Bandenkeuze voor de West-Vlaamse regio ?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
xavier234
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: do 07 okt 2010 14:15
Rijdt met: Specialized epic sworks

Re: Bandenkeuze voor de West-Vlaamse regio ?

Bericht door xavier234 »

rij al jaren zowel vooraan als achteraan met nobby nic, een goede alround band.
Let wel op dat je deze met snakeskin koopt, een steverige zijkant, gaan langer mee.
Maar vooral, gelijk ze in andere antworrden gezegd hebben. De banden druk, daar maak je het grote verschil.
Hardere weg , meer bandendruk
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Bandenkeuze voor de West-Vlaamse regio ?

Bericht door Muntanya »

KUBA schreef:
Baggeren = XTREME voor en achter
Tussenseizoen = XTREME voor en XTRAC achter (deze comb. blijft ook het jaar door op de fully , die enkel ingezet wordt voor parcours die om fully vragen)
Zomer = XTRAC voor en Spotted cat achter
Allez, ik ga uw combinaties eens uittesten... Als (her)beginner had ik de Bontrager banden erop liggen die ik bij aankoop had, maar die hebben al veel doornen en rotsen gezien en die latex zal niet eeuwig meegaan om alles op te stoppen. Bovendien doen ze het minder goed dan mijn oude banden op nat terrein op mijn 26" fietske.
Bontus
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: za 16 jun 2012 15:24
Rijdt met: Radon ZR Race 29" 8.0

Re: Bandenkeuze voor de West-Vlaamse regio ?

Bericht door Bontus »

xavier234 schreef:rij al jaren zowel vooraan als achteraan met nobby nic, een goede alround band.
Let wel op dat je deze met snakeskin koopt, een steverige zijkant, gaan langer mee.
Maar vooral, gelijk ze in andere antworrden gezegd hebben. De banden druk, daar maak je het grote verschil.
Hardere weg , meer bandendruk
Nobby Nic was mijn eerste band (ter vervanging van Racing Ralph die standaard voor en achteraan lag op mijn eerste MTB). Verschil qua grip in de modder vond ik direct enorm.

Nog een voordeel van Nobby Nic is dat ze niet te veel extra rolweerstand hebben op een lagere druk, veel andere banden krijgen veel meer rolweerstand van zodra je onder de 2 bar gaat.

Nadeel is wel dat de noppen snel afslijten, is denk ik algemeen een probleem bij Schwalbe.

Nu rijd ik met de combinatie X-King en Racing Ralph. Valt snel op dat Continental banden slijtvaster zijn.
Plaats reactie