Custom 650B wielset

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

Ik geloof wel in 650B als 'tussenoptie', maar ik geloof niet dat het goed is om 650B wielen gewoon in een frame voor 26" wielen te gaan steken.
Niet dat het niet werkt, maar je bottom bracket komt hoger te liggen dan de bedoeling was bij de ontwikkeling van het frame, en dat kan het rijgedrag nooit ten goede komen.

650B lijkt me een zeer goede optie, maar dan wel in een frame dat er voor ontwikkeld is.
Gebruikersavatar
koenvools
Mountainbiker
Berichten: 912
Lid geworden op: zo 06 okt 2002 21:42
Rijdt met: GT zaskar pro

Bericht door koenvools »

Netjes gedaan =D>
Vooral mooi met die blauwe spaaknippels!
Gebruikersavatar
mtbfool
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 11 sep 2005 19:25
Rijdt met: Corratec Airtech Worldcup 2012 - 650B wheels

650B

Bericht door mtbfool »

geringe hoogte verschil dat kan het toch nie maken , sterker dat merk je niet eens.
De blauwe nippels heb ik ook in een andere wielset gespaakt met zwarte spaken en DT Swiss dubbel butted spaken en het gewicht van deze wielset is door de spaken afgenomen met 60 gr.
1662 gr is het gewicht nu en dat is toch wel heel acceptabel.

Grtz; mtbfool
Gebruikersavatar
master j
Mountainbiker
Berichten: 311
Lid geworden op: wo 03 aug 2005 01:39
Rijdt met: Scott Scale 900 RC 29", Cube 22" ;-)
Contacteer:

Bericht door master j »

Geweldig, moet ik volgen, bracket 12.7 mm hoger, maakt me niet uit. Alleen eens zien of dat mijn achterwiel dat wel aankan.
PS 2mm spaken, is daarom niet altijd beter of sterker.
Gebruikersavatar
mtbfool
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 11 sep 2005 19:25
Rijdt met: Corratec Airtech Worldcup 2012 - 650B wheels

650B

Bericht door mtbfool »

Ik heb een wielset in de shop klaar staan om te passen en eventueel te testen hoe het nu rijd met racing ralph 2.25 banden er op.
Iedereen is welkom om te probereb of het wel of niet in zijn of haar bike past.

grtz; mtbfool
Gebruikersavatar
Kresj
Mountainbiker
Berichten: 872
Lid geworden op: wo 26 nov 2008 19:14
Rijdt met: Kona Dawg dlx

Bericht door Kresj »

El Baelos schreef:Ik geloof wel in 650B als 'tussenoptie', maar ik geloof niet dat het goed is om 650B wielen gewoon in een frame voor 26" wielen te gaan steken.
Niet dat het niet werkt, maar je bottom bracket komt hoger te liggen dan de bedoeling was bij de ontwikkeling van het frame, en dat kan het rijgedrag nooit ten goede komen.

650B lijkt me een zeer goede optie, maar dan wel in een frame dat er voor ontwikkeld is.
dat lijkt mij ook, als ge bv. een 650B setje met flow velgen in uw am/enduro fully wilt pleuren, krijgt ge daar toch nooit deftige banden op? allez volgens mij gaat dat toch niet lukken met ardents in 2.25 of 2.4?
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Bericht door rubber-12 »

Kresj schreef:
El Baelos schreef:Ik geloof wel in 650B als 'tussenoptie', maar ik geloof niet dat het goed is om 650B wielen gewoon in een frame voor 26" wielen te gaan steken.
Niet dat het niet werkt, maar je bottom bracket komt hoger te liggen dan de bedoeling was bij de ontwikkeling van het frame, en dat kan het rijgedrag nooit ten goede komen.

650B lijkt me een zeer goede optie, maar dan wel in een frame dat er voor ontwikkeld is.
dat lijkt mij ook, als ge bv. een 650B setje met flow velgen in uw am/enduro fully wilt pleuren, krijgt ge daar toch nooit deftige banden op? allez volgens mij gaat dat toch niet lukken met ardents in 2.25 of 2.4?
In een mono-pivot type Heckler gaat er héél veel in.
Gebruikersavatar
Lieven_VP
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: do 23 okt 2008 23:00
Rijdt met: Corratec Airtech Worldcup / Ridley Ignite

Bericht door Lieven_VP »

Knap werk mtbfool.

Volgens je profiel rijdt je met een Corratec Airtech Worldcup. Zelf heb ik er ook zo één. Is er genoeg ruimte over tussen de achterbrug en de band van het achterwiel?
Gebruikersavatar
mtbfool
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 11 sep 2005 19:25
Rijdt met: Corratec Airtech Worldcup 2012 - 650B wheels

650b

Bericht door mtbfool »

Ik zit te wachten op mijn nieuwe frame ( vorige carbon frame was gescheurd) en krijg nu een nieuwe maar ik verwacht dat het geen probleem is.
Laat het je wel weten en anders kun je deze week even komen passen als je wil

Grtz; mtbfool
Gebruikersavatar
mtbfool
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 11 sep 2005 19:25
Rijdt met: Corratec Airtech Worldcup 2012 - 650B wheels

650b

Bericht door mtbfool »

Zo straks even wederom een veldtest doen en het wedstrijdparcours van volgende week verkennen.
Heb ff een Moozes Chaser geleend van een maat en daar de 650B wielen in gestoken om te zien of het parcours goed wil bollen en ff wennen aan de fiets.
Grtz; mtbfool
Plaats reactie