Vraag in verband met speling Hope floating disc

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Thierry W
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 19 dec 2010 21:12
Rijdt met: Canyon

Vraag in verband met speling Hope floating disc

Bericht door Thierry W »

Vandaag merkte ik dat er bij mijn achterste hope floating disc wat speling is tussen de spider en het remoppervlak, het remoppervlak kan ik ongeveer een kleine 1mm naar voor-achter bewegen.
Als ik mijn wiel laat draaien en rem dan hoor ik een soort klakkend geluid.

Is die speling normaal?

Alvast bedankt voor de info :wink: .
Gebruikersavatar
locust
Mountainbiker
Berichten: 1136
Lid geworden op: do 23 aug 2007 17:12
Rijdt met: zemst

Bericht door locust »

Ik heb zelfs geen floating discs dus misschien dat iemand anders u beter kan helpen.

De schijven op MTB zijn eerder semi-floating en laten enkel wat zijdelingse verplaatsing toe en is naar voor-achter verplaatsen niet OK.
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

dat is niet normaal, klinkt best gevaarlijk!
Jimpie
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: di 27 sep 2005 09:10

disk

Bericht door Jimpie »

Krijgen de 140 en 160mm allemaal. Daarom deze nooit occasie kopen....
Dus weer tijd voor nieuw, toch langzamerhand.
Met de 180 en 183 nog niet voorgehad.
Thierry W
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 19 dec 2010 21:12
Rijdt met: Canyon

Bericht door Thierry W »

Ik heb mijn Hope floating discs 5 maand geleden nieuw gekocht, en zijn met moeite 3 maand gebruikt geweest.
Die 160mm zijn blijkbaar dan toch niet echt stevig :-?.
Mijn voorste disc is 183mm en deze heeft dit totaal niet, deze zien er natuurlijk wel wat robuuster uit.

Heb gisteren avond een mailtje gestuurd naar Hope en krijg onder garantie een nieuwe disc.
Hopelijk gaat die het dan iets langer uithouden anders zal ik snel overschakelen naar gewone discen :roll: .
Gebruikersavatar
tek-zotic
Mountainbiker
Berichten: 1449
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 22:42
Rijdt met: Fuji SLM

Bericht door tek-zotic »

Thierry W schreef:Ik heb mijn Hope floating discs 5 maand geleden nieuw gekocht, en zijn met moeite 3 maand gebruikt geweest.
Die 160mm zijn blijkbaar dan toch niet echt stevig :-?.
Mijn voorste disc is 183mm en deze heeft dit totaal niet, deze zien er natuurlijk wel wat robuuster uit.

Heb gisteren avond een mailtje gestuurd naar Hope en krijg onder garantie een nieuwe disc.
Hopelijk gaat die het dan iets langer uithouden anders zal ik snel overschakelen naar gewone discen :roll: .
al goed dat ze toch goede service geven dan
Gebruikersavatar
Steppenwolf
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 06 apr 2012 17:16
Rijdt met: Specialized Epic S-works 2012, Stumpjumper Marathon 2011
Contacteer:

Hope floating disc

Bericht door Steppenwolf »

Heb zelf de 160mm, zowel voor als achter met speling ongeveer 2 mm. Ook aangekaart en willen ze niet vervangen. Zijn ongeveer 1 jaar oud.

Volgens hope betreft het verbruiksmateriaal, 1 a 2 mm is in hun ogen normaal en bij meer speling kan ik het beste nieuwe kopen :(
Plaats reactie