Rock Shox Pilot

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
diger
Pro
Berichten: 189
Lid geworden op: za 30 okt 2004 13:13
Rijdt met: something new and FAST....scandium

Bericht door diger »

axel comp is goed als je niet meer weegt dan ong 60-65 kg
anders hefft hij veel zijdelingse speling, zeker als je recht op je trappers staat
Gebruikersavatar
biker84
Mountainbiker
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 21:15
Rijdt met: cube ltd team 06

Bericht door biker84 »

oei das minder weeg 80 kg dus gaat dat voor problemen zorgen?
als je nu die trek fuel 70 koopt staat die er orgineel toch ook in dan kan je er weinig aan doen he!
diger
Pro
Berichten: 189
Lid geworden op: za 30 okt 2004 13:13
Rijdt met: something new and FAST....scandium

Bericht door diger »

vork zo hard mogelijk zetten, tenzij je graag een zachte vering hebt = als je veel in het zadel blijft zitten, en zeker veel gebruik maken van je lock-out.

de veringen die standaard in mtb's zitten zijn spijtig genoeg vaak onvoldoende voor de bikes, want daar kan constructeur heel veel op besparen, zodat bikes aantrekkelijk van prijs blijven.
kijk maar eens bij bv merida, een sr suntour vork van ong €200 in bikes met komplete xt groep fietsje van €1300 ???? Ongelooflijk toch :oops:
Gebruikersavatar
Ducky
Mountainbiker
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 15:39

Rock Shox Pilot

Bericht door Ducky »

Hallo,
zou der mij iemand kunne vertelle welke pilot ongeveer 240€ kost want ik heb deze tege een meerprijs op mijne nieve bike late plaatse maar ik weet niet welk type het is van de pilot :oops:
Het zou dus 1 moeten zijn met lucht :wink:

Grtz
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

ik denk dat de vorken van RS in de serie allemaal met lucht zijn hoor en anders heb je de SL of de XC.

Gizmo 8)
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

Blijkbaar heeft Gizmo het bij het rechte eind. 245 Eur voor de xc telescoop lucht/veer/olie rebount met een veerweg van 100 en het gewicht van 1800
de Pilot sl kost dan 305.00 Eur met een veerweg van 80 en een gewicht van 1710
Rudy VdE.
Gebruikersavatar
focus_wrc
Mountainbiker
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 24 nov 2002 18:10
Rijdt met: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Bericht door focus_wrc »

De sl heeft een verstelbare veerweg van 80-100 mm (dit kun je verstellen als je een onderhoud doet), en een instelbare rebound, die je bij de XC niet hebt
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Re: Rock Shox Pilot

Bericht door Gf biker »

Motocrosserken schreef:Hallo,
zou der mij iemand kunne vertelle welke pilot ongeveer 240€ kost want ik heb deze tege een meerprijs op mijne nieve bike late plaatse maar ik weet niet welk type het is van de pilot :oops:
Het zou dus 1 moeten zijn met lucht :wink:

Grtz
Als ik van u was vroeg ik achter de Pilot SL met poplock (is lock out met bediening op het stuur) model 2005 is momenteel in promotie voor die prijs. Mss is het deze wel informeer u eens goed.
Gebruikersavatar
MoC
Mountainbiker
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 01 feb 2004 13:40
Rijdt met: Radon Black Sin 9.0

Bericht door MoC »

Gizmo schreef:ik denk dat de vorken van RS in de serie allemaal met lucht zijn hoor en anders heb je de SL of de XC.

Gizmo 8)
Effe herinneren dat er ook een Pilot C bestaat, en die is niet met lucht. Maar natuurlijk ook goedkoper.
Gebruikersavatar
bikerju
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: do 03 jun 2004 19:02
Rijdt met: scott genius rc 30

Re: Rock Shox Pilot

Bericht door bikerju »

Gf biker schreef:
Motocrosserken schreef:Hallo,
zou der mij iemand kunne vertelle welke pilot ongeveer 240€ kost want ik heb deze tege een meerprijs op mijne nieve bike late plaatse maar ik weet niet welk type het is van de pilot :oops:
Het zou dus 1 moeten zijn met lucht :wink:

Grtz
Als ik van u was vroeg ik achter de Pilot SL met poplock (is lock out met bediening op het stuur) model 2005 is momenteel in promotie voor die prijs. Mss is het deze wel informeer u eens goed.

ja een pilot sl met poplock bij VEGABIKE voor 200 euro
Plaats reactie