Problemen met garantie Selle Italia

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Foempes
Mountainbiker
Berichten: 1325
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 12:15

Bericht door Foempes »

leve ... ombudsjan ... klant is koning ... (iet op VTM me ) Goedele ...
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Ander zadel gekocht, en hier verder zoeken tot er duidelijkheid is omtrent al die garantie-herrie :wink:

En dan zou een juridische uitspraak een zeer goed precedent kunnen zijn, maar... voor een zadel :-?
Gast

Bericht door Gast »

vind dat toch niet kunnen
ok tis maar een zadel
maar als er pakweg 2000 zadels zo stukgaan binnen zo'n korte tijd
en ze altijd de fout op de gebruiker schuiven
reken eens uit wat winst ze op zak steken
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Tja, misschien ben ik wel een "gemakkelijke" klant (lees:stoemerik).
Het moet al heel erg zijn vooraleer ik een klacht formuleer.
Misschien heeft het te maken met mijn job, waar ik regelmatig te maken
krijg met klachten van (al dan niet vaste) klanten.
Ik weet dus wel wat de fabrikanten/verkopers te horen krijgen en hoe vervelend
dat kan zijn, vooral als ze er zelf niets aan kunnen doen (in dit geval bvb de lijm die lost, dan ligt het probleem bij de soort lijm die gebruikt werd, en die wordt misschien aangekocht, niet geproduceerd in eigen beheer, enz...)

Maar ik begrijp je standpunt wel hoor NI, en ik weet wel dat je uit principe handelt, maar persoonlijk zou ik er geen spel van maken... that's me I suppose :wink:
Gomez
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 04 mei 2003 16:43
Rijdt met: Specialized Epic Marathon 2004
Contacteer:

Bericht door Gomez »

Lijkt me weer een duidelijk geval van garantie tot aan de deur. Van Eyck sport in Aalst is dus zo'n winkel. Ze mogen dan wel goedkoop zijn... het is nu wel duidelijk waarom aangezien garantie niet gegeven wordt. Daarnaast doen ze moeilijk over een zadel. De negatieve publiciteit kost ze meer. Hoe dom kun je dan zijn. [-X
De importeur is natuurlijk helemaal en drama. Die hebben het het commerciele besef van een garnaal.
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Het probleem ligt hier vooral bij ICC denk ik, van Eyck heeft me ondertussen 2 zadels vervangen, ICC daarentegen...

Misschien dat ik Eens een mailtje naar Italië moet sturen???
Gebruikersavatar
SOM epic ghost
Mountainbiker
Berichten: 981
Lid geworden op: wo 11 aug 2004 22:44
Rijdt met: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Contacteer:

Bericht door SOM epic ghost »

ik heb een zadel SLR trans am afgebroken gehad. gekocht bij bike-discount. teruggestuurd en 3 weken later lag er een nieuw. !!!!
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

SOM epic ghost schreef:ik heb een zadel SLR trans am afgebroken gehad. gekocht bij bike-discount. teruggestuurd en 3 weken later lag er een nieuw. !!!!
Gebroken is wel even iets anders dan leder dat lost...
Gast

Bericht door Gast »

Ik vind het inderdaad ee nzeer slechte zaak voor SI. "We weten niet waardoor het komt, dus is het geen garantie", inderdaad geen goede benadering van de klant. Dus de volgende persoon met hetzelfde probleem is weer de dupe. Of die lijm nu van hun of van een derde partij komt maakt in deze niks uit FilipFSR, zij zijn eindverantwoordelijke voor hun product. Of je hiervoor een precedent moet gaan scheppen is de vraag natuurlijk, wel is het zaak om middels dit topic mensen op te roepen om hun klachten kenbaar te maken en deze dan gezamelijk over te maken aan SI. Ik neem aan dat Arnout zijn zadel in goed vertrouwen heeft aangeschaft en ook naar eigen inzicht heeft behandeld. Of hij in deze materie dan wel of geen fout heeft kan enkel een onderzoek uitwijzen en dat is hetgeen waarvoor SI zich momenteel nog geen moeite neemt. Het zou op zijn minst een zaak voor hun moeten zijn om de oorzaak te achterhalen om zo deze problemen in de toekomst te voorkomen.
Wat mij stoort is de wijze waarop SI deze klacht afhandeld.
Wordt vervolgd.......
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Begrijp me niet verkeerd, ik hoop dat NI een nieuw zadel krijgt, maar als de "lbs" niet zelf tussenkomst wordt het verdomd moeilijk... :roll:
Plaats reactie