MAGURA RONIN 80

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Master of puppets
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 04 nov 2005 09:00
Rijdt met: OLYMPIA F1 XX1 Eagle, OLYMPIA BULLET XX1, OLYMPIA EGO-X FORCE CX

MAGURA RONIN 80

Bericht door Master of puppets »

Iemand hier ervaring mee of iets?
Gebruikersavatar
van_hoof
Mountainbiker
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 25 sep 2005 18:33
Rijdt met: Specialized Epic, Trek 8500
Contacteer:

Bericht door van_hoof »

hier al eens gekeken? => http://www.mountainbike.be/forum/search ... de=results

ook wel de zoekfunctie genaamd.
Master of puppets
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 04 nov 2005 09:00
Rijdt met: OLYMPIA F1 XX1 Eagle, OLYMPIA BULLET XX1, OLYMPIA EGO-X FORCE CX

Bericht door Master of puppets »

heb ik inderdaad al gedaan, de naam wordt wel dikwijls vernoemd maar er wordt meer over andere vorken gesproken als over de ronin zelf... de reacties waren ook merendeel van vorig jaar.. daarmee..
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Bericht door Byorka »

Ik heb de ronin sinds maart/april. Ik heb er verschillende marathons in de ardennen meegefietst. Hij heeft dus al redelijk wat moeten trotseren. Ik vind het een geweldige vork. Niet voor iemand die de oneffenheden op de vlakke mtb paden weg wil poetsen maar meer voor het stevigere werk. Het is een stijve vork die zwaar werk goed af kan. Hij doet zijn werk goed en geeft je altijd het gevoel dat je alles onder controle hebt. Hoe erg het naar beneden stuitert maakt niet uit.
Ik vind hem top.
Gebruikersavatar
Kristof.
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: wo 19 mar 2003 13:19
Rijdt met: Radon zr race black,lx-xt-xtr, Ronin, HS 33
Contacteer:

Bericht door Kristof. »

Jep, ben er ook tevreden over.
Pompt nauwelijks als je recht op de trappers staat.
Alleen ietsje prul werk met de instelling maar voor de rest ok.
Ze zou wel voor de iets zwaardere rijders zijn dus als je een pluimgewichtje bent kan je beter naar een andere uitkijken.
Gebruikersavatar
Deefke
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 07 feb 2005 21:04
Rijdt met: Canyon nerve al 9.9, BMC Teamelite 02

Bericht door Deefke »

Heb een Ronin 80 sinds mei en ben er zeer tevreden over al weeg ik nog geen 70 kg. Zoals Byorka zegt strijkt hij niet alles plat maar om er heftig tegen aan te vliegen met af en toe een afdalling is hij zeker aan te raden. De fiets blijft altijd onder controle wat niet het geval was met mijn vorige vork.
De vork is ook heel stevig, de remblokjes die soms tegen de velg vooraan sleepten bij het nemen van bochten is verleden tijd voor mij.
Enige minpunt misschien is het instelwerk, maar eens dit in orde is de werking super.
Master of puppets
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 04 nov 2005 09:00
Rijdt met: OLYMPIA F1 XX1 Eagle, OLYMPIA BULLET XX1, OLYMPIA EGO-X FORCE CX

Bericht door Master of puppets »

OK, al bedankt voor de info !!! =D>
Ikzelf weeg +/- 63kg maar ik schakel nu over naar schijfremmen en ze hebben mij verteld dat ne SID daar slecht tegen kan door zijn dunnere "shaften" (28 mm) en er zo snel speling komt op de bussen / dichtingen..

mijn rijstijl is mss wel vrij agressief (als ik er voor ga dan ga ik er ook voor :evil: -> knallen dus) mijn prioriteiten liggen bij gewicht en duurzaamheid, verder nog een lock-out met remote.. (die zou ook problemen kennen bij de SID's),
mijn vorige vork was een MARZOCCHI MARATHON SL '05 -> heel content van alleen geen lock-out.. :cry: en iets te veel travel..

ik twijfel nu nog tussen de REBA WC / Team, RONIN 80 en de ZOCHHI' Marathon sl '06..
Gebruikersavatar
Teze
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: di 30 mei 2006 12:38
Rijdt met: diene zwarte Cube Reaction
Contacteer:

Bericht door Teze »

Den Oli rijdt ook me die Ronin. Het zou een understatement zijn om te zeggen dat hij gewoon snel naar beneden rijdt. (lees dus als vliegen). Idd een stijvere vork voor het zwaardere Ardennenwerk.

Ken de Oli zijn exact gewicht ni, ma denk rond de 70kgs
Gebruikersavatar
Teze
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: di 30 mei 2006 12:38
Rijdt met: diene zwarte Cube Reaction
Contacteer:

Bericht door Teze »

Teze schreef:Den Oli rijdt ook me die Ronin. Het zou een understatement zijn om te zeggen dat hij gewoon 'snel' naar beneden rijdt. (lees dus als vliegen). Idd een stijvere vork voor het zwaardere Ardennenwerk.

Ken de Oli zijn exact gewicht ni, ma denk rond de 70kgs
Plaats reactie