L of XL frame
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
- Mountainbiker
- Rijdt met: Scott Scale + Cannondale Scalpel
- Contacteer:
Uiteraard! Maar uw eerste 'zorg' is natuurlijk of ge er komt met uw zadelpen. Lengte van bovenbuis kan meestal aangepast worden, door de vele lengtes van stuurpennen. Ook moet ge in theorie rekening houden met de balhoofdbuis. Bij een kleinere maat gaat ge misschien meer spacers moeten gebruiken, wat niet meteen het mooiste resultaat geeft.
Volgens mij is een goede positie belangrijker dan het uizicht... Een toren van spacers kan opgelost worden door een stuurpen met meer rise
Zelf heb ik bij aankoop ook alleen gekeken naar de maat, maar misschien was ik qua bovenbuis inderdaad beter met een maat kleiner. Uitmeten is inderdaad de beste oplossing, met wrenchsience zit je al op de goede weg
EDIT: met een zadelpen zal je er meestal wel komen, zadelpennen gaan tot 480 mm (en langer?), stuurpennen daarentegen, de langste die ooit geweten heb is 16 cm (maar ik vraag mij af hoe dat dan stuurt...)
Zelf heb ik bij aankoop ook alleen gekeken naar de maat, maar misschien was ik qua bovenbuis inderdaad beter met een maat kleiner. Uitmeten is inderdaad de beste oplossing, met wrenchsience zit je al op de goede weg
EDIT: met een zadelpen zal je er meestal wel komen, zadelpennen gaan tot 480 mm (en langer?), stuurpennen daarentegen, de langste die ooit geweten heb is 16 cm (maar ik vraag mij af hoe dat dan stuurt...)