Continental Race King of mountainking
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 936
- Lid geworden op: vr 31 mar 2006 10:22
- Rijdt met: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest
Continental Race King of mountainking
Bericht door wasbeer2006 »
Ik rijd nu met michelin XCR dry2 en AT banden al een jaar of drie/vier.
Ik vind het goede banden, wil alleen wel eens wat anders. Ik rijd de AT in het terrein bijna altijd voor alleen als het kurkdroog is een dry. Achter daarintegen in 90% van de gevallen een dry tenzij het echt nat is.
Zijn er mensen die ervaringen hebben met beide merken??
-Als ik puur het profiel zie zou ik een race king achter steken en bv een mountainking voor is dat een goede combinatie;
-Hoe is de grip?
-Zijn 2.0 banden echt 2.0 zoals ook bij michelin (bij schwalbe vallen ze erg smal uit)
-Krijg je ze dicht met notubes op olympic velgen?
grt Marcel
Ik vind het goede banden, wil alleen wel eens wat anders. Ik rijd de AT in het terrein bijna altijd voor alleen als het kurkdroog is een dry. Achter daarintegen in 90% van de gevallen een dry tenzij het echt nat is.
Zijn er mensen die ervaringen hebben met beide merken??
-Als ik puur het profiel zie zou ik een race king achter steken en bv een mountainking voor is dat een goede combinatie;
-Hoe is de grip?
-Zijn 2.0 banden echt 2.0 zoals ook bij michelin (bij schwalbe vallen ze erg smal uit)
-Krijg je ze dicht met notubes op olympic velgen?
grt Marcel
- Beny
- Mountainbiker
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
- Rijdt met: 7x specialized/1x turner
bij continental zijn ze op het oog toch wel breder te noemen
de race king is echt voor als het lekker droog weer is
de mountain king is wat mij betreft all-round
de gewone versie luchtdicht krijgen met bvb notubes heeft mij toch wel wat tijd gekost
pas na 4 of 5 keer shaken, plat leggen heb ik ze met zeepsop als controle luchtdicht gekregen
vooral op de flanken kwam de melk doorheen de porien van de band
de race king is echt voor als het lekker droog weer is
de mountain king is wat mij betreft all-round
de gewone versie luchtdicht krijgen met bvb notubes heeft mij toch wel wat tijd gekost
pas na 4 of 5 keer shaken, plat leggen heb ik ze met zeepsop als controle luchtdicht gekregen
vooral op de flanken kwam de melk doorheen de porien van de band
ik heb een raceking versie 2.2 achter (valt idd breed), gemonteerd met notubes, en tot nu toe en ondanks de vaak modderige ondergrond bevalt hij zeer goed, de grip valt mee, en hij is vooral zeer comfortabel (zoals ook al stond aangegeven in O2 bikers). Maar je moet natuurlijk wel met lage druk rijden (minder dan 2 bar).
- franco
- Mountainbiker
- Berichten: 630
- Lid geworden op: ma 21 mar 2005 17:07
- Rijdt met: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon
Ik heb vroeger ook met michelin gereden,at en dry. In vergelijking met continental vind ik de michelin at wat meer sporen (wil zeggen dat die band wat meer zijn weg zoekt, lichtjes van links naar rechts gaat).Algemeen genomen rijd ik liever met de continentals.
Mijn bandenkeuze door het ganse jaar.
Echt modder: conti speedking achter; conti mountainking voor
tussen de twee: conti raceking achter conti speedking voor
droog: conti speedking voor en achter.
Als het echt van die klevende modder is (Oost Vlaanderen, Brabant) dan is de speedking niet geschikt, loop heel snel vol en klemt in de achterbrug.
Altijd gemonteerd met notubes op notubes velgen.
Eerste banden die uitkwamen soms 14 dagen werk om dicht te krijgen met notubes. de laatste banden die ik kocht op 1 dag volledig dicht. Altijd de supersonic versie gehad.
Rijd nooit op een druk hoger dan 2,1kg (ikzelf weeg met volledige marathonuitrusting 79kg).
Dit jaar een marathon verkeerde keuze gemaakt, in Bastogne met speedking achter, heeft ganse nacht geregend en in het baantje in het bos, dat was stukgereden door tractor, te voet moeten gaan, achterwiel zat geblokeerd door modder rond band en tussen achterbrug.
Mijn bandenkeuze door het ganse jaar.
Echt modder: conti speedking achter; conti mountainking voor
tussen de twee: conti raceking achter conti speedking voor
droog: conti speedking voor en achter.
Als het echt van die klevende modder is (Oost Vlaanderen, Brabant) dan is de speedking niet geschikt, loop heel snel vol en klemt in de achterbrug.
Altijd gemonteerd met notubes op notubes velgen.
Eerste banden die uitkwamen soms 14 dagen werk om dicht te krijgen met notubes. de laatste banden die ik kocht op 1 dag volledig dicht. Altijd de supersonic versie gehad.
Rijd nooit op een druk hoger dan 2,1kg (ikzelf weeg met volledige marathonuitrusting 79kg).
Dit jaar een marathon verkeerde keuze gemaakt, in Bastogne met speedking achter, heeft ganse nacht geregend en in het baantje in het bos, dat was stukgereden door tractor, te voet moeten gaan, achterwiel zat geblokeerd door modder rond band en tussen achterbrug.
- Guido Beeck
- Mountainbiker
- Berichten: 976
- Lid geworden op: do 23 mar 2006 20:00
- Rijdt met: $ola
- Contacteer:
Bericht door Guido Beeck »
edit
Laatst gewijzigd door Guido Beeck op di 05 mei 2009 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik kan dit alleen maar beamenGuido Beeck schreef:De RK 2.2 Supersonic is de beste band die ik ooit testte. Op de juiste druk doet 'ie het zelfs verbazend goed in natte rotsige secties. Ik zou hem bijna de ideale allroundband noemen. Echt waar. 'k Had me aan een droogweerband verwacht, maar omwille van zijn immense volume en fantastische compound, geeft die niet alleen veel comfort, maar rijdt hij in bijna alle omstandigheden als op rails. Je moet er alleen op letten dat je achterbrug genoeg clearance heeft, want die band is echt HUGE. Zéker proberen. De 2.0 heb ik bij een maat van me getest en die komt nog niet aan de hielen van de 2.2-versie.
Ik wissel deze band af met Vredestein BP's, die veel slijtvaster zijn en makkelijker NoTubes te maken zijn. RK als raceday-bandje = perfectie.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 674
- Lid geworden op: ma 01 aug 2005 18:31
- Rijdt met: Dean Colonel / Stumpjumper beach
De raceking is goed, als achterband en in droge omstandigheden. Als het vettig ligt is hij gewoon waardeloos, die loopt vol na 2m. Toch rij ik nog liever met een Dry2, speedking of soms Michelin AT achteraan (van droog naar vettig). Mijn raceking ligt nogal werkloos in de kast. Vooraan altijd een mountainking. Dat is pas een superband.Ik heb ook nog Schwalbes liggen, maar die gebruik ik amper.
ik heb geen enkele problemen met mijn RK (achter hè) in vettige omstandigheden! Zoals door Guido aangegeven, de 2.2 versie met notubes en niet teveel druk (1.5 bar) is hij gewoon perfect en kom ik overal doorheen.
Ik zal hem echter niet voor leggen, daar heb ik een 2.3 speedking voor (of kan ook een mountainking zijn).
Ik zal hem echter niet voor leggen, daar heb ik een 2.3 speedking voor (of kan ook een mountainking zijn).