Crank Brothers Eggbeaters SL

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
#1 Thomas
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 14 mei 2006 20:39
Rijdt met: Trek 6500 Disc

Bericht door #1 Thomas »

Eindelijk mtb schoenen in het oog.

Passen de plaatjes van de eggbeaters op sidi schoenen(blaze black)?

Thanx Tho
Gebruikersavatar
DarkStar
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: zo 07 mei 2006 20:58
Rijdt met: Viper TR3.0 X.9/X.0/X-gen

Bericht door DarkStar »

Thomas01 schreef:Eindelijk mtb schoenen in het oog.

Passen de plaatjes van de eggbeaters op sidi schoenen(blaze black)?

Thanx Tho
Als deze schoenen voorzien zijn om plaatjes te bevestigen met 2 gaatjes: JA (indien SPD past, passen eggbeater plaatjes ook :wink: )
The OM
Mountainbiker
Berichten: 901
Lid geworden op: di 13 jun 2006 13:49
Rijdt met: Trek 4300

Bericht door The OM »

authentic biker schreef:
Thomas01 schreef: Kan je hier ook zulke plastieken plaatjes voor kopen om met gewone schoenen te rijden zoals bij spd?
Nog nooit gezien.
probeer anders eens met de shimano plaatjes.. erg veel verschil zit er niet op denk ik.

en als je echt creatief wil zijn => koop een setje crank-bro plaatjes en schroef die op een aluminium plaatje.
op die aluminium plaatjes plak je dan langs de andere kant een lapje rubber voor grip.

zo maak je zelf de 'tussenstukken' of hoe je ze ook moet noemen (die plastik platformpjes om met gewone schoenen te rijden).
of het werkt.. geen idee... maar het valt te proberen...

wees creatief met wat ge hebt he :-D
Gebruikersavatar
Quadrifoglio
Mountainbiker
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 23 dec 2002 12:23

Bericht door Quadrifoglio »

Toen ik de laatste keer CB's kocht zaten er zo platieken opzet pedalen bij. Bij barracuda was dat, kan wel meer dan een jaar geleden zijn...
Gebruikersavatar
devil biker
Mountainbiker
Berichten: 2500
Lid geworden op: do 18 mei 2006 19:44
Rijdt met: cube ltd team , trek top fuel 8 2010
Contacteer:

Bericht door devil biker »

heb bij mijne mtb klikpedalen crankbrothers egg beater c bij gekregen, en de plastieke plaatjes voor met gewone schoenen erbij (waarvan ik er al eentje int bos ben kwijtgespeeld).
hoop dat t goede pedaaltjes zijn :)
ma zonder die plaatjes kunde met stevige schoenen ook rijden en deze of volgende week komen de klikschoenen :-D

groetels
Gebruikersavatar
DarkStar
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: zo 07 mei 2006 20:58
Rijdt met: Viper TR3.0 X.9/X.0/X-gen

Bericht door DarkStar »

devil biker schreef:heb bij mijne mtb klikpedalen crankbrothers egg beater c bij gekregen, en de plastieke plaatjes voor met gewone schoenen erbij (waarvan ik er al eentje int bos ben kwijtgespeeld).
hoop dat t goede pedaaltjes zijn :)
ma zonder die plaatjes kunde met stevige schoenen ook rijden en deze of volgende week komen de klikschoenen :-D
Ik heb ondertussen de Eggbeaters SL's 2 maanden in gebruik en ik vind het een serieuze verbetering t.o.v het SPD-systeem (voor mij persoonlijk natuurlijk). Tot nu toe geen enkele keer per ongeluk uitgeklikt, en als ik effectief wil uitklikken gaat dat steeds even vlot!
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

Ze hebben juist van barracuda m'n stelletje eggbeater sl's geleverd. Nu staat id handleiding dat op de linkse pedaal op de "spindle" een merkteken L is om aan te geven welk het linkse en welk het rechtse pedaal is. Helaas vind ik nergens een L. Hebben ze 2 x een rechts pedaal geleverd? Weet iemand die deze pedalen ook heeft waar ik moet zoeken?

Thx
Gebruikersavatar
DDM
Mountainbiker
Berichten: 183
Lid geworden op: do 22 mei 2003 12:23
Rijdt met: Mountain Cycle Zen

Bericht door DDM »

kijk eens daar waar je de sleutel insteekt (in de opening zelf)
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

DDM schreef:kijk eens daar waar je de sleutel insteekt (in de opening zelf)
Nope, ook al gecheckt... nergens nix terug te vinden... Zou het kunnen dat de L en de R hetzelfde zijn?
Gebruikersavatar
DDM
Mountainbiker
Berichten: 183
Lid geworden op: do 22 mei 2003 12:23
Rijdt met: Mountain Cycle Zen

Bericht door DDM »

Probeer een voorzichtig naar voor toedraaiend op te vijzen. Anders kijk ik vanavond eens naar mijn egg-beaters en laat je iets weten. Mechanisch zijn ze gelijk maar ik weet het van de schroefdraad niet meer. Anders bel gewoon naar Barracuda. (laat mij iets weten hé :wink: )
Plaats reactie