Geen garantie volgens Scott

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
blazer
Mountainbiker
Berichten: 628
Lid geworden op: za 04 nov 2006 22:26
Rijdt met: Scott scale 29 expert carbon

Geen garantie volgens Scott

Bericht door blazer »

Heb onlangs een nieuwe Scott Scale 29" carbon aangekocht .
nu heb ik gezien dat op mijn bovenbuis een nogal raar verschijnsel zit .
Volgens Scott Benelux is dit normaal en is dit waar de carbon vezels bijeenkomen , en kan dit geen kwaad en is het ook geen zwak punt .

Ik vind het gewoon een slecht afgewerkt produkt , ze kunnen op zijn minst dit dan onderaan de bovenbuis voorzien , maar toch niet vlak in het zicht.

Ik vind dit gewoon esthetisch onverantwoord voor een A merk zoals Scott , en had ik het bij aankoop gezien had ik gewoon de fiets laten staan .

Wat is jullie gedacht hierover ? zijn er mensen die dit ook aan hun frame hebben ?


Afbeelding
Afbeelding
Tom-s
Mountainbiker
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 23 jan 2008 19:10
Rijdt met: is blij met mij erop
Contacteer:

Bericht door Tom-s »

Ik heb op mijn S-works ook een duidelijk kleurverschil in het carbon, zo bovenop de bovenbuis. Een soort naad. Maar bij jou is deze veel sterker aanwezig.
Of dit een ernstige verzwakking is kan ik niets over zeggen.
blazer
Mountainbiker
Berichten: 628
Lid geworden op: za 04 nov 2006 22:26
Rijdt met: Scott scale 29 expert carbon

Bericht door blazer »

Ja , op de foto is het misschien iets meer opvallend als in het echt , het hangt ook wat van de lichtinval af , maar ik vind het estetisch niet verantwoord
Tom-s
Mountainbiker
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 23 jan 2008 19:10
Rijdt met: is blij met mij erop
Contacteer:

Bericht door Tom-s »

Bij jou ziet het er toch nog wat serieuzer uit. Dit omdat het lijkt dat de naad in het carbon de blanke lak doet scheuren. Let erop dat deze 'scheur' in de blanke lak niet erger word. Gebeurd dit wel dan heeft deze naad wel degelijk invloed op de sterkte van de fiets.
MNG
Mountainbiker
Berichten: 233
Lid geworden op: wo 23 mar 2011 23:36
Rijdt met: AMS 110 26'er. 9000 GENT

Bericht door MNG »

Vrij normaal, misschien niet tiptop afgewerkt maar geen scheur of zwakke plek.
Wat mij betreft eigen aan carbon constructie.
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Bericht door SD2E »

Is normaal, ik heb de 29er pro en die heeft dat ook. Is wel veel minder zichtbaar omdat het matte lak is.
Gebruikersavatar
Roel K
Mountainbiker
Berichten: 399
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 17:30

Bericht door Roel K »

SD2E schreef:Is normaal, ik heb de 29er pro en die heeft dat ook. Is wel veel minder zichtbaar omdat het matte lak is.
+1
Gebruikersavatar
Jossen
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 05 aug 2009 13:51
Rijdt met: Specialized Epic Marathon Carbon
Contacteer:

Bericht door Jossen »

echt niet gezien toen je hem kocht??

Nu, Scott beslist natuurlijk, maar ik zou toch wel wat druk zetten en aandringen op een oplossing!

Ik zou der serieus pissig van komen alleszins, het plaatje moet immers toch wel wat kloppen hé, wat zegt je LBS zelf??
Hoezo
Mountainbiker
Berichten: 424
Lid geworden op: za 05 aug 2006 17:19
Rijdt met: Sandman Hoggar Ti

Bericht door Hoezo »

Garantie of niet..... Zou gewoon niet mogen. Ze kunnen het maken zonder die naad , dus.

Wat ik heb ondervonden is dat het alg. in de fietsbranche er gekozen wordt voor het grote geld. (wat mss normaal is). Lage productie kost en een hoge verkoopsprijs. Ik weet van bepaalde praktijken waarbij de aankoopprijs van een bepaald onderdeel van een A merk gewoon x 20 wordt gedaan voor de concumenten prijs.......

En het is normaal in de fietsenbranche als er iets aan de fiets is bvb versnelling of remmen. Dat het merk zegt, tja niet ons probleem daar moet je voor bij Sram , shimano of wat dan ook zijn.
Als mijn altonator in de wagen stuk is zeggen ze in de garage ook niet sorry moet je voor bij Bosch zijn. Eigenlijk schandalig.
Dus mooral van het verhaal....... Koop mss beter een B merk. Gaat niet beter of slechter zijn dan een A merk (voor een gewone toerrijder). Maar je betaalt er wel een heeeeeelll stuk minder voor. En als er iets niet merk gebonden aankomt sturen ze je toch door.....
blazer
Mountainbiker
Berichten: 628
Lid geworden op: za 04 nov 2006 22:26
Rijdt met: Scott scale 29 expert carbon

Bericht door blazer »

Alvast bedankt voor de vele reacties , en ben al blij dat ik niet de enige ben met dit fenomeen .

Jossen ,

Ik heb dit rechtstreeks aan Scott Benelux gemeld , en deze hebben het ook doorgestuurt naar de fietswinkel , natuurlijk trekken die beide aan dezelfde koord hé .

Ikzelf vind het gewoon geen kwaliteit voor het geld dat ge ervoor betaald punt uit.

Kan evengoed een chinees carbon frame kopen van 500 € is misschien beter afgewerkt ?

Misschien ook de rede dat Scott tegenwoordig(vind ik toch ) beetje op de achtergrond is verdwenen, en dat de iets mindere A merken goede zaken doen .

Het is zoals Hoezo zegt hé , wat levert Scott ? een frame , en voor de rest heeft Scott er niet veel mee te maken .

We zien wel wat het word , heb nog op een mail geantwoord van de fietswinkel , voorlopig daar nog geen reactie op gehad .
Plaats reactie