Hulp gevraagd voor biker van 1m67 ... 27.5" of toch 29&

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
El B
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: di 27 jan 2009 00:30
Rijdt met: HilSet

Bericht door El B »

Ik ben 1.72 en heb een niner air Small.
En deze zit me als gegoten (medium ging ook, maar small voelde beter aan)

Is comfortabeler dan een 26'r, en het is even wennen want het is net iets anders rijden. Voor en tegenstanders heb je steeds, maar voor mij is dit toch één van de beste kopen geweest om hier in de kempen/vlaams brabant rond te crossen.

Wordt het technisch, en/of Ardennen of Alpen, dan voel ik me beter op mijn 26" fully owv de vinnigheid....maar dat kan ook zijn dat dat zo in't kopke zit :oops: :oops:
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Bericht door kevx »

El B schreef:Ik ben 1.72 en heb een niner air Small.
En deze zit me als gegoten (medium ging ook, maar small voelde beter aan)

Is comfortabeler dan een 26'r, en het is even wennen want het is net iets anders rijden. Voor en tegenstanders heb je steeds, maar voor mij is dit toch één van de beste kopen geweest om hier in de kempen/vlaams brabant rond te crossen.

Wordt het technisch, en/of Ardennen of Alpen, dan voel ik me beter op mijn 26" fully owv de vinnigheid....maar dat kan ook zijn dat dat zo in't kopke zit :oops: :oops:
1,72m en ne mediuim niner zou ook gaan? gaat ge uw stuur dan zonder stuurpen bevestigen?

en hier iets boven ene dieje met 1,70 ne medium scale heeft #-o

waar halen jullie dat toch om met zo'n grote frames te rijden? Da ga op technische stukken toch voor gene meter?
El B
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: di 27 jan 2009 00:30
Rijdt met: HilSet

Bericht door El B »

Effe verduidelijken....

- nen medium met korte stuurpen, en nen hele racy zit, en als je daar gelukkig mee bent is dat ok. Maar dat ging niet voor mij....

- dus....ik heb nu nen small met 90mm stuurpen, en ok voor mij

mvg
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Bericht door kevx »

El B schreef:Effe verduidelijken....

- nen medium met korte stuurpen, en nen hele racy zit, en als je daar gelukkig mee bent is dat ok. Maar dat ging niet voor mij....

- dus....ik heb nu nen small met 90mm stuurpen, en ok voor mij

mvg
ne medium met heel racey zit. Als ge 1,72m bent, hoe kunt ge dan ne racey zit bekomen op ne medium niner als uw zadel evenhoog(of miss zelfs lager) staat dan uw stuur?
Gebruikersavatar
Kristof Huyck
Mountainbiker
Berichten: 1619
Lid geworden op: zo 06 sep 2009 19:52
Rijdt met: Buggenhout

Bericht door Kristof Huyck »

Aan de mannen die twijfelen welke maat Niner ze nodig hebben: kijk eens wat Niner zelf aanbeveelt.
S = 1m6 - 1m75
M = 1m73 - 1m83

Als ge 1m73-1m75 meet is het twijfelen, anders lijkt het me vrij logisch wat je moet hebben...
ghandi schreef: Op de happy bike days testte ik een 650B granville en het voelde goed. Geen competetief model, maar het ging hem toen vooral om de wielen.
Het voelt.. tja ..tussenin hé 26-29. De positie op de fiets zal ons wel beter lukken vermoed ik.
Ik heb op HBD de Ridley 650B gereden en voor mij persoonlijk voelde het toch eerder aan als een 26" dan een 29" en dat is ook logisch als je naar de ETRTO maat kijkt.

26" = 559
27,5" = 584
29" = 622
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Bericht door rombaft »

endorfin schreef:Ik zou ne 26" kopen.
Die grote wielen kermis is aant minderen, de 27,5" zijn vooral dure top modellekes en de 26" zie je als maar meer terug opduiken.
Nog niet veel zoiets onzinnigs gelezen als eze quote,

De 29'ers zijn pas echt begonnen aan hun opmars, in de US is 50% van de verkochte MTB's een 29'er, worden de topmodellen zoals van bv Scott alleen nog aangeboden in 27.5 of 29 , 26 niet meer.

Alle merken zijn nu pas echt op de 29'er boot gesprongen, eerst met alu frames, nu komen ook de carbonframes er bij allen door.

Op wedstrijden zie je ook 30-50% op een 29'er rijden.

nu ja, deze winter ga ik ook eentje aanschaffen...
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Bericht door endorfin »

Klopt, voor Amerika en de Benelux.
Duitsland, Engeland, Frankrijk daar zou je versteld staan van de verkochte 29" ers.
TASMANIAN DEVIL
Mountainbiker
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 30 mar 2009 08:59
Rijdt met: Gary Fisher superfly/BLUE cross cxc/BMC slc01/SCOTT addict rc/CERVELO r3 sl/GT ZASKAR carbon 9R TEAM

Bericht door TASMANIAN DEVIL »

kevx schreef:
El B schreef:Effe verduidelijken....

- nen medium met korte stuurpen, en nen hele racy zit, en als je daar gelukkig mee bent is dat ok. Maar dat ging niet voor mij....

- dus....ik heb nu nen small met 90mm stuurpen, en ok voor mij

mvg
ne medium met heel racey zit. Als ge 1,72m bent, hoe kunt ge dan ne racey zit bekomen op ne medium niner als uw zadel evenhoog(of miss zelfs lager) staat dan uw stuur?
ik weet de geo van een niner nu niet vanbuiten, maar ik ben 1,72m en rij met een medium gary fisher. Hoogteverschil zadel-stuur is 7cm, dus toch een racy-zit.
fotoke:
Afbeelding
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Bericht door kevx »

CUBE-blackrider schreef:
kevx schreef:
El B schreef:Effe verduidelijken....

- nen medium met korte stuurpen, en nen hele racy zit, en als je daar gelukkig mee bent is dat ok. Maar dat ging niet voor mij....

- dus....ik heb nu nen small met 90mm stuurpen, en ok voor mij

mvg
ne medium met heel racey zit. Als ge 1,72m bent, hoe kunt ge dan ne racey zit bekomen op ne medium niner als uw zadel evenhoog(of miss zelfs lager) staat dan uw stuur?
ik weet de geo van een niner nu niet vanbuiten, maar ik ben 1,72m en rij met een medium gary fisher. Hoogteverschil zadel-stuur is 7cm, dus toch een racy-zit.
fotoke:
Afbeelding
Heeft niner niet een redelijk hoge voorkant? Ik weet het nie eh kan goe zijn dat het gaat, ik vroeg het me gewoon af....
LeftyBart
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: wo 23 jun 2010 13:30
Rijdt met: Cannondale 29Flash 1/SuperX

Bericht door LeftyBart »

Nog niet letterlijk tegengekomen, maar:

Waarvoor wil je hem gaan gebruiken? Welk terrein?

Mijn 29Flash is alvast de beste fiets die ik ooit heb gehad en ik ben 1m70...
Gesloten