KCNC tripple <-> KCNC double

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
pride
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: di 06 nov 2007 12:32
Rijdt met: Scott Scale 10

KCNC tripple <-> KCNC double

Bericht door pride »

Hey,

heeft er iemand ervaring met de KCNC K-type dubbel en de KCNC tripple crank?

Ik heb momenteel de dubbel in men scale gemonteerd zitten, maar ik heb maar 2mm over tussen de liggende achtervork en de crank aan de niet-aandrijfzijde. Met wat kracht kan ik hem er met de hand tegenaan duwen, en heb dus schrik voor schade aan de achtervork. Aan de aandrijfzijde is de ruimte groter. Het nadeel van een lage Q-factor?

Mijn vraag is dus of een tripple crank meer ruimte zal bieden, ik vermoed van niet omdat de Q-factor hetzelfde is én omdat het probleem zich niet aan de aandrijfzijde afspeelt. Vermoed dat de linkerkant bij een dubbel en tripple gewoon hetzelfde is.

Met een tripple rij ik graag, en met een dubbel ook, dus dat is het probleem niet.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: KCNC tripple <-> KCNC double

Bericht door RigolleM »

Hoeveel is de q-factor?
Geen mogelijkheid om extra spacer toe te voegen?
KCNC cranks zijn slappe vodden, met een stijve crank zou 2mm geen probleem mogen zijn.
pride
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: di 06 nov 2007 12:32
Rijdt met: Scott Scale 10

Bericht door pride »

Q-factor bedraagt 164mm geloof ik.
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Re: KCNC tripple <-> KCNC double

Bericht door SD2E »

RigolleM schreef:KCNC cranks zijn slappe vodden.
Die slappe mag er af ze :lol:



IK heb ook de dubbel 29/42 in mijn scale zitten en aan beide kanten een mm of 4, net genoeg 8) zal eens zien hoe ze gemonteerd is.
Plaats reactie