XT Remmen of Sram X.O

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
SB
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: di 12 feb 2008 22:11

Bericht door SB »

Ben jarenlang Hope adept geweest (nog steeds) maar afgelopen herfst een setje XT's gekocht voor winterfiets ... ondertussen zijn ze verhuist naar m'n beste fiets : pakken krachtiger dan de Hopes en toch super doseerbaar, goedkoop en betrekkelijk licht (750gr met floating discs 160)
jefke4800
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: do 16 jul 2009 11:06
Rijdt met: Niner air 9 carbon

Bericht door jefke4800 »

heb nu sinds december Avid X.O remmen. Die zij echt geen fluit waard daarvoor met XT, Hope Race en magura marta SL gereden. Nooit geen problemen mee gehad. Nu na het weekened fiets gekuist ineens; voor de 4de keer al geen fluit druk meer op de remmen, is echt voor knetter van te worden.Ik wacht nog tot mijn ouder fietske verkocht is en dan laat ik er ander monteren.
Putkop
Mountainbiker
Berichten: 493
Lid geworden op: za 26 dec 2009 18:51
Rijdt met: Cotic Solaris 29" und eine OneOne Codeine

Bericht door Putkop »

Ik heb eerst een paar Avid elixirs versleten en nu al een paar SRAM XO. Dit in slechts twee jaar.

In beiden zelfde defecten, oa pistons die haperen.

Sinds vanavond XT's gestoken.

Uit persoonlijke ervaring ben ik dus absoluut niet tevreden van Avid.
JLSteve78
Mountainbiker
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 07 nov 2011 22:17
Rijdt met: Scott Spark RC Team Issue AXS 2022

Bericht door JLSteve78 »

Zoals ik het hier lees is de XT in alle opzichten een uitstekende rem.

Ik kan bevestigen wat er over Avid werr geschreven. Goed maar dan wel op voorwaarden in droge, gewone omstandigheden. Dan zijn ze echt goed hoor! Dat is toch mijn ervaring.

Jammer genoeg, in modder en bij nat weer zijn ze een ramp. Dat is dat ook bevestigd.

Ik zoek de mijne, met enige spijt, ook te vervangen.

Uit wat hier boven wordt geschreven zou ik niet mogen twijfelen en voor de xt gaan. Echter, ik wil iets anders én gelijkwaardig. Ik heb al een voor en achter derraileur van xt, shifters van xt.... Dus graag wat nieuws voor de remmen.

Iemand tips uit ervaring voorkomend? Gelijkwaardige - niet xt'ers?
JLSteve78
Mountainbiker
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 07 nov 2011 22:17
Rijdt met: Scott Spark RC Team Issue AXS 2022

Bericht door JLSteve78 »

Zoals ik het hier lees is de XT in alle opzichten een uitstekende rem.

Ik kan bevestigen wat er over Avid werr geschreven. Goed maar dan wel op voorwaarden in droge, gewone omstandigheden. Dan zijn ze echt goed hoor! Dat is toch mijn ervaring.

Jammer genoeg, in modder en bij nat weer zijn ze een ramp. Dat is dat ook bevestigd.

Ik zoek de mijne, met enige spijt, ook te vervangen.

Uit wat hier boven wordt geschreven zou ik niet mogen twijfelen en voor de xt gaan. Echter, ik wil iets anders én gelijkwaardig. Ik heb al een voor en achter derraileur van xt, shifters van xt.... Dus graag wat nieuws voor de remmen.

Iemand tips uit ervaring voorkomend? Gelijkwaardige - niet xt'ers?
Gebruikersavatar
mtbmc
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 11 jan 2012 22:28
Rijdt met: TREK 8000

Bericht door mtbmc »

Hallo,
Heb je voor het ontluchten van de xt 2012 remmen een bleed kit van shimano nodig ? of kan je deze op dezelfde manier ontluchten als het " oudere" model ? door het deksel van het reservoir er af te halen ? en dan met en spuit olie van onder naar boven te pompen.
Ik ga de xt remmen bestellen en zal de leiding moeten inkorten.

merci

mtbmc
Gebruikersavatar
leurs jo
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 11 nov 2009 20:58
Rijdt met: bmc team elite te01

xt remmen

Bericht door leurs jo »

Ik heb in het weekend ook xt 785 remmen besteld, met 160mm remschijven voor en achter.
Ik heb een fox voorvork, heb je dan een adapter nodig of kun je ze rechtstreeks monteren?
Gebruikersavatar
mtbmc
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 11 jan 2012 22:28
Rijdt met: TREK 8000

Bericht door mtbmc »

@leurs jo : met 160mm schijven kan je als je een voorvork hebt met PostMount bevestiging de remmen rechtstreeks op je vork zetten. voor de achter rem zal je wss een adapter moeten plaatsen.
zoek even op internet naar foto's van postmount en IS (2000) bevestigingen dan kan je vergelijken met je eigen freem / vork

mtbmc
Plaats reactie