Eigen 29er bouwen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- tigrolino
- Mountainbiker
- Berichten: 458
- Lid geworden op: zo 21 nov 2010 23:00
- Rijdt met: Trek Stache 9.8 . Mason Definition
Eigen 29er bouwen
Heb nooit een fiets zelf opgebouwd en vroeg me af hoe moeilijk het is ( begrijp natuurlijk dat er aangepast gereedschap nodig is) bv bb + crank, fork + headset monteren, kabels trekken,...
Zijn er goede documenten , sites die daarbij kunnen helpen ?
Wat zijn de moeilijkheden, wat zijn jullie raadgevingen ? Hoe begin je eraan ?
Alvast bedankt
Zijn er goede documenten , sites die daarbij kunnen helpen ?
Wat zijn de moeilijkheden, wat zijn jullie raadgevingen ? Hoe begin je eraan ?
Alvast bedankt
- Jeanke6
- Mountainbiker
- Berichten: 809
- Lid geworden op: zo 06 jan 2008 11:52
- Rijdt met: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
- Contacteer:
hangt er vanaf wat je al zelf hebt gedaan aan je bike. Als je al eens je kabels , je BB, je vork, je wielen en je schakelmateriaal hebt vervangen en je je remmen al eens hebt ontlucht en afgesteld zal't wel lukken. Anders misschien ook, maar misschien ook niet.
Je huidige bike uit elkaar halen en terug opbouwen kan zeker helpen. Dan weet je ook wat je nodig zal hebben en wat je eventueel over het hoofd ziet. Ik heb me er twee jaar geleden ook voor't eerst aan gewaagd en sindsdien al 4 fietsen van nul opgebouwd. Veel succes!
Je huidige bike uit elkaar halen en terug opbouwen kan zeker helpen. Dan weet je ook wat je nodig zal hebben en wat je eventueel over het hoofd ziet. Ik heb me er twee jaar geleden ook voor't eerst aan gewaagd en sindsdien al 4 fietsen van nul opgebouwd. Veel succes!
-
- Mountainbiker
- Berichten: 383
- Lid geworden op: vr 27 aug 2010 00:22
- Rijdt met: santa cruz tallboy3, santa cruz nomad4
Heb een tijdje geleden alles vervangen van mijn mtb, zag het eerst ook niet direct zitten om de kopserie en de trapas incl. lagers te vervangen. Maar vond dat allebij gemakkelijker en sneller gedaan, dan het afstellen van een derrie. Voor de trapas lagers moet je wel een sleutel voor jouw onderdeel gaan halen. Wel altijd genoeg vet gebruikenKVDB schreef:Laat de moeilijke dingen door je FM doen : kopserie, trapas/cups/lagers en doe de rest zelf.
Volgende keer neem je 1 van die 2 dingen erbij.
Zoals 'k het hoor ga je al genoeg last hebben met het afstellen van je derrie