Mavic Crossmax SL te 'slap'?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gast

Mavic Crossmax SL te 'slap'?

Bericht door Gast »

Hallo bikers,

Ik zit met het volgende probleem. Ik weeg net onder de 80kg en heb het afgelopen jaar serieus geïnvesteerd in nieuw materiaal. Specialized S-Works Epic carbon met daarbij ook een Crossmax SL wielsetje. Geen schijfremmen, maar Magura HS33 brakes.
Alles bolt perfect ... heel content van fiets en al, MAAR ... in tegenstelling tot mijn vorige fiets waarbij ik ook de Crossmax SL wielset had, maar dan in combinatie met schijfremmen heb ik nu het probleem dat iedere keer mijn remmen tegen de velgrand slepen als ik na een bocht rechtstaand terug wil 'optrekken' of bergop rechtstaand wil klimmen en van links naar rechts schommel.
Waarschijnlijk doordat de Crossmax SL wielset iets té licht is voor mijn 79kg? Heeft iemand hier op het forum nog dergelijke ervaringen mee.
Ik heb nu mijn remblokjes iets verder uit mekaar gezet zodat er meer spatie tussen velg en remblokjes zit, maar ik vind het eigenlijk niet zo plezant als ik mijn remmen zo ver moet dichtknijpen vooraleer ik kan remmen.
Wat is volgens jullie de oplossing? Mijn dure nieuwe Crossmax SL's inruilen voor goedkopere maar stijvere Crossmax XL's of iets dergelijke waarbij ik stevigere spaken heb?
Gebruikersavatar
philcore
Mountainbiker
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 13:21
Rijdt met: Canyon AL9.0
Contacteer:

Bericht door philcore »

Klein vraagje? met wat voor vork rijd je?
wasbeer2006
Mountainbiker
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 31 mar 2006 10:22
Rijdt met: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Bericht door wasbeer2006 »

Dat heb je altijd een beetje. Ik heb de Xl's die hebben het! Mijn vriendin heeft een dt 4.1 velg en heeft het ook. Je hoort het bij een ceramische rand ook sneller. Ik heb het alleen voor bij sturen en staan.

Ik kan met niet voorstellen dat er lichte velgen zijn (onder de 1600gr) die dat niet hebben.

Maar de vork wil ik ook wel graag even horen!!
Gebruikersavatar
absalon
Mountainbiker
Berichten: 1845
Lid geworden op: do 24 aug 2006 17:43
Rijdt met: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt
Contacteer:

Bericht door absalon »

ik vermoedt ne fox omwille dat het om ne sspecialized gaat
Gebruikersavatar
philcore
Mountainbiker
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 13:21
Rijdt met: Canyon AL9.0
Contacteer:

Bericht door philcore »

Kan ook ne pace hebben ofzo. :wink:
Misschien dat hij met een SID reed. Daar klagen wel meer mensen over qwa stijfheid (waaronder ik ook) :(
Ik vind ook dat ze iets te flexxie zijn.
Gebruikersavatar
Core
Mountainbiker
Berichten: 487
Lid geworden op: za 29 mei 2004 17:40
Rijdt met: Canyon Torque FRX 9.0
Contacteer:

Bericht door Core »

ik reed vroeger met een carbonne vaste vork , avid sl's en crossmax sl's en mijn schuurden niet of bijna niet maar dit was toch wel uitzonderlijk
ik woog toen 70-75kg dus te slap zijn ze zekers niet :)
check bike maar even vr foto
Gebruikersavatar
H-rock
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 18 aug 2002 02:00
Rijdt met: Merida HFS 5500 ; Commençal VIP N+UTS 2 ; Scott Endorphin Team Issue

Bericht door H-rock »

Sinds ik overgestapt ben van zelfgemaakte wielen (XTR-naaf, DT-Swiss Spaken en Mavic517 velgen) naar crossmax heb ik hetzelfde voor.
Het is niet echt storend maar de blokjes 'likken' aan de velg bij acceleren of bij het klimmen. (Voornamelijk in de modder valt dat op). Ikzelf weeg rond de 69 kg.
wannesvda
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: vr 23 jun 2006 14:24
Rijdt met: Cube Reaction black 2006
Contacteer:

Bericht door wannesvda »

Hm, als ik dat hier allemaal lees, zakt de moed mij al in de schoenen... Ben 1m92 en weeg een goeie 88kg, dus als jullie al problemen hebben met dergelijke wielen...
Een upgrade is nu nog niet aan de orde, maar ik zat toch al stiekem te kijken naar zo'n mooie wielset. Dat zal dus niets worden...

Ik blijf dit topic dus met grote interesse volgen!
Gebruikersavatar
Core
Mountainbiker
Berichten: 487
Lid geworden op: za 29 mei 2004 17:40
Rijdt met: Canyon Torque FRX 9.0
Contacteer:

Bericht door Core »

crossmax xl of enduros voor u dan eh :)
Gebruikersavatar
easyrider
Mountainbiker
Berichten: 172
Lid geworden op: ma 25 apr 2005 20:10
Rijdt met: Cube reaction

te slap ?

Bericht door easyrider »

Gekopieerd van futurum.com

Mavic
Crossmax UST SL(9008044)
Topmodel wielset. Dit wiel heeft alles in zich en de beste rij eigenschappen die u zich kunt wensen. (tot 100 kilogram lichaamsgewicht). meer informatie
voorraad: ja

Dus ja ???
Plaats reactie