Levensduur remblokjes schijfremmen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Aragon
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: za 08 nov 2003 00:48
Rijdt met: Cube LTD3

Bericht door Aragon »

Zoals manitou al zei, hebt ge dan heel veel kans om je schijven krom te trekken en als die hitte zich overzet naar de dichingen zal je daar na een tijd ook wel problemen mee krijgen.

Denk dat je best met die brander uit de buurt blijft van je remmen [-X
_RR_
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 29 sep 2006 16:19
Rijdt met: Cannondale F400

Bericht door _RR_ »

Als je schijfremmen om de zoveel tijd schoonmaakt en van zand ontneemt gaan ze vrij lang mee.

Ik ken iemand die ze amper schoonmaakte en bij hem waren ze na een half jaar niets meer waard.

Bij goed onderhoud gaan ze lang mee !!! :bounce:
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

manitou. schreef:dat is heel goed voor uw schijf krom te trekken
..om uw schijf...

Volgens mij kunnen de schijven enkel kromtrekken als je ze dan direct zou laten afkoelen in koud water bijvoorbeeld (=schrikken).

Om eens mijn persoonlijke ervaring neer te schrijven.
- XT-remschijven met XT-remblokjes.
Ik heb mijn remblokjes nooit ingeremt. Heb er een kleine 3000 km mee gereden in alle weersomstandigheden en geen enkel probleem mee gehad.

Nu heb ik vooraan koolstop gestoken en achteraan BBB-blokjes. Ik rij er nu een 700-tal Km mee en mijn blokjes zijn nog niet aan vervanging toe.

Ik onderhoud mijn fiets wel na iedere rit en haal de blokjes er eens om de 3 maand uit om de schijfrem eens deftig te schrobben.

Heb ik nu heel veel geluk, ligt het aan het onderhoud of de remtechniek of een combinatie van beide? Ik weet het niet maar deze info is niks overdreven.

Op mijn nieuwe bike zitten standaard juicy 7's en ik wacht al met een bang hart af of ik daar ook zoveel geluk zal mee hebben.
Als ik al die ervaringen hier zo hoor over die snelle slijtage. :(
Gast

Bericht door Gast »

nebraz ik ben onderhoudstechieker
dus ik weet wel waarover ik spreek
dus afblijven met een brander
gewoon mee rijden op de baan goed optrekken en noodstops doen
het beste is een lange afdaling zoeken (op de baan liefst)
die een keer of 20 doen
telkens hard doorremmen en terug loslaten
Genius
Mountainbiker
Berichten: 900
Lid geworden op: za 06 mar 2004 18:28
Contacteer:

Bericht door Genius »

manitou. schreef:nebraz ik ben onderhoudstechieker
dus ik weet wel waarover ik spreek
dus afblijven met een brander
gewoon mee rijden op de baan goed optrekken en noodstops doen
het beste is een lange afdaling zoeken (op de baan liefst)
die een keer of 20 doen
telkens hard doorremmen en terug loslaten
Is het ook goed als ge gewoon uw bike ophangt zodat uw achterwiel vrij kan bollen en da ge gewoon wa moet ronddraaien met de trappers(handmatig) tot dat ge ook aan 30km/u zijt en dan remt en dan terug...
Want als ge op de weg altijd zo hard moet remmen kan dat toch niet goed zijn voor uw banden, en dat is ook zo vermoeiend hé :lol:
Plaats reactie