Avid xx vervangen door ...... ?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
parinho
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: do 08 sep 2011 17:15

Avid xx vervangen door ...... ?

Bericht door parinho »

Ik ben niet tevreden van deze remmen , na 1 jaar niks dan afstellen en remblokjes vervangen ben ik ze beu maar ik weet niet goed door welke remmen ik ze moet vervangen . Boven mijn verlanglijstje staat magura mt 8 . Heeft hier iemand ervaring mee ?
roelp
Mountainbiker
Berichten: 435
Lid geworden op: vr 05 nov 2010 20:30
Rijdt met: heeft grote wielen

Bericht door roelp »

Ik heb de MT-6 op mijn 29'er staan, en ik zou niks anders meer willen.
Makkelijk in onderhoud en meer dan voldoende remkracht.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Bericht door Reflex »

Hope Tech evo X2, Magura MT8, Formula R1, Shimano XT(R).

Noem ze maar op. Persoonlijk ben ik erg tevreden over de Hope tech evo X2 special edition. Ik heb hiervoor gekozen omdat de andere opties (MT8 en R1) duurder waren en het moeilijker was om reserve onderdelen te vinden voor deze remmen. Wil je een budgetvriendelijk alternatief dan is een setje XT's een prima keuze.
Japie carbon
Mountainbiker
Berichten: 884
Lid geworden op: di 04 okt 2011 08:52
Rijdt met: Scott scale 29

Bericht door Japie carbon »

Ik heb Formula R1 gehad en de Avid XX, beide erg veel last met afstellen en slepen.

Nu hope race X2 en afstellen is een eitje en er moet wel heeel erg veel bagger aan te pas komen willen ze slepen, en mochten ze dat doen is t ook zo weer weg.
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

Vier jaar met de formula oro gereden en zeer tevreden van geweest, akkoord ze vragen een fijn afstelling maar eens dat is gedaan slepen ze amper of niets meer. Nu rij ik met magura MT4 welke standaard op de bike stonden en nagenoeg ook Heel te reden van, ze zijn wel iets meer doseerbaar dan de formula 's . De mt serie is ook heel makkelijk zelf te bleeden wanneer ge dat zelf nodig acht
De shimano xtr remmen zijn ook heel goed heb ik ondervonden tijdens een testrit een tijd terug.

Aan U de keus natuurlijk.

MaC'Red 8)
Gebruikersavatar
Ixxel
Mountainbiker
Berichten: 273
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 13:25
Rijdt met: Specialized
Contacteer:

Bericht door Ixxel »

Voor mij nooit nog Avids. heb die op een mbt staan, altijd problemen mee gehad, afstellen en nogmaals afstellen. Ze vliegen er volgend jaar af. :evil:

Op de andere mtb staan formula R1, werkt perfect en zalig. Nog niet moeten afstellen.
Gebruikersavatar
Stalen Worm
Mountainbiker
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 22:45
Rijdt met: 2014 Specialized Epic Comp

Bericht door Stalen Worm »

here we go again...
blazer
Mountainbiker
Berichten: 628
Lid geworden op: za 04 nov 2006 22:26
Rijdt met: Scott scale 29 expert carbon

Bericht door blazer »

heb ook mijn avids eraf gesmeten #-o

Nu XT's erop staan =D> volgens mij prijs - kwaliteit één van de beste remmen op dit moment
MirFlash
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 15:05
Rijdt met: Cannondale Flash

Bericht door MirFlash »

Vriend heeft nu sedert januarie de '12 X0, wel tevreden van (is bike mechanieker) daarvoor had hij R1 ook tevreden van.

Is en blijft een persoonlijke keuze.

Sommige hebben graag een rem die ankers uitsmijt zoals bij de oude Magura's of de R1
Andere willen progressiviteit à la Hope, MT reeks.

En velen blijven plakken bij feiten van oude reeksen.

Een ding kan ik kwijt, schijfremmen is en blijft shit.
Alle merken hebben al eens serieus gefaald, ge moet op de goeie vallen uit een goeie reeks.
En als ze goed zijn zijn er andere klooien, zoals drukpunt, ontluchten, blokken, enz ...

Vroeger ... :lol: :lol:
Plaats reactie