Bandenkeuze voor de West-Vlaamse regio ?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Bandenkeuze voor de West-Vlaamse regio ?

Bericht door _anonymus_ »

Voor de modder kan ik de Maxxis Beaver aanraden, nog geen band gevonden die meer grip heeft in de modder dan deze.
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Bandenkeuze voor de West-Vlaamse regio ?

Bericht door aresius »

Van de Maxxis beaver heb ik bikebuddies ook al horen stoefen.

Maar los van wat soort rubber met welk profiel er ook op ligt.
De druk in de band is een van de grootste factoren van grip en rolweerstand!
De gouden regel is: zo laag mogelijk, rekening houden met je gewicht en rijstijl.

Zelf rij ik (momenteel met de modderfiets) vooraan met continental rubber queen tubeless met 1,2 bar ongeveer.
+-70kg bloot aan de haak
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: Bandenkeuze voor de West-Vlaamse regio ?

Bericht door vani »

Racing Ralph in wvl nog nooit problemen me gehad. zelfs met fast track van specialized. druk minderen en sturen.
Verzetje
Mountainbiker
Berichten: 417
Lid geworden op: za 20 jan 2007 00:54
Rijdt met: Cotic Soul and Roadrat, tuned by ts bikes

Re: Bandenkeuze voor de West-Vlaamse regio ?

Bericht door Verzetje »

KUBA schreef:
de langen schreef:Het lekrijden is niet het probleem he Kuba, maar geen grip in de modder.
Wegglijden met het voorwiel in de modder is het probleem.
DUS zoals gesteld steek de VREDESTEIN XTREME en je hebt bakken grip EN een band waar je nooit geen miserie zal mee hebben , 2 vliegen in 1 klap :wink:
Rij zelf al jaren met gewone bp achteraan en met de extreme vooraan. Rij zo gans het jaar bijna. Kan de extreme inderdaad enkel aanraden. Heb hem wel nooit achteraan gelegd. Hoe is de rolweerstand?

Ik rij wel nooit in West-Vlaanderen, haha
de langen
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 17:45
Rijdt met: trek 7.5 fx

Re: Bandenkeuze voor de West-Vlaamse regio ?

Bericht door de langen »

Die brontrager XR1 banden zijn nog zo goed als nieuw.Miischien nen bp extreme vooraan steken en achteraan blijven bollen met die XR1 band.
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Re: Bandenkeuze voor de West-Vlaamse regio ?

Bericht door KUBA »

Verzetje schreef:
KUBA schreef:
de langen schreef:Het lekrijden is niet het probleem he Kuba, maar geen grip in de modder.
Wegglijden met het voorwiel in de modder is het probleem.
DUS zoals gesteld steek de VREDESTEIN XTREME en je hebt bakken grip EN een band waar je nooit geen miserie zal mee hebben , 2 vliegen in 1 klap :wink:
Rij zelf al jaren met gewone bp achteraan en met de extreme vooraan. Rij zo gans het jaar bijna. Kan de extreme inderdaad enkel aanraden. Heb hem wel nooit achteraan gelegd. Hoe is de rolweerstand?

Ik rij wel nooit in West-Vlaanderen, haha
XTREME achter geeft inderdaad wat meer rolweerstand , maar das extra training voor de wintermaanden :wink:
De gewone BP ben ik geen fan van , weinig zijdelingse grip door te zachte zijdelingse noppen en de doorlopende centrale noppen geven ook niet de gewenste grip , daarom kies ik voor de BP XTRAC

Baggeren = XTREME voor en achter
Tussenseizoen = XTREME voor en XTRAC achter (deze comb. blijft ook het jaar door op de fully , die enkel ingezet wordt voor parcours die om fully vragen)
Zomer = XTRAC voor en Spotted cat achter
de langen
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 17:45
Rijdt met: trek 7.5 fx

Re: Bandenkeuze voor de West-Vlaamse regio ?

Bericht door de langen »

Vandaag de eerste maal gereden met Kuba zijn combinatie, Vredestein Xtreme vooraan en Vredestein Xtrac achteraan.Wat een verschil met vroeger.Voor mij zijn dit topbanden vergeleken met de brontrager banden.Het enige minpunt is dat je ze online moet bestellen.Van Eyck bijvoorbeeld verkoopt ze niet.Iemand een idee in welke winkel ze wel Vredestein Extreme en Xtrac verkopen?
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Re: Bandenkeuze voor de West-Vlaamse regio ?

Bericht door KUBA »

Blij te lezen dat ik hier geen leugens verspreid heb :wink:
Alvast veel plezier ermee , waar je ze in een fietswinkel kan kopen weet ik niet , worden ook altijd online besteld.
QM
Mountainbiker
Berichten: 955
Lid geworden op: zo 08 nov 2009 20:43
Rijdt met: Na de rit in gebroken wit

Re: Bandenkeuze voor de West-Vlaamse regio ?

Bericht door QM »

de langen schreef:Vandaag de eerste maal gereden met Kuba zijn combinatie, Vredestein Xtreme vooraan en Vredestein Xtrac achteraan.Wat een verschil met vroeger.Voor mij zijn dit topbanden vergeleken met de brontrager banden.Het enige minpunt is dat je ze online moet bestellen.Van Eyck bijvoorbeeld verkoopt ze niet.Iemand een idee in welke winkel ze wel Vredestein Extreme en Xtrac verkopen?

Ik kocht ze toch bij Van Eyck Dadizele destijds, zijn idd topbanden, lopen goed, goede grip en zeer makkelijk Tubeless te leggen.
Verzetje
Mountainbiker
Berichten: 417
Lid geworden op: za 20 jan 2007 00:54
Rijdt met: Cotic Soul and Roadrat, tuned by ts bikes

Re: Bandenkeuze voor de West-Vlaamse regio ?

Bericht door Verzetje »

Kocht ze vroeger ook gewoon bij vaneyck.
Nu online. De bewone fietswinkel heeft ze doorgaans niet.
Plaats reactie