Schijfremmen XTR vs Hope Mini's

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Berichten: 2896
Lid geworden op: di 02 jan 2007 18:19
Rijdt met: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Contacteer:

Schijfremmen XTR vs Hope Mini's

Bericht door Steven vd Eynde »

Heb een nieuw kader besteld en die kan enkel uitgerust worden met schijfremmekes. Ik heb 2 modellen in mijn gedachten, namelijk Shim XTR of de Hope Mini. Het spijtige aan de Hopes is dat ik dan niet langer met Dual Control kan rijden. Rij daar al een kleine 2 jaar mee (eerst XT en dan XTR) en da heeft me nog nooit in de steek gelaten. Op da vlak heeft Shimano een streepje voor, maar op het vlak van design vind ik de Hopes wel hot. Wa denken jullie ervan? Try to convince me...
madrista666
Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 13:33
Rijdt met: On One 45650B, YT Tues 2.0, Liteville 301

Bericht door madrista666 »

ahhh de steven zie, en hoe ist daar thuis?
zijn beide super remmekes hé, ik heb me de hope's al een tijdje geleden besteld, k ben erop aan het wachten zie, is toch nog exclusiever hé
Gebruikersavatar
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Berichten: 2896
Lid geworden op: di 02 jan 2007 18:19
Rijdt met: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Contacteer:

Bericht door Steven vd Eynde »

slecht! dienen klierkoorts begint me mijn kl**** uit te hangen. gaat een tijdje in mijn lijf hangen. bye bye conditie. is wel een goei vermageringskuur. zijn al e paar kilookes af. ga nog beter kunnen klimmen nu. zit ook nog me een bijkomende virale infectie. waarschijnlijk ewa te weinig Leffe gedronken de laatste maanden; das nie zo goed he tegen de microben... :evil: weer antibiotica en voedingssupplementen slikken (geen doping!!)

terug on-topic: als de Hopes binnen zijn, kom ik es zien of als uwe velo nog is opt werk geraakt.
madrista666
Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 13:33
Rijdt met: On One 45650B, YT Tues 2.0, Liteville 301

Bericht door madrista666 »

normaal moeten ze gaan binnen komen, k heb de mini's floated en blauw genomen met stalen kabel. k zal hem dan nog is meenemen

off topic: k heb da ook al gehad, is vermoeiend hé zo'n klierkoorts
Gebruikersavatar
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Berichten: 2896
Lid geworden op: di 02 jan 2007 18:19
Rijdt met: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Contacteer:

Bericht door Steven vd Eynde »

niemand die de vergelijking kan maken tussen beide systemen? :roll:
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

@Madrista: Hou er rekening mee dat hope niet het snelste bedijf is qua leveringstermijn. Ik heb maar liefst anderhalve maand moeten wachten op mijn bestelling.

De blokken zijn nu ingereden. En na de eerste tocht stond ik al versteld van hun progressieve werking.
Voor deze reed ik met Shimano XT en Avid Juicy7 maar na één rit merk ik al dat de Hope remmen toch topkwaliteit leveren.

Eén subjectief gegeven is dat ik vroeger altijd met 160mm reed en nu met 183mm van voor.

@Steven: Ik zou dus voor Hope gaan. Over het remgedrag van XTR spreek ik mij niet uit daar ik er geen ervaring mee heb. Het grote nadeel aan die schijfremmen vind ik de opening bovenaan waar de remblokjes insteken. In dat gat komt redelijk vlug modder in te zitten waardoor de schijven vlugger slepen.
Op mijn XT's plakte ik die steeds dicht met tape omdat te voorkomen.
Bij Hope is de bovenkant nagenoeg dicht en dit voorkomt dit probleem.
Verder vind ik de Hopeschijven veel mooier ogen.

Succes met jou keuze. :wink:
Gebruikersavatar
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Berichten: 2896
Lid geworden op: di 02 jan 2007 18:19
Rijdt met: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Contacteer:

Bericht door Steven vd Eynde »

Tja, die opening bovenaan was me inderdaad al opgevallen... ook al ben ik een leek op het vlak van schijfremmen. En beginnen af te plakken met tape is mss wel goed gevonden, maar toch ook nie alles he. Heb zo hier en daar al ne keer rondgevraagd en ik denk da den balans eerder in het voordeel van Hope begint over te hellen. Mijn lbs heeft het gisteren toch ook afgeraden, ook al verkoopt die geen Hope maar Avid.
Want slijpende remblokken of schijven, bah. Heb eens een moddertocht samen gereden met iemand en die zn schijven waren aant slijpen, niet te doen. Das om stekezot te worden. Geluk dat het maar 47 km was...
Ze staan idd wel beeldig op uw Rush. Thx voor de tips.
Gebruikersavatar
pr023473
Mountainbiker
Berichten: 490
Lid geworden op: za 17 jan 2004 10:31
Rijdt met: specialized s-works carbon HT en epic carbon
Contacteer:

Bericht door pr023473 »

Ik heb zowel met xt,xtr,mono mini's,magura louise,haeys schijfremmen gereden en de louisekes bevallen mij het best.
Ik zeg niet dat de andere niet deugen hoor, vere van,maar persoonlijk vindt ik dus de louise het beste voor mij.
Qua desing zijn de hopes de mooiste dan wel.
Maar jij rijdt graag met de dual control lees ik, dus zal het moeilijk worden om een keuze te maken.
Aan de andere kant de prijs,ik heb al xtr schijfremmen(2003) zien liggen voor 250 euro en dat is voor de ganse set(voor+achter).
Vroeger koste dat al gauw zo'n 500 à 600 euro.
Als je mini's wil steken moet je natuurlijk ook schiftrs hebben,maar daar is keuze genoeg in he.
Veel succes met je keuze.
madrista666
Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 13:33
Rijdt met: On One 45650B, YT Tues 2.0, Liteville 301

Bericht door madrista666 »

@ nebraz

ze staan al op den bike, denk ergens dat ik 3 weken heb moeten wachten, dus ik zal redelijk sjans gehad hebben!!!
Ze zijn echt superschoon!!!! =D> =D> =D> en remmen super
Gebruikersavatar
dr paaj
Pro
Berichten: 762
Lid geworden op: do 10 feb 2005 13:38
Rijdt met: plastikfantastik discostik
Contacteer:

Bericht door dr paaj »

Ik rij al jaar en dag met Hope en heb er nooit mijn twijfels bij gehad. Ik heb ook dual control gehad en dat beviel mij ook goed, maar de xtr vielen mij tegen.

Een vriend van me vindt de hopes ook beter dan zijn xtr's en we wisselen geregeld van bike(2 turners not enough)

De nieuwe hopes zijn nog beter denk ik, ik vind het jammer dat ik nu ga verbouwen en dus niet even een nieuw remmetje ga steken. :roll:
Plaats reactie