E-hub

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
locust
Mountainbiker
Berichten: 1136
Lid geworden op: do 23 aug 2007 17:12
Rijdt met: zemst

Bericht door locust »

'ontlasting' van de spieren krijg je sowieso want elk been voert slechts een halve duwbeweging uit (en daarna een kleine trekbeweging maar dat zijn andere spieren)

En ik geloof wel dat ovalen kettingbladen invloed kunnen hebben, hierin is echter geen extra verlies gecreeerd wat in de Ehub wel aanwezig is.
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

mtbgast schreef: ik denk ook wel dat je die enkele % winst al gaat verliezen door het gewicht van de naaf
Wie denkt dat een iets hoger gewicht van de naaf (= roterend gewicht, maar OP het center) per definitie zowiso nadelig is, heeft nog niet deftig gereden met Rohloff :lol: .
Gebruikersavatar
locust
Mountainbiker
Berichten: 1136
Lid geworden op: do 23 aug 2007 17:12
Rijdt met: zemst

Bericht door locust »

rohloff koop je voor het onderhoudsgemak en schakelgedrag. Ik denk niet dat je er betere prestaties mee kan neerzetten want dan had het al meer in races opgedoken.

Anderzidjs deel ik je mening eigenlijk wel: gewicht op de as gaat niet erg veel gevolg hebben...alhoewel 200g extra gewicht toch ook niet te onderschatten is zelfs als het niet roterend gewicht is. (1-2% extra gewicht)

Hoeveel procent winst haal je uit ovale kettingbladen? 1%? Als het al zoiets is
Volgens mij gaat dit E-hub systeem VEEL minder rendement halen (energie overdracht van/naar een veer)
mtbgast
Mountainbiker
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 28 aug 2005 16:37

Bericht door mtbgast »

Magura schreef:
mtbgast schreef: ik denk ook wel dat je die enkele % winst al gaat verliezen door het gewicht van de naaf
Wie denkt dat een iets hoger gewicht van de naaf (= roterend gewicht, maar OP het center) per definitie zowiso nadelig is, heeft nog niet deftig gereden met Rohloff :lol: .
klopt 8) rohloff heb ik inderdaad nog niet getest. :(
Plaats reactie