Als het maar fun blijft daar draait het toch om.
Ik was er vrij vlug bij met de 29er revolution. Moelijke obstakels werden plots een makkie en naar beneden knallen ging met een hardtail makkelijker als met een XC Fully.
Het heeft wat geduurd vooraleer de 26er rijders doorhadden dat dit aan de wielen lag.
Maar dan na wat jaren komt er sleet op en ontdek je ook de minpunten van de grote wielen.
Dan heb je weer zin in die 26er die nog in de garage staat maar als je ermee rondbolt merk je toch dat er wat minpuntjes zijn waar je echt vanaf wil. Die 29er hardtail die blijft dan weer staan, ideaal voor de winter en snellere ritjes.
Ik opteer dus bij mijn volgende bike ook voor een 27,5 maar dan met grotere veerweg.
Omdat dat een oplossing is voor alles, nee dat denk ik niet.
Maar dan zijn we weer voor een hele tijd vertrokken met de pro's en contra's te ontdekken en vooral fun te beleven met onze hobby!
(en zo raakt ook die overstock van banden eens opgekuist...)
Prepare for the 650b wheel-sized revolution
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Reflex
- Mountainbiker
- Berichten: 3159
- Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
- Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016
Re: Prepare for the 650b wheel-sized revolution
Is het nog aan het opkomen? Het is er al een tijd en ik heb het idee dat de opkomst wat aan het stagneren is.
Met name in de all-mountain wereld die nog lang is blijven hangen op de 26 inch wielen, vervolgens even heeft geprobeerd om over te gaan op 29 inch zie je nu de 27.5 inch als een vaste waarde komen. Echter in de XC wereld is het toch nooit echt ingeburgerd. Enkele merken bieden een volledige lijn fietsen aan met 650b maar andere ook weer niet. Ik denk dat het dus buiten meer fietsen in het all-mountain segment er weinig groei meer in zit.
Ik zie enkel een nut in de extreem kleine maten (onder 17 inch) voor een 650B wiel in XC. Want in die maten is het met een 29 inch wiel bijna onmogelijk om een sportieve zit te krijgen.
Met name in de all-mountain wereld die nog lang is blijven hangen op de 26 inch wielen, vervolgens even heeft geprobeerd om over te gaan op 29 inch zie je nu de 27.5 inch als een vaste waarde komen. Echter in de XC wereld is het toch nooit echt ingeburgerd. Enkele merken bieden een volledige lijn fietsen aan met 650b maar andere ook weer niet. Ik denk dat het dus buiten meer fietsen in het all-mountain segment er weinig groei meer in zit.
Ik zie enkel een nut in de extreem kleine maten (onder 17 inch) voor een 650B wiel in XC. Want in die maten is het met een 29 inch wiel bijna onmogelijk om een sportieve zit te krijgen.
- tigrolino
- Mountainbiker
- Berichten: 458
- Lid geworden op: zo 21 nov 2010 23:00
- Rijdt met: Trek Stache 9.8 . Mason Definition
Re: Prepare for the 650b wheel-sized revolution
Wat je schrijft klopt mi gedeeltelijk. In landen waar veel meer op hoogteverschillen wordt gereden is het formaat nog aan het groeien van at ik lees. belgie is en blijft vnl plat en dus toer en xc gericht en dus zal hier de 29 nog vnl. Groeien.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 687
- Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
- Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction
Re: Prepare for the 650b wheel-sized revolution
Ik zie toch dat de 650b meer en meer door verschillende merken in hun catalogus wordt opgenomen, denk dus wel dat dit nog aan het groeien is.
Het klopt dat het in ons land nogal plat is en geen al te technische parcoursen aanwezig zijn in vergelijking met het buitenland, maar veel bikers gaan zich ook wel eens amuseren in de Ardennen en in het buitenland.
Het klopt dat het in ons land nogal plat is en geen al te technische parcoursen aanwezig zijn in vergelijking met het buitenland, maar veel bikers gaan zich ook wel eens amuseren in de Ardennen en in het buitenland.