Crankset FSA ???

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
master j
Mountainbiker
Berichten: 311
Lid geworden op: wo 03 aug 2005 01:39
Rijdt met: Scott Scale 900 RC 29", Cube 22" ;-)
Contacteer:

Bericht door master j »

Ik volg deze topic nu ook al enkele maanden, omdat ik van mijn huidig cranckstel, xt ht2, niet content ben. Heb er ongeveer 2000km mee gereden, in allerlei omstandigheden, en het is versleten; zowel lagers als alle tandwielen (rij dan nog met 3 kettingen, afwisselend he :lol: niet gelijktijdig)

Was van plan om een extralite aan te schaffen of een xtr of fsa carbon.
Uiteindelijk na het lezen van bovenstaande gekozen voor een goedkoop stel: FSA V-drive, met megaexo buitenlagers.

Eerste zicht; ziet er goed uit, alleen beetje zwaar, 960 gr.
Q-factor, volgens FSA 169mm, doch bij het niet monteren van de vulringen, en dat gaat bij pedalen met inbus bevestiging PDM 540, kan ik deze op 166 mm terugbrengen.
Mijn kniekes gaan blij zijn, xt heeft Q-factor van 175, XTR 168 mm.

Ga het volgende week monteren, dan zullen we ne keer kunnen testen of het stijf genoeg en slijtvast is. Hopelijk hou ik er geen kater aan over. :drunk:
Ghizz
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: za 30 apr 2005 13:06
Rijdt met: Giant XTC team

Bericht door Ghizz »

Ook al een tijdje dit topic aan het volgen,omdat het langzaam ook tijd voor een nieuw cranckset aan het worden is.
Hoe bevalt het KCNC cranckset nu?Al enige ervaringen?
Ziet er toch wel een zeer nice setje uit!! :drunk:
Gebruikersavatar
fets
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: do 15 jan 2004 18:57
Rijdt met: te veel....

Bericht door fets »

Dees crankske vind ik wel supergeil... denk da ik dees eens ga proberen

http://www.bike24.net/1.php?content=8;p ... 28b76287ac
Gebruikersavatar
bengie
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: do 01 jun 2006 12:19
Rijdt met: Kona King Kikapu :: RS Reba Race :: Sram X.0 - X.9 :: Crossmax SL :: Formula Oro K24 :: RF Evolve XC

Bericht door bengie »

RM schreef:Dees crankske vind ik wel supergeil... denk da ik dees eens ga proberen

http://www.bike24.net/1.php?content=8;p ... 28b76287ac
nog nix anders dan lovende kritieken gelezen over da crankstel.

De anti-chainsuck methodes die zijn toegepast op dit crankstel zijn de meest doeltreffende die ooit al geprobeerd zijn.
Traparm is aanpasbar van 170 mm naar 175mm

Een tandwiel vervangen zal ook geen goedkope aangelegenheid zijn
Gebruikersavatar
greenie
Mountainbiker
Berichten: 561
Lid geworden op: wo 07 apr 2004 18:09

Bericht door greenie »

RM schreef:Dees crankske vind ik wel supergeil... denk da ik dees eens ga proberen

http://www.bike24.net/1.php?content=8;p ... 28b76287ac
ik was zelf ook van plan die Magma te monteren, maar heb uiteindelijk voor de Oxale van Stronglight gekozen (iets goedkoper). Zit er nu een drietal weken en een paar ritten in de Morvan en Toscane op, en dat werkt perfect.

Wat die tandwielbladen betreft : dat zijn CT² tandwielbladen. Ik heb die op mijn Oxale laten steken (ter vervanging van de standaard tandwielbladen). Prijzen vallen best mee
Gebruikersavatar
Geronnimo
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 24 jul 2005 18:44
Rijdt met: Merida Matts sport 700
Contacteer:

Bericht door Geronnimo »

om in de sfeer te blijven. Mijn crancksetje van Deore is volledig naar de vaantjes. kraakt langs alle kanten en hij draait zelfs een beetje scheef (maar alles zit nog goed vast hoor). Wat is aan te raden? Ik gebruik regelmatig mijn fiets.
Ik dacht aan iets van FSA, omdat die er blits uitzien en denkik toch wel kwalitatief hoogstaand zijn. Of zijn er hier andere ervaringen: alle tips zijn welkom!
Joybiker
Mountainbiker
Berichten: 213
Lid geworden op: vr 03 jan 2003 00:45
Rijdt met: Thompson.
Contacteer:

Crankset FSA ???

Bericht door Joybiker »

Nog meer slecht nieuws over de FSA K-Force Mega-Exo cranks ??? 'k vind ze heel mooi staan op bepaalde bikes, dus daarom nog enorm aan 't twijfelen.......want 'k wil wel 'n goei stel cranks ook he, ze moeten niet alleen schoon zijn, maar ook degelijik....(neen, 'k heb dus nog altijd nie begrepen dat ze nie degelijk zijn, of 'k wil 't nie horen he :oops: :oops: )
Dus indien nog meer ervaringen, voel u vrij om 't lijstje hier nog aan te vullen :wink:

Groeten,

Joybiker
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Ik ben nu aan het experimenteren met mijn FSA crancks in combinatie met loctite 222 :roll:
Joybiker
Mountainbiker
Berichten: 213
Lid geworden op: vr 03 jan 2003 00:45
Rijdt met: Thompson.
Contacteer:

Crankset FSA ???

Bericht door Joybiker »

Nog vergeten daarstraks, waarom worden die Race Face Next LP's niet meer gemaakt :cry: :cry: Mocht er iemand nog zo'n zwart stel liggen hebben, grijs zou ook nog te doen zijn.... :P
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Re: Crankset FSA ???

Bericht door Swannie »

Joybiker schreef:Nog vergeten daarstraks, waarom worden die Race Face Next LP's niet meer gemaakt :cry: :cry: Mocht er iemand nog zo'n zwart stel liggen hebben, grijs zou ook nog te doen zijn.... :P
Op ebay.de staan die nog massaal te koop :wink:
Plaats reactie