cannondale frame gebroken

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Zicky
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 18 aug 2008 14:56
Rijdt met: niner air 9

cannondale frame gebroken

Bericht door Zicky »

vandaag tijdens trainingsrit ten val gekomen. In een smalle gleuf gesukkeld, en met er willen uit te komen onderuit geschoven. Resultaat: cannondale frame gebroken, en in de lefty ook iets gebroken. Dit is toch niet normaal. Ze hadden dit bij Baik (nossegem) nog nooit gezien. Garantie was duidelijk: Nee. Fiets is 2jaar oud. Normaal geld er een crash replacement, zoals ze zeiden. Betekent dat als ze nog zo een frame hebben liggen, ik het aan verminderde prijs mag hebben. Maar wat is vermindert? Het frame kost nieuw 1800e. En dan nog de vork laten herstellen... Volgende keer terug aluminium?? Ik weet het even niet meer. Moet nu wachten op tel, en dan zouden zij mij een voorstel doen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Bericht door madskatingcow »

Dat moet toch een serieuze val geweest zijn #-o

Crash replacement kan zijn in de aard van 50% korting op een nieuw frame, zoals bij Specialized.
den daler
Mountainbiker
Berichten: 909
Lid geworden op: zo 02 dec 2007 16:46
Rijdt met: cannondale scalpel ,specialized stumpjumper

Bericht door den daler »

serieuze breuk toch
da moet nogal een klop geweest zijn
en wat heb jezelf
de man blijkbaar sterker dan de fiets
Gebruikersavatar
Zotte Marre
Mountainbiker
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 13:53
Rijdt met: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Contacteer:

Bericht door Zotte Marre »

Hoe diep was die geul?
En dus als ik het goed begrijp waren uw wielen sterker dan uw frame? Zijdelings dan?

Jaman, veel succes met Cannondale. Aandringen helpt dikwijls!
Zicky
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 18 aug 2008 14:56
Rijdt met: niner air 9

frame

Bericht door Zicky »

inderdaad zijdelings gevallen, klap was niet zo hevig, maar de krak die we toen hoorden, die was heviger. Geul was ook niet zo diep. Gevallen tegen misschien 15km/u, gewoon op men zij. Wel direkt stil natuurlijk.... miserie. Zelf heb ik helemaal niks. K had liever zelf 2 gebroken benen, en nog een goede fiets...
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: frame

Bericht door madskatingcow »

Zicky schreef:Zelf heb ik helemaal niks. K had liever zelf 2 gebroken benen, en nog een goede fiets...
Da's dikke zever : met geld kan je dit makkelijk vervangen. Voor hetzelfde geld ben je kreupel nadien met je 2 gebroken benen. Een goede gezondheid, die is niet te koop, zelfs niet met alle geld van de wereld.

In de toekomst kan je je fiets verzekeren via Calant - die bieden een omnium aan waarbij alle schade / diefstal gedekt is.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: frame

Bericht door kawa »

madskatingcow schreef:
Zicky schreef:Zelf heb ik helemaal niks. K had liever zelf 2 gebroken benen, en nog een goede fiets...
Da's dikke zever : met geld kan je dit makkelijk vervangen. Voor hetzelfde geld ben je kreupel nadien met je 2 gebroken benen. Een goede gezondheid, die is niet te koop, zelfs niet met alle geld van de wereld.
+1

Spreek eerst maar eens met iemand die serieus gekwetst is en wa voor ellende dat je daarmee achteraf kan blijven hebben...

Koop u gewoon een nieuwe fiets, shit happens en da verloren geld doet maar even pijn.
Gebruikersavatar
Samuel
Mountainbiker
Berichten: 399
Lid geworden op: za 11 aug 2007 10:52
Rijdt met: 1 voor de winter 1 voor de zomer 1 voor de baan

Re: frame

Bericht door Samuel »

Zicky schreef: K had liever zelf 2 gebroken benen, en nog een goede fiets...
Wees content dat je frame gebroken is. Ik ken er 1 die nooit meer zal kunnen hardlopen na z'n val, maar zijn frame was nog in 1 stuk...
Alleen al met de medische kosten heb je al een mooi frame. Wat niet wegneemt dat dit echt "cut" is.
Hopelijk kan je nog iets regelen bij cannondale.
JanC
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: di 15 apr 2008 18:28
Rijdt met: Zaskar Carbon 9r PRO / CAAD12
Contacteer:

Re: frame

Bericht door JanC »

Zicky schreef:inderdaad zijdelings gevallen, klap was niet zo hevig, maar de krak die we toen hoorden, die was heviger. Geul was ook niet zo diep. Gevallen tegen misschien 15km/u, gewoon op men zij. Wel direkt stil natuurlijk.... miserie. Zelf heb ik helemaal niks. K had liever zelf 2 gebroken benen, en nog een goede fiets...
Denk daar nog maar eens over na! :-D
7 weken geleden m'n heup over gevallen, ik reed 25 à 30 km per uur.
Aan m'n kader geen krasje te bespeuren (leve alu :lol:), enkel de derailleurpat was krom.
Ik had het liever andersom gehad, dan kostte het me 500 euro in plaats van enkele maanden revalidatie.
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Bericht door uncle sam »

toch niks mis met deze crackondale?
Plaats reactie