Achtervering epic vervangen/upgraden ?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Ivo L
Mountainbiker
Berichten: 456
Lid geworden op: vr 16 jan 2004 17:05
Rijdt met: Canyon Exceed

Achtervering epic vervangen/upgraden ?

Bericht door Ivo L »

Ik ben een tevreden bezitter van een Epic 2003 (eerste model).

Ik vraag me af of er hier mensen zijn die hun achtervering ge-upgrade hebben naar een nieuwe fox, met meer instelmogelijkheden en met de mogelijkheid om steeds rond te rijden met "open" vering, kwestie van op lange ritten "comfortabeler" te rijden.

Mijn LBS heeft contact opgenomen met SABMA, zij zeggen dat je de oude achterdemper kunt inruilen voor een nieuwe FOX mits opleg van 350 eurootjes :-?

Doen of nog wat (veel) meer opleggen en een nieuwe EPIC kopen ?
Gebruikersavatar
Dr.Gonzo
Mountainbiker
Berichten: 3310
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 18:16
Rijdt met: Santa Cruz / Commencal / Niner

Bericht door Dr.Gonzo »

Heb hier ook al aan gedacht maar wist niet dat er zoveel moest worden bijgegelegd.
Dan pas ik nog even!
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

't Is inderdaad veel geld, maar die demper is dan ook heel wat beter.
Rijdt veel aangenamer, en op de "trail" stand wordt de Epic plots een zalige trailbike 8)
Gebruikersavatar
Brainjumper
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 07 feb 2003 22:11
Rijdt met: SPEC. FSR XC

Bericht door Brainjumper »

Impliceert deze upgrade een geheel nieuwe achterdemper in ruil voor de oude ? Immers als dit zo zou zijn en ge wacht met upgrade tot de oude aan een onderhoudsbeurt toe is, bedraagt de kost ervan slechts € 350,00 min de uitgespaarde onderhoudskost voor de oude. Iemand die hierop het antwoord weet ?
Ivo L
Mountainbiker
Berichten: 456
Lid geworden op: vr 16 jan 2004 17:05
Rijdt met: Canyon Exceed

Bericht door Ivo L »

Impliceert deze upgrade een geheel nieuwe achterdemper in ruil voor de oude ? Immers als dit zo zou zijn en ge wacht met upgrade tot de oude aan een onderhoudsbeurt toe is, bedraagt de kost ervan slechts € 350,00 min de uitgespaarde onderhoudskost voor de oude. Iemand die hierop het antwoord weet ?
Ja, dat was ook hetgene mijn LBS voorstelde, wachtten tot jaarlijkse onderhoudsbeurt en dan ruilen.
The OM
Mountainbiker
Berichten: 901
Lid geworden op: di 13 jun 2006 13:49
Rijdt met: Trek 4300

Bericht door The OM »

Gewoon nekeer ne nieuwe velo lijkt mij de plezantste (ook wel duurste) oplossing :-D
Plaats reactie