rohloff
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 18
- Lid geworden op: vr 30 sep 2005 20:35
- Rijdt met: Cannondale Chase, Rize 4, F3
Cannondale heeft een fiets met een rohloff-versnellingsnaaf. De badboy maar je betaalt er ook veel geld voor 3200€ om exact te zijn.
http://gb.cannondale.com/bikes/08/ce/model-8BSR.html
http://gb.cannondale.com/bikes/08/ce/model-8BSR.html
Bedankt voor uw reactie , om preciezer te zijn omtrent de opbouw van de fiets , de zgn koersfiets maar dan één van een robuuster soort ( stalen frame ) met behoud van de race-stuurbocht , er zijn oplossingen voor montage van de rohloff-shifter te vinden . Ik begrijp dat dit hier een mountainke forum is maar zie je me afkomen met deze vraag bij de een forum voor racefietsers . Ik zoek dus een constructeur fietsenmaker die dit ziet zitten , frame bouwen op maat voor inbouw rohloff maar dan één in Belgie , in Duitsland en Nederland zijn er nogal wat die dit doen maar dat is niet meer bij de deur . ter info voor geinterreseerden merken in NL en D zijn . http://www.m-gineering.nl/index.htm of http://www.marschall-framework.de/raede ... hloff.html of http://www.noell-fahrradbau.de/ of http://www.avaghon.nl/ bij deze laatste kijken bij maatwerk racerandoneur . Nogmaals bedankt voor de reactie . grts[/img]
- VoodooChile
- Mountainbiker
- Berichten: 32
- Lid geworden op: di 03 jul 2007 07:30
- Rijdt met: Cube LTD SL
Bericht door VoodooChile »
ik denk dat cameleonbikes (schrijfwijze kan fout zijn) cannondale én rohloff dealer is... zoek maar wat rond op internet.PS schreef:Bedankt voor uw reactie , om preciezer te zijn omtrent de opbouw van de fiets , de zgn koersfiets maar dan één van een robuuster soort ( stalen frame ) met behoud van de race-stuurbocht , er zijn oplossingen voor montage van de rohloff-shifter te vinden . Ik begrijp dat dit hier een mountainke forum is maar zie je me afkomen met deze vraag bij de een forum voor racefietsers . Ik zoek dus een constructeur fietsenmaker die dit ziet zitten , frame bouwen op maat voor inbouw rohloff maar dan één in Belgie , in Duitsland en Nederland zijn er nogal wat die dit doen maar dat is niet meer bij de deur . ter info voor geinterreseerden merken in NL en D zijn . http://www.m-gineering.nl/index.htm of http://www.marschall-framework.de/raede ... hloff.html of http://www.noell-fahrradbau.de/ of http://www.avaghon.nl/ bij deze laatste kijken bij maatwerk racerandoneur . Nogmaals bedankt voor de reactie . grts[/img]
- Wowtre
- Mountainbiker
- Berichten: 484
- Lid geworden op: ma 06 sep 2004 12:48
- Rijdt met: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL
- Contacteer:
Ik heb ook wat rondgezocht naar belgische framebouwers en ik heb uiteindelijk een Rohloff OEM frame laten bouwen bij Hilset. Het was wel Ti frame voor mountainbike, maar je kan er perfect een race frame laten maken ook, het frame laat hij wel in china bouwen.
voordeel van Ti is dat het lichter en steviger is dan staal ... uiteraard wel iets duurder
waarom wil je perse een koersstuur? dan moet de Rohlof schakelaar op zo'n knop aan je stuurbuis staan, met een flatbar zit de rohloffschakelaar perfect klaar om de schakelen, er bestaan koersremhendels voor flatbars dus dat kan
voordeel van Ti is dat het lichter en steviger is dan staal ... uiteraard wel iets duurder
waarom wil je perse een koersstuur? dan moet de Rohlof schakelaar op zo'n knop aan je stuurbuis staan, met een flatbar zit de rohloffschakelaar perfect klaar om de schakelen, er bestaan koersremhendels voor flatbars dus dat kan
dank u wowtre voor uw reactie , waarom race frame met rohloff ? het lijkt me gewoon het ideale versnellingsapparaat , het schakelen moet dan inderdaad gebeuren met zo'n aanbouwstukje aan de stuurpen of de headset maar vroeger werd geschakeld met hendels op de onderbuis . Nog een reden , ik wil een stevige fiets daarom denk ik aan een goed cromoframe of zoals u voorstelt een TI , Ik heb al eens een mail gestuurd naar hilset maar geen reactie gekregen .
