Nobby Nic

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
herder levi
Mountainbiker
Berichten: 437
Lid geworden op: do 17 feb 2005 22:11
Rijdt met: Trek EX 9.5

Bericht door herder levi »

Vandaag ook voor de eerste keer met N.N. gereden te Amougies.Vooraan 2.1 en achteraan 1.8.Ben er tevreden over,nergens het gevoel gehad dat ik mijn bike niet onder controle had,alhoewel het op sommige plaatsen wel modderig lag,surtoe dat laatste off-road stuk...
jocca
Kerstman
Berichten: 1351
Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

Bericht door jocca »

dit weekend 2 dagen in de ardennen rondgereden met NN 2.25 (jaja dikke bandekes), vooraf vreesde ik dat ik zou schuiven in de modder en geen goede grip ging hebben. Awel ik moet dit vooroordeel compleet teniet doen en zeggen dat ik overal meer dan voldoende grip had en het gevoeg had dat ik de fiets zeer goed onder controle had.
Bij zeer modderige afdalingen of doortochten geen enkel probleem, nooit onverwachts geslipt of zo. Perfecte besturing over gladde boomwortels. Zelfs riviertjes of beekjes doorfietsen waren geen enkel probleem.
Ik denk dat ik mijn bandje gevonden heb voor zowel de zomer als de winter.
Misschien dat ik eens de 2.1 ga proberen voor in de winter, maar smaller ga ik zeker niet gaan. De dikke banden geven een ongelofelijk comfort op wortelpaden en groffe steenslagpaden.
Wel 1 keer lek gereden (op in totaal 100 km), maar dit kwam wel door een knoert van een doorn waarbij (denk ik) iedere band wel ging lekgelopen zijn.
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

jocca schreef:dit weekend 2 dagen in de ardennen rondgereden met NN 2.25 (jaja dikke bandekes), vooraf vreesde ik dat ik zou schuiven in de modder en geen goede grip ging hebben. Awel ik moet dit vooroordeel compleet teniet doen en zeggen dat ik overal meer dan voldoende grip had en het gevoeg had dat ik de fiets zeer goed onder controle had.
Bij zeer modderige afdalingen of doortochten geen enkel probleem, nooit onverwachts geslipt of zo. Perfecte besturing over gladde boomwortels. Zelfs riviertjes of beekjes doorfietsen waren geen enkel probleem.
Ik denk dat ik mijn bandje gevonden heb voor zowel de zomer als de winter.
Misschien dat ik eens de 2.1 ga proberen voor in de winter, maar smaller ga ik zeker niet gaan. De dikke banden geven een ongelofelijk comfort op wortelpaden en groffe steenslagpaden.
Wel 1 keer lek gereden (op in totaal 100 km), maar dit kwam wel door een knoert van een doorn waarbij (denk ik) iedere band wel ging lekgelopen zijn.
aja jocca, daarom dat je me tipte dat 'k geen 2.3 had !

Ik ook al lek gereden na zo'n 80 km met m'n nieuwe. Zou 'k deze van 't weekend op de weg meenemen voor een 100km+ met een paar gasten op koersfietsen aan m'n zijde ?
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Bericht door Motorbiker »

Ik kocht onlangs een Schwalbe JIMMY, de voorloper van NN. Aan 9.9 euro !!!.
Zondag jongstleden in Amougies kon ik hem beperkt testen in de bosstrook(de rest was toch rechtaan, rechtnaarboven asfalt).
Hij ziet eruit als een 1.95 hoewel 2.1 vermeld staat.
Over de aangeduide rijrichting heb ik ook mijn twijfels.
Maar één ding weet ik zeker: Modder, losse aarde, slijk, ... no problemo. Grip bij de vleet. Hoe technischer, hoe zekerder je wordt op je fiets.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

levi schreef:Vandaag ook voor de eerste keer met N.N. gereden te Amougies.Vooraan 2.1 en achteraan 1.8.Ben er tevreden over,nergens het gevoel gehad dat ik mijn bike niet onder controle had,alhoewel het op sommige plaatsen wel modderig lag,surtoe dat laatste off-road stuk...
't Zijn toch goeie tipgevers hé, die herders :-)
HS
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 27 jul 2006 01:42
Rijdt met: Rider

Bericht door HS »

motorbiker schreef:Ik kocht onlangs een Schwalbe JIMMY, de voorloper van NN. Aan 9.9 euro !!!.
Zondag jongstleden in Amougies kon ik hem beperkt testen in de bosstrook(de rest was toch rechtaan, rechtnaarboven asfalt).
Hij ziet eruit als een 1.95 hoewel 2.1 vermeld staat.
Over de aangeduide rijrichting heb ik ook mijn twijfels.
Maar één ding weet ik zeker: Modder, losse aarde, slijk, ... no problemo. Grip bij de vleet. Hoe technischer, hoe zekerder je wordt op je fiets.
waar heb je die Jimmy's gekocht motorbiker ?? precies niet veel geld... Zit achteraan met een geax marathon 2.1 en lijkt me wel ideaal om deze s vooraan te proberen. Of ander voorstel?
Plaats reactie