L of XL frame

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
em deka
Mountainbiker
Rijdt met: 2 geared, 1 fixed, 1 ss?

Bericht door em deka »

@ Charlie082: ik ben zelf 185,5 cm groot en mijn binnenbeenlengte is 88cm. Ongeveer jouw grootte dus. Na opmeting hebben ze mij een L aangeraden, en deze zit mij perfect dusss .... :wink:
JaBae
Mountainbiker
Rijdt met: Trek fuel 8 & Trek 8000

Bericht door JaBae »

ben 1,94 en rij met een 19" (L)

Werkt perfect, wal langere zadelpen genomen en zit wel wat voorover maar ik rij graag zo.

Best eens testen zodat je verschil voelt. Bij nen goeie vlo winkel moet dit kunnen.
Bobbie
Mountainbiker
Rijdt met: Scott Scale

Bericht door Bobbie »

Kijk er ook iemand naar de bovenbuis lengte?
Dennis
Mountainbiker
Rijdt met: Scott Scale + Cannondale Scalpel
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Uiteraard! Maar uw eerste 'zorg' is natuurlijk of ge er komt met uw zadelpen. Lengte van bovenbuis kan meestal aangepast worden, door de vele lengtes van stuurpennen. Ook moet ge in theorie rekening houden met de balhoofdbuis. Bij een kleinere maat gaat ge misschien meer spacers moeten gebruiken, wat niet meteen het mooiste resultaat geeft.
RockShark
Kerstman

Bericht door RockShark »

Volgens mij is een goede positie belangrijker dan het uizicht... Een toren van spacers kan opgelost worden door een stuurpen met meer rise :wink:

Zelf heb ik bij aankoop ook alleen gekeken naar de maat, maar misschien was ik qua bovenbuis inderdaad beter met een maat kleiner. Uitmeten is inderdaad de beste oplossing, met wrenchsience zit je al op de goede weg :wink:

EDIT: met een zadelpen zal je er meestal wel komen, zadelpennen gaan tot 480 mm (en langer?), stuurpennen daarentegen, de langste die ooit geweten heb is 16 cm (maar ik vraag mij af hoe dat dan stuurt...)
Plaats reactie