HAYES HFX9 ervaring ?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
wee
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 22 mei 2006 22:43

HAYES HFX9 ervaring ?

Bericht door wee »

ik zou schijfremmen hayes hfx9 willen kopen , wie heeft heermee ervaring , goed of niet ?
ik zou ze op een epic willen monteren , is er dan geen probleem met het brain ?
Gebruikersavatar
van_hoof
Mountainbiker
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 25 sep 2005 18:33
Rijdt met: Specialized Epic, Trek 8500
Contacteer:

Bericht door van_hoof »

bij de zoekfunctie vind véél info hoor:

klik
The OM
Mountainbiker
Berichten: 901
Lid geworden op: di 13 jun 2006 13:49
Rijdt met: Trek 4300

Bericht door The OM »

Hayes Nine zijn een zeer veilige keuze.. Minimum onderhoud, goeie remkracht, eenvoud siert.
Persoonlijk een van mijn favoriete (schijf)remmen.

(hoewel ik nog altijd de voorkeur geef aan een lekker setje Avid Single Digit Ultimate V-brakes 8) )
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

Jep, hayes is ook bij mijn favos. Bombproof (voor een schijfrem), veel power, goed te doseren, simpel, geen franjes, gewoon werken. Denk dat er wel een reden is dat het ondertussen zowat de oudste rem op de markt is.
Gebruikersavatar
FantaDHrider
Mountainbiker
Berichten: 2322
Lid geworden op: wo 25 okt 2006 22:34

Bericht door FantaDHrider »

Hubertje schreef:Jep, hayes is ook bij mijn favos. Bombproof (voor een schijfrem), veel power, goed te doseren, simpel, geen franjes, gewoon werken. Denk dat er wel een reden is dat het ondertussen zowat de oudste rem op de markt is.
yup al 10 jaar het zelfde gebleven,ze hebben met Harley davidson bij de motorkant van hayes,de hayes hfx9 helemaal in chrome verwerkt met carbon remhendels vanwege het 10 jarig bestaan van hayes in de mtb industrie.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wimbeest
Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: di 08 aug 2006 20:27
Rijdt met: Santa Cruz Nomad

Bericht door Wimbeest »

In vergelijking met mijn Formulas vond ik de Hayes 9 weinig doseerbaar. Ik had soms het gevoel dat het een keuze was tussen niet remmen of volledig stilstaan. Volgens mij goed voor te dirten of dergelijke, maar als je goed wil doseren (wat volgens mij toch nodig is bij xc) dan zou ik een andere rem zoeken.
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

Wimbeest schreef:In vergelijking met mijn Formulas vond ik de Hayes 9 weinig doseerbaar. Ik had soms het gevoel dat het een keuze was tussen niet remmen of volledig stilstaan. Volgens mij goed voor te dirten of dergelijke, maar als je goed wil doseren (wat volgens mij toch nodig is bij xc) dan zou ik een andere rem zoeken.
Idd, die ervaring heb ik er ook mee... Als ik ze vergelijk met m'n juicy 7, of met xtr schijfkens of martha's, vind ik ze het minst goed doseerbaar.
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

Beetje olie aan de remschijf doen kan wonderen doen!


Met de carbonnen hendels vind ik de Hayes wat flauwtjes remmen, met de gewone zijn ze ok....(denk dat het carbon wat flext.)
IceCube
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: vr 07 jul 2006 08:45
Rijdt met: Cube Ltd Race, full XT, Reba, Avid Elixir 9, Mavic CrossTrail, NN/RR

Bericht door IceCube »

El Perro Diablo schreef:Beetje olie aan de remschijf doen kan wonderen doen!
Het wonder zal zijn dat je met je smikkel tegen de eerstvolgende boom plakt !
Wie doet er nu olie aan zijn schijven #-o #-o #-o
The OM
Mountainbiker
Berichten: 901
Lid geworden op: di 13 jun 2006 13:49
Rijdt met: Trek 4300

Bericht door The OM »

Swannie schreef:
Wimbeest schreef:In vergelijking met mijn Formulas vond ik de Hayes 9 weinig doseerbaar. Ik had soms het gevoel dat het een keuze was tussen niet remmen of volledig stilstaan. Volgens mij goed voor te dirten of dergelijke, maar als je goed wil doseren (wat volgens mij toch nodig is bij xc) dan zou ik een andere rem zoeken.
Idd, die ervaring heb ik er ook mee... Als ik ze vergelijk met m'n juicy 7, of met xtr schijfkens of martha's, vind ik ze het minst goed doseerbaar.
Qua prijs zijn ze dan ook niet vergelijkbaar he...
Plaats reactie