Nog waarom raceframe en stuur ? de fiets kan vrij sober gehouden worden , de essentie van fietsen dus , en het moet toch machtig zijn bv de mont ventoux op te fietsen met een draaitje omhoog of omlaag terwijl je voor en achter je de derailleurs hoort kraken ?
Nog waarom raceframe en stuur ? de fiets kan vrij sober gehouden worden , de essentie van fietsen dus , en het moet toch machtig zijn bv de mont ventoux op te fietsen met een draaitje omhoog of omlaag terwijl je voor en achter je de derailleurs hoort kraken ?
- Wowtre
- Mountainbiker
- Berichten: 484
- Lid geworden op: ma 06 sep 2004 12:48
- Rijdt met: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL
- Contacteer:
Ik denk dat Luc (Hilset) met verlof is ...PS schreef:dank u wowtre voor uw reactie , waarom race frame met rohloff ? het lijkt me gewoon het ideale versnellingsapparaat , het schakelen moet dan inderdaad gebeuren met zo'n aanbouwstukje aan de stuurpen of de headset maar vroeger werd geschakeld met hendels op de onderbuis . Nog een reden , ik wil een stevige fiets daarom denk ik aan een goed cromoframe of zoals u voorstelt een TI , Ik heb al eens een mail gestuurd naar hilset maar geen reactie gekregen .
Nog waarom raceframe en stuur ? de fiets kan vrij sober gehouden worden , de essentie van fietsen dus , en het moet toch machtig zijn bv de mont ventoux op te fietsen met een draaitje omhoog of omlaag terwijl je voor en achter je de derailleurs hoort kraken ?
Je kan het raceframe ook met een recht stuur afmonteren, daar bestaan aangepaste race remhendels voor, dan zit je Rohloff schakelaar goed bereikbaar. De montage op een raceframe is een specialleke denk ik, op een standaard MTB-frame wordt gebruik gemaakt van de diskbrake montage gaten om de rohloff vast te zetten. Als je een custom frame laat maken kan je links zo'n Rohloff OEM uitvalpat late zetten, dat is het gemakkelijkst verder moet je beslissen of je een eccentrische as neemt of een kettingspanner. Ook speciaal wordt het vastzetten van de kabels, normaal doe je dit met een nok op de v-brakes, maar als koersremmen steekt gaat dat niet en moet je een speciale laten plaatsen onder de juiste hoek
dit is de mijne
maar eigenlijk is die wat te groot gemaakt (die chinezen hadden het niet helemaal door), op de fietsen van idworks vind je een mooiere:
Wat die ventoux betreft het voordeel van het schakel gemak zal daar wat minder doorwegen en vergeet niet dat de Rohloff 0.5kg zwaarder is dan een "open systeem" dat is geen probleem bij XC maar in een lange klim zal dat misschien wel een nadeel geven ... de lichtere versie zit er wel aan te komen in 2009 dus tegen dat je frame klaar is is dat ook geen punt meer
maar voor de rest heb je gelijk de Rohloff is het ideale versnellingsapparaat
Laatst gewijzigd door Wowtre op za 30 jul 2011 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
wowtre , bedankt voor je info , ik heb ondertussen ook al eens rondgeneusd bij idworks , sublieme afwerking zoals je op de foto toevoegde maar deze zit niet in de richting waar ik zoek , ik ben de laatste paar keer blijven hangen op de site van ; vannicholas met titaniumframes zij hebben een model met recht stuur de amazonrohloff , de frames lijken me zeer fijn afgewerkt , interessant is dat zij een aantal zaken in de aanbieding hebben waaronder enkele mountainbikes al of niet met rohloff
- Wowtre
- Mountainbiker
- Berichten: 484
- Lid geworden op: ma 06 sep 2004 12:48
- Rijdt met: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL
- Contacteer:
die amazonrohloff lijkt me idd het perfecte frame voor jou
ze passen trouwens hetzelfde rohloff montage systeem toe als idworks, wel met een bushnell EBB, beter kan alleen door een goede custom framebouwer, ik vind mijn oplossing met de kabels langs boven nog net iets mooier/beter en de softtail geeft een extra rijcomfort
ze passen trouwens hetzelfde rohloff montage systeem toe als idworks, wel met een bushnell EBB, beter kan alleen door een goede custom framebouwer, ik vind mijn oplossing met de kabels langs boven nog net iets mooier/beter en de softtail geeft een extra rijcomfort