bericht door kevinvt »

ik rij met indentiek hetzelfde crank en dit al iets meer dan een jaar en heb nog geen enkele keer de befaamde "chainsuck" meegemaakt. Ik zal ook een foto posten zodat je kan zien als hij gemonteerd is.
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Gebruikersavatar
Chimaera
Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 19 jul 2005 11:10
Rijdt met: Flash Carbon 3 29er, Cannondale Supersix 105

Re: FSA SL-K BB30 39-27 386

Bericht door Chimaera »

degene die jij hebt is een triple hé en viergaats bladen. Volgens het forum van mtbr komen de chainchuck problemen vooral voor bij de dubbel sets en met de 386 bladen.

http://forums.mtbr.com/cannondale/flash ... 89816.html
Moser
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 17 apr 2011 15:30
Rijdt met: Unkown

Re: FSA SL-K BB30 39-27 386

Bericht door Moser »

Ik heb de k-force light, dubbel met driegaats bladen en chainsuck is schering en inslag. Ondertussen mijn flash wel goed beschermd tegen cs maar de eerste keer is er toch een flinke hap uit de carbon gegaan.

Zitten ondertussen al nieuwe bladen op van Spécialités TA en het probleem is nog steeds niet opgelost. Enige wat ik nog kan proberen is om een nieuwe ketting te installeren en hopen dat het over gaat. Maar het vertrouwen is sowieso weg, wordt volgend jaar vervangen door een sram X0.

Mijn advies: blijf eraf...
kona_bikearena
Mountainbiker
Berichten: 186
Lid geworden op: wo 08 feb 2012 23:02
Rijdt met: kona-kula watt 2012, CKT 396 koersfiets model 2013, Thompson CR650 Carbon
Contacteer:

Re: FSA SL-K BB30 39-27 386

Bericht door kona_bikearena »

Ik heb dit crankstel ook gebruikt gehad en heb het na 3 wedstrijden meteen weggegooid. iedere wedstrijd had ik last van chainsuck bij deze tandwielen. Nu rij ik met shimano XT double en ik heb er enkel last van indien het extreem modderig is of de tandwielen versleten zijn wat zowat als normaal wordt beschouwd bij de dubbel kettingbladen.
Plaats reactie