Rock Shox Pilot

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
biker84
Mountainbiker
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 21:15
Rijdt met: cube ltd team 06

rockshox pilot sl air???

Bericht door biker84 »

ik ben naar de fietsenwinkel geweest omdat ik stukken had aan mijn RST veering!
Deze had nog maar 500 km gebolt dus krijg ik mits bijbetaling een nieuwe rockshox!

IK kon kiezen tussen de judy TT of de pilot xc met olie en de pilot sl air, dus ik heb de rockshox pilot sl air genomen!

Is dat een degelijke vork of had ik beter een andere genomen?



Greetz
Laatst gewijzigd door biker84 op wo 12 mei 2004 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Evil Mogwai
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: do 12 dec 2002 01:44
Rijdt met: Allemaal beestjes!

Bericht door Evil Mogwai »

Don't worry, keep on trucking! Voor zijn prijs- en gewichtsklasse 1 van de betere vorken.
Gebruikersavatar
Merlin
Mountainbiker
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 22:55
Rijdt met: Specialized Stumpjumper, Reba Team, sram X-0

Geluid voorvork

Bericht door Merlin »

Ik heb een Rock Shox pilot xc als voorvork. Nu vraag ik me af of het normaal is dat wanneer de vork een klap opvangt ze een nogal vrij metaalachtig geluid maakt. Het is precies of alles aan mijn bike hangt los, zo een rammelend geluid dat ze maakt :-({|=
Plezant is anders
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

Ik heb hetzelfde probleem met mijne pilot xc, en dat is wss dat de rebound te snel staat of dat er te veel druk opgepompt zit. Ik heb de olie vervangen door dikkere en het was opgelost.
Gebruikersavatar
Merlin
Mountainbiker
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 22:55
Rijdt met: Specialized Stumpjumper, Reba Team, sram X-0

Bericht door Merlin »

De druk moet normaal gezien kloppen. Ik heb er de voorgestelde hoeveelheid druk (die die wordt weergegeven in het lijstje dat op de achterzijde van een van de benen vd vork zit) ingepompt. Ik zal dus best eerst proberen om er wat druk uit te laten. Wanneer dit nog niet werkt zal ik best even langs de fietsmaker langs gaan denk ik, want zelf de olie van mijn vork vervangen... #-o ... ik zou niet weten hoe ik eraan begin.

Welke olie heb jij er dan juist ingedaan? (merk?) deze info kan namelijk van pas komen wanneer ik bij de fietsmaker langs ga.

Ik hoop dat ik dit euvel snel kan verhelpen want wanneer ik nu een afdaling rij waarbij mijn vork wat moet werken, hoor jij mij van uren op voorhand aankomen :oops: . Dit is mss wel veilig voor eventuele wandelaars, maar ik vind dit persoonlijk niet zo tof.
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

Is het geluid hoorbaar bij het in- of uitveren?
Gebruikersavatar
Merlin
Mountainbiker
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 22:55
Rijdt met: Specialized Stumpjumper, Reba Team, sram X-0

Bericht door Merlin »

Het is vooral hoorbaar bij het inveren
XVMx
Mountainbiker
Berichten: 202
Lid geworden op: di 20 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark 30 / Thompson Zeus-SL

Re: Geluid voorvork

Bericht door XVMx »

Merlin schreef:Nu vraag ik me af of het normaal is dat wanneer de vork een klap opvangt ze een nogal vrij metaalachtig geluid maakt. Het is precies of alles aan mijn bike hangt los, zo een rammelend geluid dat ze maakt
Ik heb ook zoiets voorgehad, in mijn geval was het een spacer die kapot was en dat vervelende geluid veroorzaakte.
Voor de niet-technisch onderlegden onder ons (waaronder ikzelf, ik heb het ook moeten opzoeken), een spacer is het onderdeel dat je in je vorkbeen installeert om de veerweg te beperken van 100mm naar 80mm... en gelieve mij te corrigeren als deze definitie niet correct is :wink:

Groeten,
XVM
Gebruikersavatar
VIERI
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: ma 10 nov 2003 19:34

Bericht door VIERI »

Waarschijnlijk is dit te wijten dat er te veel lucht in uw vork zit.
Ik heb hetzelfde probleem gehad!
Bij nazicht bleek dat er 100 psi inzat ipv MAXIMUM 20 !!!
5 keer te veel dus! #-o
Nu heb ik er 20 ingepompt én de vork maakt geen vervelend geluid meer.
Als je er teveel lucht inpompt, kan het zijn dat na verloop van tijd uw vork de druk niet meer aankan en dan heb je kosten!! :-?
De Pilot XC is nu eenmaal een vork die "hard" meeveert.
Gebruikersavatar
Robi
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 18 jul 2004 22:17
Rijdt met: Gary Ficher tassajara

Rockshox Pilot xc

Bericht door Robi »

Hoi iedereen,
heb enkele weken geleden een Ficherbike aan geschaft met als voor vork die rockchox pilot xc en m'n probleem is nu dat deze als de bos inrijd :bounce: nogal een geweldig rammelend geluid maakt en het zou de veer zijn die tegen de veerbuis rammelt moeten zijn,erg vervelend vind ik ditzelf #-o ,zijn er hier nog mensen die met dit type rijden en wat zou er tegen gedaan kunnen worden omdit te doen stoppen.
Alvast bedankt voor eventuele reacties :D
Plaats reactie